Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello :) Pierwszy speed: zapoznanie sie z softem (calkiem boski jest ;) ). Czas: 1h. Obiekt: telefon z biurka mojego :) Enjoy

 

telefon.jpg

 

telefon2.jpg

 

Wings jest bardzo prosty takze polecam dla ludzikow poczatkujacych :) Zebym tak jeszcze yafray'a rozpracowal ;))

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Moze dlatego ze wiekszosc opcji jest umieszczona pod prawym przyciskiem ;). No i jeszcze mozna sobie wszystko pod klawiature robic.. ogolnie sexy :).

Napisano

hy hy , no tak dlatgo ze dopiero zaczynam sie bawic w 3d, postanowilem po waszych zachwytach prubowac w wings3d. W ogole nie mam pojecia nie mam od czedgo zaczac, czy moglibyscie mi jakos pomoc? 2620684 - gadulec - [email protected] mail....z gory dzieki

Napisano

Ale jest dla mnie jedna duuuza roznica, na moim zdechlym komputerku wings smiga jak marzenie, uruchamia sie 5 sekund i mozna od razu przystapic do pracy, jasne ze w 3d studio tez sie tak da, ale nie u mnie na przyklad :) Ja menu spod prawego przyciku widze po 15 sekundach i to nawet jak w scenie sa dwa szeciany i kulka :]]] Smutna prawda, a wings jest dobry jak sie ma przeblysk talentu nagly i chec jego spozytkowania :] Wings szybki jest :] // Kto mi cos poradzi z tym yafrayem w koncu? Nie dziala u mnie, jakis krotki poradnik ktos nakresli? Salvator.. ? :P

Napisano

boze Wtorek dzizas :) wlacz tego biednego wingsa ... jezeli zaraz po zainstalowaniu nie pojawiala ci sie ikonka raraz na przeciw reder GL (super pr0 skillorz da best in da wholl fucking world renderer) nie pojawilo ci sie yafray to wchodzisz w file istanl plugin> i chodzisz do file > reder > i masz tam yafray jak cos nie dziala to wchodzisz do edit i masz plugin-preferences.

Co do telefonu to rozumiem ze to low poly? bo nie wyobrazam sobie z ms. Ale ogolnie calkiem calkiem.

Salavator pracuj nad topologia, zrob jeszcze 1 taka glowke i wrzuc dzisiaj ale staraj sie zrobic ja jak najlepiej w 2h :)

Napisano

Otóż, dzisiaj zrobiłem następną twarz, uważam ją za najlepszą, zrobiłem ją w 1 h 15 '. Klicek, pracuję ale staram się w tych pierwszych pracach eksperymetować z siatką, w końcu najlepsze rozwiązania staram się przenosić dalej, póki co robiłem modele poly w maxie metodą extrude edge, wings to dla mnie inna bajka, stosowanie edge loopów itp.

Uważam, że nie ma co się narazie śpieszyć z większymi prackami, codziennie dzięki speedom jestem coraz lepszy w wingsach i zamierzam kontynuować to przez conajmniej miesiąc, do tego czasu stworzę jakąś wizję mojej pierwszej długiej pracki (wszelkie propozycje nadal mile widziane).

Zachęcam was wszystkich do robienia speedów - najwyżej godzina dziennie, a jaki progres.

Napisano

Salavator postaraj sie mniej wiecej tak egleloopowac

twarz2.jpg

nie jest to ideal, ale tego Ci jak na podstawy brakuje

 

ps. fajna obroza :) tylko widze niezliczona ilosc bugow.

Napisano

dorzucam dzisiejszego speeda

dlatego ze najwiecej czasu marnuje na dloniach postanowilem nad tym popracowac nie jestem zadowolony ani z czasu ani z efektu :| , ale i tak wrzuce

modeling : 25 min

reka.jpg

 

tym razem cosik lowpoly

pistolet : 35 min

 

pis.jpg

 

kolejny lowpoly speed zegarek

 

modeling 10 min

zeg.jpg

Napisano

Heh, yafray dziala juz :]]] Okazalo sie ze sciezka jest cos nie tak, jak w program files/yafray.. blabla zainstalowalem, to nie dzialalo a w C:\yafray bardzo ladnie poszlo :]

Klicek -> jasne ze telefon jest LowPoly :)))

I pytanko dodatkowe: czy w wingsach da sie cos takiego robic w stylu "grupy wygladzania"? Czy trzeba uzyskiwac ostre krawedzie tylko przez bevel i zageszczanie inne?

