kosaprzemo Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Witam. Chciałem ustawić birth w ten sposób, żeby tworzyło cząsteczki powiedzmy co 5 klatek przez 1 klatkę. Wiem że da się to zrobić, ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Nie wiem jakie tam masz nody ale można to zrobić na dwa sposoby albo emit from nframe(jakoś tak sie to bedzie nazywać) albo bierzesz zmienną klatki i dzielisz ją na 5 i zwracasz funkcje modulu i jeżeli zwrócona liczba jest =0 to oznacza, że masz klatkę podzielną przez 5 czy co piątą :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Typowego parametru Birth w sumie nie da sie tak animowac (ewentualnie przerobka skryptowa w BirthScript), ale mozna to zrobic sprytem. Wystarczy generator partikli zaslonic deflektorem ktory by pochlanial wyemitowane czastki, a nastepnie odslaniac go co jakis czas:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosaprzemo Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Z deflektorem odpada bo mam cztery miejsca z których cząsteczki mają "wystrzeliwać, i są one ułożone w kształt kwadratu. Zastanawiałem się nad opcją texture birth i animowaną teksturą... co o tym myślicie? Próbowałem już to uruchomić, ale coś nie mogę sobie poradzić z texture birth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ewentualnie wstaw cztery emitery i odpalaj je we wskazanym czasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosaprzemo Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Też o tym myślałem, ale do każdego emitera musiałbym podpiąć kilka nodów. A w wypadku, kiedy mam trzy razy po cztery emitery, i każdy strzela ze dwadzieścia razy... Wiem jak to zrobić żeby działało. Ale puki mam czas, mimo że zajmuje mi to znacznie więcej czasu, szukam rozwiązań mniej pracochłonnych i czasochłonnych, na przyszłość. Dlatego staram się znaleźć najrozsądniejsze rozwiązanie dla tej sceny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Moim zdaniem jednak najszybciej zrobic to deflektorem. Ksztalt deflektora moze byc jaki tylko chcesz. Wystarczy postawic UOmniFlect i do niego podlaczyc mesha o zadanym ksztalcie. Zrobilem test tego systemu i zajelo mi to dokladnie 15sek, wiec watpie bys znalazl cos szybszego:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 hehe PF niezly absurd :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 A tam absurd. Po co armatą strzelac do muchy? Do prostych rzeczy jest idealny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosaprzemo Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 @Traitor Zgadzam się. Do prostych rzeczy jest idealny, ponieważ jest szybki i łatwy w konfiguracji jak na cząsteczki. @uncle Zakładam że masz na myśli np thinking particles. Zgadzam się, że jest to genialny system cząsteczek, ale przygotowanie czegoś od postaw jest niesamowicie czasochłonne i pracochłonne. Wiadomo że z czasem masz gotowe "systemy" które możesz przekonfigurowywać. Ale do prostych rzeczy PF jest wystarczający. Będę chyba musiał po prostu zrobić deflektor do każdego emitera :P da się zrobić. Dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Etam TP, etam ICE only tue way to zrobienie własnych particli na VEXach xD A tak serio nie możesz skeyować emisji i ustawić na cycle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Parametr Start-Stop jest nieanimowalny w PF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 recznie mozna kuleczki udajace partikle animowac xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Nie start/stop ale emmision rate jeśli nie emitujesz cząsteczek to cząsteczek nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Faktycznie mozna animowac rating. Zmylil mnie fakt, ze zawsze gdy chcialem animowac rating, nie pokazywaly sie klucze na timelinie. Okazuje sie, ze trzeba odznaczyc emiter, i zaznaczyc go ponownie by klucze sie pojawily. Ot ciekawostka:) Mamo, znalazlem babola:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosaprzemo Posted March 26, 2013 Author Share Posted March 26, 2013 Tak, faktycznie to działa. I na dodatek osiągnąłem efekt taki jaki chciałem. Dziękuję wszystkim za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now