Napisano 21 Marzec 201311 l Witam. Chciałem ustawić birth w ten sposób, żeby tworzyło cząsteczki powiedzmy co 5 klatek przez 1 klatkę. Wiem że da się to zrobić, ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać
Napisano 21 Marzec 201311 l Nie wiem jakie tam masz nody ale można to zrobić na dwa sposoby albo emit from nframe(jakoś tak sie to bedzie nazywać) albo bierzesz zmienną klatki i dzielisz ją na 5 i zwracasz funkcje modulu i jeżeli zwrócona liczba jest =0 to oznacza, że masz klatkę podzielną przez 5 czy co piątą :D
Napisano 21 Marzec 201311 l Typowego parametru Birth w sumie nie da sie tak animowac (ewentualnie przerobka skryptowa w BirthScript), ale mozna to zrobic sprytem. Wystarczy generator partikli zaslonic deflektorem ktory by pochlanial wyemitowane czastki, a nastepnie odslaniac go co jakis czas:)
Napisano 22 Marzec 201311 l Autor Z deflektorem odpada bo mam cztery miejsca z których cząsteczki mają "wystrzeliwać, i są one ułożone w kształt kwadratu. Zastanawiałem się nad opcją texture birth i animowaną teksturą... co o tym myślicie? Próbowałem już to uruchomić, ale coś nie mogę sobie poradzić z texture birth.
Napisano 22 Marzec 201311 l Autor Też o tym myślałem, ale do każdego emitera musiałbym podpiąć kilka nodów. A w wypadku, kiedy mam trzy razy po cztery emitery, i każdy strzela ze dwadzieścia razy... Wiem jak to zrobić żeby działało. Ale puki mam czas, mimo że zajmuje mi to znacznie więcej czasu, szukam rozwiązań mniej pracochłonnych i czasochłonnych, na przyszłość. Dlatego staram się znaleźć najrozsądniejsze rozwiązanie dla tej sceny.
Napisano 22 Marzec 201311 l Moim zdaniem jednak najszybciej zrobic to deflektorem. Ksztalt deflektora moze byc jaki tylko chcesz. Wystarczy postawic UOmniFlect i do niego podlaczyc mesha o zadanym ksztalcie. Zrobilem test tego systemu i zajelo mi to dokladnie 15sek, wiec watpie bys znalazl cos szybszego:)
Napisano 22 Marzec 201311 l A tam absurd. Po co armatą strzelac do muchy? Do prostych rzeczy jest idealny.
Napisano 22 Marzec 201311 l Autor @Traitor Zgadzam się. Do prostych rzeczy jest idealny, ponieważ jest szybki i łatwy w konfiguracji jak na cząsteczki. @uncle Zakładam że masz na myśli np thinking particles. Zgadzam się, że jest to genialny system cząsteczek, ale przygotowanie czegoś od postaw jest niesamowicie czasochłonne i pracochłonne. Wiadomo że z czasem masz gotowe "systemy" które możesz przekonfigurowywać. Ale do prostych rzeczy PF jest wystarczający. Będę chyba musiał po prostu zrobić deflektor do każdego emitera :P da się zrobić. Dzięki za pomoc
Napisano 22 Marzec 201311 l Etam TP, etam ICE only tue way to zrobienie własnych particli na VEXach xD A tak serio nie możesz skeyować emisji i ustawić na cycle?
Napisano 22 Marzec 201311 l Nie start/stop ale emmision rate jeśli nie emitujesz cząsteczek to cząsteczek nie ma.
Napisano 22 Marzec 201311 l Faktycznie mozna animowac rating. Zmylil mnie fakt, ze zawsze gdy chcialem animowac rating, nie pokazywaly sie klucze na timelinie. Okazuje sie, ze trzeba odznaczyc emiter, i zaznaczyc go ponownie by klucze sie pojawily. Ot ciekawostka:) Mamo, znalazlem babola:)
Napisano 26 Marzec 201311 l Autor Tak, faktycznie to działa. I na dodatek osiągnąłem efekt taki jaki chciałem. Dziękuję wszystkim za pomoc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto