Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałem ustawić birth w ten sposób, żeby tworzyło cząsteczki powiedzmy co 5 klatek przez 1 klatkę. Wiem że da się to zrobić, ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jakie tam masz nody ale można to zrobić na dwa sposoby albo emit from nframe(jakoś tak sie to bedzie nazywać) albo bierzesz zmienną klatki i dzielisz ją na 5 i zwracasz funkcje modulu i jeżeli zwrócona liczba jest =0 to oznacza, że masz klatkę podzielną przez 5 czy co piątą :D

Napisano

Typowego parametru Birth w sumie nie da sie tak animowac (ewentualnie przerobka skryptowa w BirthScript), ale mozna to zrobic sprytem. Wystarczy generator partikli zaslonic deflektorem ktory by pochlanial wyemitowane czastki, a nastepnie odslaniac go co jakis czas:)

Napisano

Z deflektorem odpada bo mam cztery miejsca z których cząsteczki mają "wystrzeliwać, i są one ułożone w kształt kwadratu. Zastanawiałem się nad opcją texture birth i animowaną teksturą... co o tym myślicie? Próbowałem już to uruchomić, ale coś nie mogę sobie poradzić z texture birth.

Napisano

Też o tym myślałem, ale do każdego emitera musiałbym podpiąć kilka nodów. A w wypadku, kiedy mam trzy razy po cztery emitery, i każdy strzela ze dwadzieścia razy... Wiem jak to zrobić żeby działało. Ale puki mam czas, mimo że zajmuje mi to znacznie więcej czasu, szukam rozwiązań mniej pracochłonnych i czasochłonnych, na przyszłość. Dlatego staram się znaleźć najrozsądniejsze rozwiązanie dla tej sceny.

Napisano

Moim zdaniem jednak najszybciej zrobic to deflektorem. Ksztalt deflektora moze byc jaki tylko chcesz. Wystarczy postawic UOmniFlect i do niego podlaczyc mesha o zadanym ksztalcie. Zrobilem test tego systemu i zajelo mi to dokladnie 15sek, wiec watpie bys znalazl cos szybszego:)

Napisano

@Traitor

Zgadzam się. Do prostych rzeczy jest idealny, ponieważ jest szybki i łatwy w konfiguracji jak na cząsteczki.

 

@uncle

Zakładam że masz na myśli np thinking particles. Zgadzam się, że jest to genialny system cząsteczek, ale przygotowanie czegoś od postaw jest niesamowicie czasochłonne i pracochłonne. Wiadomo że z czasem masz gotowe "systemy" które możesz przekonfigurowywać. Ale do prostych rzeczy PF jest wystarczający.

 

Będę chyba musiał po prostu zrobić deflektor do każdego emitera :P da się zrobić. Dzięki za pomoc

Napisano

Faktycznie mozna animowac rating. Zmylil mnie fakt, ze zawsze gdy chcialem animowac rating, nie pokazywaly sie klucze na timelinie. Okazuje sie, ze trzeba odznaczyc emiter, i zaznaczyc go ponownie by klucze sie pojawily. Ot ciekawostka:)

 

Mamo, znalazlem babola:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności