WToreK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Hello :) Pierwszy speed: zapoznanie sie z softem (calkiem boski jest ;) ). Czas: 1h. Obiekt: telefon z biurka mojego :) Enjoy Wings jest bardzo prosty takze polecam dla ludzikow poczatkujacych :) Zebym tak jeszcze yafray'a rozpracowal ;))
darkelf Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 ja tak niemrawo sie zapytam - co jest takiego super ultra lepszego do modelowania w tych wingsach? wlaczylem ten program i jakos tak normalnie ;).
DarK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Moze dlatego ze wiekszosc opcji jest umieszczona pod prawym przyciskiem ;). No i jeszcze mozna sobie wszystko pod klawiature robic.. ogolnie sexy :).
mlody_ Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 hy hy , no tak dlatgo ze dopiero zaczynam sie bawic w 3d, postanowilem po waszych zachwytach prubowac w wings3d. W ogole nie mam pojecia nie mam od czedgo zaczac, czy moglibyscie mi jakos pomoc? 2620684 - gadulec - [email protected] mail....z gory dzieki
darkelf Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 a w maxie tez masz wszystko pod prawym przyciskiem i mozna robic hotkeys :|...
WToreK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Ale jest dla mnie jedna duuuza roznica, na moim zdechlym komputerku wings smiga jak marzenie, uruchamia sie 5 sekund i mozna od razu przystapic do pracy, jasne ze w 3d studio tez sie tak da, ale nie u mnie na przyklad :) Ja menu spod prawego przyciku widze po 15 sekundach i to nawet jak w scenie sa dwa szeciany i kulka :]]] Smutna prawda, a wings jest dobry jak sie ma przeblysk talentu nagly i chec jego spozytkowania :] Wings szybki jest :] // Kto mi cos poradzi z tym yafrayem w koncu? Nie dziala u mnie, jakis krotki poradnik ktos nakresli? Salvator.. ? :P
KLICEK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 boze Wtorek dzizas :) wlacz tego biednego wingsa ... jezeli zaraz po zainstalowaniu nie pojawiala ci sie ikonka raraz na przeciw reder GL (super pr0 skillorz da best in da wholl fucking world renderer) nie pojawilo ci sie yafray to wchodzisz w file istanl plugin> i chodzisz do file > reder > i masz tam yafray jak cos nie dziala to wchodzisz do edit i masz plugin-preferences. Co do telefonu to rozumiem ze to low poly? bo nie wyobrazam sobie z ms. Ale ogolnie calkiem calkiem. Salavator pracuj nad topologia, zrob jeszcze 1 taka glowke i wrzuc dzisiaj ale staraj sie zrobic ja jak najlepiej w 2h :)
Salvator Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Otóż, dzisiaj zrobiłem następną twarz, uważam ją za najlepszą, zrobiłem ją w 1 h 15 '. Klicek, pracuję ale staram się w tych pierwszych pracach eksperymetować z siatką, w końcu najlepsze rozwiązania staram się przenosić dalej, póki co robiłem modele poly w maxie metodą extrude edge, wings to dla mnie inna bajka, stosowanie edge loopów itp. Uważam, że nie ma co się narazie śpieszyć z większymi prackami, codziennie dzięki speedom jestem coraz lepszy w wingsach i zamierzam kontynuować to przez conajmniej miesiąc, do tego czasu stworzę jakąś wizję mojej pierwszej długiej pracki (wszelkie propozycje nadal mile widziane). Zachęcam was wszystkich do robienia speedów - najwyżej godzina dziennie, a jaki progres.
Guardian Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Hmmm.... To i ja coś dłożę :) Moja pierwsza praca w wings'ie - jakie 30 minut (Podpowiem że to miał być pierścień ;))
KLICEK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Salavator postaraj sie mniej wiecej tak egleloopowac nie jest to ideal, ale tego Ci jak na podstawy brakuje ps. fajna obroza :) tylko widze niezliczona ilosc bugow.
Obywatel Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Klicek czasami w ankiecie pojawia sie pytanie "jakiego softu uzywasz". A na marginesie, czy Max zostawia w save z meshem informacje o programie?
KLICEK Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 dorzucam dzisiejszego speeda dlatego ze najwiecej czasu marnuje na dloniach postanowilem nad tym popracowac nie jestem zadowolony ani z czasu ani z efektu :| , ale i tak wrzuce modeling : 25 min tym razem cosik lowpoly pistolet : 35 min kolejny lowpoly speed zegarek modeling 10 min
Baton Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Hm ... pistolet fajny ale cos nie widze otworu na luski ?:O
WToreK Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Heh, yafray dziala juz :]]] Okazalo sie ze sciezka jest cos nie tak, jak w program files/yafray.. blabla zainstalowalem, to nie dzialalo a w C:\yafray bardzo ladnie poszlo :] Klicek -> jasne ze telefon jest LowPoly :))) I pytanko dodatkowe: czy w wingsach da sie cos takiego robic w stylu "grupy wygladzania"? Czy trzeba uzyskiwac ostre krawedzie tylko przez bevel i zageszczanie inne?
Salvator Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Dzięki Klicek, przyda się przy dzisiejszej, mam nadzieję, że będzie mniej kaszankowata. Popracuję dzisiaj 2 h przy główce, to powinno pozwolić mi na dorobienie większej ilości detali i uporządkowanie siatki. Może ktoś jeszcze pokusi się o główkę? :P PS. Twarde krawędzie otrzymujesz zmieniając parametr Hardness (prawy przycisk myszy) na Hard, standardowo jest Soft.
Pionier Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 az sciagne i sprawdze o co tu chodzi ;). Moze ktos wrzucic jakis bardziej skomplikowane obiekty :P?
Guardian Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Jasne Pionier, z chęcią zobacze jak robisz coś skąplikowanego w godzine. wszyscy z pewnością liczą na Ciebie :)
KLICEK Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 kolejny dooooo modeling : 1:20 h ps. Pionier wrzuc jakies referki czegos skomplikowanego to np
Pionier Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Jasne Pionier, z chęcią zobacze jak robisz coś skąplikowanego w godzine. wszyscy z pewnością liczą na Ciebie :) nie chcialo mi sie pisac zeby nie robic tego pod speeda to teraz mam :). Spokojnie Panowie. Jak sie juz czegos naucze to cos pokaze nieskomplikowanego. Z 2 strony czy wings3D to tylko speed modeling?. Chyba nie.
KLICEK Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Nie wiem o co Ci Guardian chodzi przeciez Pionier ma umiejetonosci i napewno pokaze na co go stac. Moze jakas nowa werka speeda? na podstawie jakiegos referka i zgory okreslonego na to czasu ? i kazdy by robil ten model i powiedzmy ze w kazdym dniu cos innego ? :) nie powiem ale kreci mnie speed jak cholera wreszcie dostalem kopa zeby codziennie pracowac :)
Szymeq Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Pionier gogogo:D tylko Pionier temat jest Speed modelling w Wings3D moze dlatego Guardian troche zle Cie zrozumial :P ale nic nie przeszkadza aby pokazac jakas pracke dluzej robiana nie? zabawa jest zabawa pokazujcie co umiecie :)
y2d Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Witam, postanowilem zaryzykowac i wrzucic moje wypociny do tego tematu. Wings urzekl mnie prostota totez zrobilem sobie modelik, a potem dokonczylem scenke w maxie. Mozna powiedziec, ze to jest moj pierwszy model/scenka, wiec prosze o krytyke. Speed jak dla mnie to 3h w tym przypadku + skonczenie scenki w maxie. pozdrawiam ps: jak nie pasuje do watku to skasuje
Salvator Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 Szymeq - w tym wątku chodzi raczej o speed modelling, i o to w tym chodzi, że czym lepszy model zrobisz w jak najkrótszym czasie tym jesteś lepszy. Co to za sztuka zrobić coś w 2 lata, zrób to w dwie godziny. A jak nie umiesz to ćwicz, aż będziesz umiał. Ale ogólnie miło, że zabawa sie podoba... Nie mam jak zamieścić dzisiejszy speed, więc zamieszczę jutro, ale raczej po południu, bo muszę do ortopedycznej gips zmienić. Zrobił się miętki i uwierający, a to boli i mija się z celem ;]
Guardian Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Cóż... więc może posłuże za przykład trzymania się zasad tematu '=P Modeling 52 minuty, jest to robot który porusza się przy pomocy silników odrzutowych (???), robiłem go bez konceptu i bez namysłu bo zasuwałem jak tylko mogłem ;) A tutaj tył :
KLICEK Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 zolwik modeling jakies 30 min modeling : 1 h z gorszowkami
Guardian Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 żółw nawet fajny, bania do bani Hmm... czemu nie komętujecie, wakacje czy co? nie śpijcie! ':D
Pionier Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 Klicek, fajny zolw :) inspiracja : Gdzie jest Nemo?:)
KLICEK Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 ta glowa to miala byc ryba niestaty niedokonczona ... a zolw , tak jak mowicie gdzie jest nemo
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 Postanowiłem nie zamieszczać przedwczorajszej głowy (troszkę tragiczna mi się dzisiaj wydała), wczoraj byłem w domu tylko po to, żeby jeść i spać, ale dzisiaj przysiadłem, ustawiłęm program do parzenia herbaty na dwie godziny, widzę w tym dużo bubli ale po pierwsze nie chciałem przekraczać czasu 2h (zostały mi tylko 2 minuty), a co chyba najważniejsze, nie miałem już siły. Szczególnie męczyłem się nad topologią siatki, ale to właśnie dzięki niej czuję dziką satysfakcję po ukończeniu tego speeda. a więc 1h58'30" +/- 30" ;]
Arnet Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 heh, zolwik Klicka rewelka Salvator, poczytaj sobie na temat kanonu glowy ludzkiej... bo idzie ci coraz lepiej ale mimo to te glowy sa strasznie znieksztalcone... generalnie baniak powinien byc wiekszy, oczy mnie rostawione.. itd. itp. ach.. i bym zapomnial.. Guardian.. super wyglada to "coś" :P jak na model bez wczesniejszego konceptu
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 dzięki Arnet, jak już napisałem zdaję sobie sprawę z bugów tej pracy, zaś złe proporcje są wynikiem zastosowania referek z tutki Joanny d'arc, po prostu nie miałem czasu szukać lepszych, a te miałem na dysku. Oczy to największa makabra tych referek, Poza tym ustawiłęm ją troszkę pod złym kątem do widoku i policzki i szczęka wydają się "ciut" za duże w porównaniu do rzeczywistości. Jest to także speed, który rządzi się swoimi prawami i na końcowe dopieszczanie modelu wciąż mi brakuje czasu, ... w sumie jak się przyjrzałem to widzę jaka to głowa zniekształcona, czasami jak sie patrzy na coś za długo to wydaje ci się idealne a cały świat jest krzywy, ehh.... i tak się cieszę :D No i muszę przyznać, że to wciąż początki, nie wiem czy będę w najbliższym czasie robić kolejne twarze, bo mnie już na samą myśl niedobrze robi. Zrobię troszkę technicznych speedów i zabiorę się za porządniejszą pracę, narazie planuję gargulca, ale muszę go sobie jeszcze narysować, a to nie takie proste. Proszę, zacznijcie robić speedy. będzie przyjemniej. Poza tym przychylam się do propozycji Klicka, możnaby poprosić kogoś o wybieranie tematół speedów, np. poniedziałek - głowa, wtorek - długopis, środa - mysz itp. itd. I każdorazowo wybierać dopuszczalny czas.
KLICEK Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 kolejny speed : zebralem sie i postanowilem cos zrobic bo nikt nie wrzuca a moj ulubiony topic nie moze spasc na 2 strone :| Slavator zaraz dostaniesz w ... modeling : 1:30 h jest to maloponoid [:))))] ps. Arnet ciesze sie ze Ci sie zolwik podoba :) Salavator myslalem ze juz sobie odpusciles :) a tutaj dosc pokazny postep :) postaraj sie zrobic glowe taka : http://www.hea.republika.pl/lepetyna.jpg jest tu ladnie pokaze co i jak , a topologia jest dobra
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 ekhm.. nom, wal, to mój lepszy profil ;]
KLICEK Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 juz jest o wiele lepiej i cos zamiesciles :) wiec nie bedzie bicia ;D , twoj model jest duzo lepszy widze ze meczysz to dobrze , w poscie wyzej zamiescilem obrazek z glowa ktory pokazuje dosc dobra topologie zrob cos podobnego na dzisiaj ! :)
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 dobrze, zrobię coś takiego lub podobnego, przyjrzę się siateczce. PS. ale nie dzisiaj, bo mi głowa pęka. idę na spacer po lesie.
Pionier Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Jak sie uporam z projektami 2D to cos wrzuce :). A Wy tu robcie cisnienie ;)hehe. TAk czy siak na razie FAcjata Gothama i zolwik Klicka mi sie podobaja najbardziej :). Salvator, przegladales tutory na cgtalk? Bylo pare jak zrobic glowe i ladnie pokazane siatki.
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 owszem, przeglądałem, gdybym miał 5 godzin n astworzenie głowy, referencje i siłę woli, to bym zrobił tą głowę idealnie, ale cała sztuka, której się teraz uczę, to nabycie pewnych odruchów, nauczenie wykonywania podstawowych operacji w jak najkrótszym czasie, nauczenie się także tworzenia jak najłądniejszej siatki. Za przykład progresu który poczyniłem przez ostatnie dwa miesiące, to to, że w trakcie bitwy 3d tworzyłem twarz Goplany przez 2 tygodnie, cały wolny czas, teraz wydaje mi sie to nieprawdopodobne i zastanawiam się co ja przez ten czas robiłem, ale to jest prawda. Jak dzisiaj obejrzałem siatkę tamtej twarzy, to się zdziwiłem , dzisiaj tak brzydkiej siatki nie umiałbym stworzyć, i dobrze. Za następny miesiąc będę się zastanawiał, jak zrobienie tak brzydkiej twarzy mogło mi zająć aż 2 godziny.... moją największą bolączką są referencje. Po prostu nie mogę znaleźć żadnych pożądnych blueprintów głowy. Dzisiaj byłem zmuszony do pracy na referencjach M. Rogera do Joanny d'arc które są niesamowicie zdeformowane, a tworzenie twarzy bez jakichkolwiek referencji po prostu mi nie wychodzi, cóż, może jeszcze nie ten level. PS: hmmm... troszkę jestem nieswój, po przeczytaniu roku 1984, nawet zauważyłem pewne podobieństwa między dwójmyśleniem, a tworzeniem modelu innego niż referencja, na podstawie których tworzy się dany model. ups.. właśnie popełniłem myślozbrodnię, i tak mnie już mają ;]
Salvator Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 CO JEST? wątek wciąż gdzieś na dole i pisze przy nim, że ostatni post napisał Pionier. Wchodzę zaniepokojony w wątek, patrzę, a mój post grzecznie wisi... To forum mnie zadziwia....
Guardian Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Ok, postanowiłem że spóbuje zrobić w Wingsie jakąś broń (giwere, pukawke itp) Jak coś zachęcam innych, porównamy efekty (żadna to bitwa, zwykłe prównanie =)
y2d Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Witam, moj drugi model. jestem poczatkujacy i nie do konca wiem jak powinno sie budowac siatke. Z ta mam problem - po weldowaniu w maxie meshsmooth robi z nia dziwne rzeczy. jesli moglby mnie ktos naprowadzic wskazujac gdzie popelniam blad bylbym wdzieczny. pozdrawiam
Arnet Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Salvator.. z dedykacja dla Ciebie: http://changer.w.interia.pl/2budg.htm http://www.piecia.frame.pl/tomasz/portrety.htm
KLICEK Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Ktos ostatnio poruszal temat i mowil ze ten ma wieksze umiejetnosci kto zrobi model ze szczegolami w 2 h , troche sie z tym nie zgadzam ja bardziej traktuje to jako przygotowanie wstepne modelu do nalozenia na niego dodatkowych detali. Wiadomo ze model po 2 godzinnej sesji nigdy nie bedzie wygladal tak jak ten robiony w 2 dni (oczywiscie mowie tu o 2 tak samo skillowych grafikach) @Arnet -bardzo ciekawe stronki Jezeli chodzi o ten kibel to postaraj sie zagescic siatke tam gdzie Ci sie kaszani model podczas meshsmootha. kolejny speed : rybka :) modeling 25 min
Guardian Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 uuu słodziutka ^^ Jak zrobie działko zaraz biore się za rybke z klimatu Nemo :D
Pionier Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 moją największą bolączką są referencje. Po prostu nie mogę znaleźć żadnych pożądnych blueprintów głowy. Dzisiaj byłem zmuszony do pracy na referencjach M. Rogera do Joanny d'arc które są niesamowicie zdeformowane, a tworzenie twarzy bez jakichkolwiek referencji po prostu mi nie wychodzi, cóż, może jeszcze nie ten level. PS: 1: http://www.eatpoo.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5488&start=0 2: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?s=&threadid=1813 moze to Ci pomoze. Mam czas wiec zaczynam sie bawic w skrzydelka ;).
Salvator Napisano 1 Wrzesień 2004 Autor Napisano 1 Wrzesień 2004 Bardzo ciekawe stronki arnet, pionier, co mi po nude zdjęciach przy modelowaniu głowy? Mniejsza z tym, i tak się przyda;] Dzisiaj zrobię chyba dla odmiany jakiś tors, zawsze coś nowego.
KLICEK Napisano 1 Wrzesień 2004 Napisano 1 Wrzesień 2004 Pionier skoro zaczynasz sie bawic to akurat jest na kilka osob moze wrzucimy jakies referki na dzisiaj i okreslony czas na model ? i kazdy wrzucie pozniej swoj efekt ?
Salvator Napisano 1 Wrzesień 2004 Autor Napisano 1 Wrzesień 2004 może na jutro, tylko trzeba ustalić czy to ma być low poly czy do mesh smooth, wybaczcie że dzisiaj nic nie wrzucę, ale cały czas eksperymentowałem z siatką iw końcu nie miałem czasu na speed, ale jestem zadowolony bo rozwiązałem kilka gryzących mnie dylematów, natrafiłem w sieci na dobre forum o digital sculptingu - spiraloid, a oto adres - http://cube.phlatt.net/forums/spiraloid/index.php, można się duuuużo nauczyć. I miło popatrzeć na takie siateczki. jest też kilka tutków.
Rekomendowane odpowiedzi