Napisano

Dzięki Klicek, przyda się przy dzisiejszej, mam nadzieję, że będzie mniej kaszankowata.

Popracuję dzisiaj 2 h przy główce, to powinno pozwolić mi na dorobienie większej ilości detali i uporządkowanie siatki.

Może ktoś jeszcze pokusi się o główkę? :P

 

PS. Twarde krawędzie otrzymujesz zmieniając parametr Hardness (prawy przycisk myszy) na Hard, standardowo jest Soft.

Napisano
Jasne Pionier, z chęcią zobacze jak robisz coś skąplikowanego w godzine.

 

wszyscy z pewnością liczą na Ciebie :)

 

nie chcialo mi sie pisac zeby nie robic tego pod speeda to teraz mam :). Spokojnie Panowie. Jak sie juz czegos naucze to cos pokaze nieskomplikowanego. Z 2 strony czy wings3D to tylko speed modeling?. Chyba nie.

Napisano

Nie wiem o co Ci Guardian chodzi przeciez Pionier ma umiejetonosci i napewno pokaze na co go stac.

 

Moze jakas nowa werka speeda? na podstawie jakiegos referka i zgory okreslonego na to czasu ? i kazdy by robil ten model i powiedzmy ze w kazdym dniu cos innego ? :)

 

nie powiem ale kreci mnie speed jak cholera wreszcie dostalem kopa zeby codziennie pracowac :)

Napisano

Pionier gogogo:D

tylko Pionier temat jest Speed modelling w Wings3D moze dlatego Guardian troche zle Cie zrozumial :P ale nic nie przeszkadza aby pokazac jakas pracke dluzej robiana nie? zabawa jest zabawa pokazujcie co umiecie :)

Napisano

Witam,

 

postanowilem zaryzykowac i wrzucic moje wypociny do tego tematu. Wings urzekl mnie prostota totez zrobilem sobie modelik, a potem dokonczylem scenke w maxie. Mozna powiedziec, ze to jest moj pierwszy model/scenka, wiec prosze o krytyke.

Speed jak dla mnie to 3h w tym przypadku + skonczenie scenki w maxie.

 

pozdrawiam

 

ps: jak nie pasuje do watku to skasuje

Napisano

Szymeq - w tym wątku chodzi raczej o speed modelling, i o to w tym chodzi, że czym lepszy model zrobisz w jak najkrótszym czasie tym jesteś lepszy. Co to za sztuka zrobić coś w 2 lata, zrób to w dwie godziny. A jak nie umiesz to ćwicz, aż będziesz umiał. Ale ogólnie miło, że zabawa sie podoba...

Nie mam jak zamieścić dzisiejszy speed, więc zamieszczę jutro, ale raczej po południu, bo muszę do ortopedycznej gips zmienić. Zrobił się miętki i uwierający, a to boli i mija się z celem ;]

Napisano

Cóż... więc może posłuże za przykład trzymania się zasad tematu '=P

 

Modeling 52 minuty, jest to robot który porusza się przy pomocy silników odrzutowych (???), robiłem go bez konceptu i bez namysłu bo zasuwałem jak tylko mogłem ;)

 

001.JPG

002.JPG

 

A tutaj tył :

 

003.JPG

004.JPG

Napisano

Postanowiłem nie zamieszczać przedwczorajszej głowy (troszkę tragiczna mi się dzisiaj wydała), wczoraj byłem w domu tylko po to, żeby jeść i spać, ale dzisiaj przysiadłem, ustawiłęm program do parzenia herbaty na dwie godziny,

widzę w tym dużo bubli ale po pierwsze nie chciałem przekraczać czasu 2h (zostały mi tylko 2 minuty), a co chyba najważniejsze, nie miałem już siły. Szczególnie męczyłem się nad topologią siatki, ale to właśnie dzięki niej czuję dziką satysfakcję po ukończeniu tego speeda.

a więc 1h58'30" +/- 30" ;]

Napisano

heh, zolwik Klicka rewelka

 

Salvator, poczytaj sobie na temat kanonu glowy ludzkiej... bo idzie ci coraz lepiej ale mimo to te glowy sa strasznie znieksztalcone... generalnie baniak powinien byc wiekszy, oczy mnie rostawione.. itd. itp.

 

ach.. i bym zapomnial.. Guardian.. super wyglada to "coś" :P jak na model bez wczesniejszego konceptu

Napisano

dzięki Arnet,

jak już napisałem zdaję sobie sprawę z bugów tej pracy, zaś złe proporcje są wynikiem zastosowania referek z tutki Joanny d'arc, po prostu nie miałem czasu szukać lepszych, a te miałem na dysku. Oczy to największa makabra tych referek,

Poza tym ustawiłęm ją troszkę pod złym kątem do widoku i policzki i szczęka wydają się "ciut" za duże w porównaniu do rzeczywistości.

Jest to także speed, który rządzi się swoimi prawami i na końcowe dopieszczanie modelu wciąż mi brakuje czasu,

... w sumie jak się przyjrzałem to widzę jaka to głowa zniekształcona, czasami jak sie patrzy na coś za długo to wydaje ci się idealne a cały świat jest krzywy, ehh....

i tak się cieszę :D

No i muszę przyznać, że to wciąż początki, nie wiem czy będę w najbliższym czasie robić kolejne twarze, bo mnie już na samą myśl niedobrze robi. Zrobię troszkę technicznych speedów i zabiorę się za porządniejszą pracę, narazie planuję gargulca, ale muszę go sobie jeszcze narysować, a to nie takie proste.

Proszę, zacznijcie robić speedy. będzie przyjemniej.

Poza tym przychylam się do propozycji Klicka, możnaby poprosić kogoś o wybieranie tematół speedów, np. poniedziałek - głowa, wtorek - długopis, środa - mysz itp. itd. I każdorazowo wybierać dopuszczalny czas.

Napisano

kolejny speed :

zebralem sie i postanowilem cos zrobic bo nikt nie wrzuca a moj ulubiony topic nie moze spasc na 2 strone :| Slavator zaraz dostaniesz w ...

 

 

modeling : 1:30 h

jest to maloponoid [:))))]

rob.jpg

 

ps. Arnet ciesze sie ze Ci sie zolwik podoba :)

Salavator myslalem ze juz sobie odpusciles :) a tutaj dosc pokazny postep :) postaraj sie zrobic glowe taka : http://www.hea.republika.pl/lepetyna.jpg jest tu ladnie pokaze co i jak , a topologia jest dobra

Napisano

juz jest o wiele lepiej i cos zamiesciles :) wiec nie bedzie bicia ;D , twoj model jest duzo lepszy widze ze meczysz to dobrze , w poscie wyzej zamiescilem obrazek z glowa ktory pokazuje dosc dobra topologie zrob cos podobnego na dzisiaj ! :)

Napisano

Jak sie uporam z projektami 2D to cos wrzuce :). A Wy tu robcie cisnienie ;)hehe. TAk czy siak na razie FAcjata Gothama i zolwik Klicka mi sie podobaja najbardziej :).

 

Salvator, przegladales tutory na cgtalk? Bylo pare jak zrobic glowe i ladnie pokazane siatki.

Napisano

owszem, przeglądałem, gdybym miał 5 godzin n astworzenie głowy, referencje i siłę woli, to bym zrobił tą głowę idealnie, ale cała sztuka, której się teraz uczę, to nabycie pewnych odruchów, nauczenie wykonywania podstawowych operacji w jak najkrótszym czasie, nauczenie się także tworzenia jak najłądniejszej siatki.

Za przykład progresu który poczyniłem przez ostatnie dwa miesiące, to to, że w trakcie bitwy 3d tworzyłem twarz Goplany przez 2 tygodnie, cały wolny czas, teraz wydaje mi sie to nieprawdopodobne i zastanawiam się co ja przez ten czas robiłem, ale to jest prawda. Jak dzisiaj obejrzałem siatkę tamtej twarzy, to się zdziwiłem , dzisiaj tak brzydkiej siatki nie umiałbym stworzyć, i dobrze. Za następny miesiąc będę się zastanawiał, jak zrobienie tak brzydkiej twarzy mogło mi zająć aż 2 godziny....

moją największą bolączką są referencje. Po prostu nie mogę znaleźć żadnych pożądnych blueprintów głowy. Dzisiaj byłem zmuszony do pracy na referencjach M. Rogera do Joanny d'arc które są niesamowicie zdeformowane, a tworzenie twarzy bez jakichkolwiek referencji po prostu mi nie wychodzi, cóż, może jeszcze nie ten level.

PS:

hmmm... troszkę jestem nieswój, po przeczytaniu roku 1984, nawet zauważyłem pewne podobieństwa między dwójmyśleniem, a tworzeniem modelu innego niż referencja, na podstawie których tworzy się dany model. ups.. właśnie popełniłem myślozbrodnię, i tak mnie już mają ;]

Napisano

CO JEST? wątek wciąż gdzieś na dole i pisze przy nim, że ostatni post napisał Pionier. Wchodzę zaniepokojony w wątek, patrzę, a mój post grzecznie wisi... To forum mnie zadziwia....

Napisano

Ok, postanowiłem że spóbuje zrobić w Wingsie jakąś broń (giwere, pukawke itp)

 

Jak coś zachęcam innych, porównamy efekty (żadna to bitwa, zwykłe prównanie =)

Napisano

Witam, moj drugi model. jestem poczatkujacy i nie do konca wiem jak powinno sie budowac siatke. Z ta mam problem - po weldowaniu w maxie meshsmooth robi z nia dziwne rzeczy. jesli moglby mnie ktos naprowadzic wskazujac gdzie popelniam blad bylbym wdzieczny. pozdrawiam

 

klop.JPG

Napisano

Ktos ostatnio poruszal temat i mowil ze ten ma wieksze umiejetnosci kto zrobi model ze szczegolami w 2 h , troche sie z tym nie zgadzam ja bardziej traktuje to jako przygotowanie wstepne modelu do nalozenia na niego dodatkowych detali. Wiadomo ze model po 2 godzinnej sesji nigdy nie bedzie wygladal tak jak ten robiony w 2 dni (oczywiscie mowie tu o 2 tak samo skillowych grafikach)

 

@Arnet -bardzo ciekawe stronki

 

Jezeli chodzi o ten kibel to postaraj sie zagescic siatke tam gdzie Ci sie kaszani model podczas meshsmootha.

 

kolejny speed :

rybka :)

modeling 25 min

 

rybka.jpg

Napisano
moją największą bolączką są referencje. Po prostu nie mogę znaleźć żadnych pożądnych blueprintów głowy. Dzisiaj byłem zmuszony do pracy na referencjach M. Rogera do Joanny d'arc które są niesamowicie zdeformowane, a tworzenie twarzy bez jakichkolwiek referencji po prostu mi nie wychodzi, cóż, może jeszcze nie ten level.

PS:

 

1: http://www.eatpoo.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5488&start=0

2: http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?s=&threadid=1813

 

moze to Ci pomoze.

 

Mam czas wiec zaczynam sie bawic w skrzydelka ;).

Napisano

Bardzo ciekawe stronki arnet, pionier, co mi po nude zdjęciach przy modelowaniu głowy? Mniejsza z tym, i tak się przyda;]

Dzisiaj zrobię chyba dla odmiany jakiś tors, zawsze coś nowego.

Napisano

Pionier skoro zaczynasz sie bawic to akurat jest na kilka osob moze wrzucimy jakies referki na dzisiaj i okreslony czas na model ? i kazdy wrzucie pozniej swoj efekt ?

Napisano

może na jutro, tylko trzeba ustalić czy to ma być low poly czy do mesh smooth,

wybaczcie że dzisiaj nic nie wrzucę, ale cały czas eksperymentowałem z siatką iw końcu nie miałem czasu na speed, ale jestem zadowolony bo rozwiązałem kilka gryzących mnie dylematów, natrafiłem w sieci na dobre forum o digital sculptingu - spiraloid, a oto adres - http://cube.phlatt.net/forums/spiraloid/index.php,

można się duuuużo nauczyć. I miło popatrzeć na takie siateczki. jest też kilka tutków.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności