Napisano 8 Kwiecień 201311 l Witam. Ostatnio prace nad moim modelem powróciły po długiej przerwie. Proces modelowania już zakończony, ale mam problem z w miarę realistycznym renderem. Stąd założyłem ten wątek i proszę Was o pomoc z dziedziny ustawienia materiałów, światła i rendera. Przesyłam pierwszy render: Zaznaczam, że to mój pierwszy model jak i render samochodu, dlatego proszę o wyrozumiałość. Najbardziej wkurzający jest ten szum na karoserii, ma ktoś pomysł jak go zniwelować? Edytowane 1 Maj 201311 l przez fiszkas
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Na początek spasuj ze sobą mapkę vrayhdri z tłem otoczenia w oknie bocznym masz inny obrazek niż powinien być, wałcz w kamerze widoczny horyzont i ujęcie dopasuj do niego. Co do szumów to albo podciągnij subdiv w reflectach w lakierze może trzeba także podciągnąć je w vraylight dome. Daj ustawinia bo nie wiadomo jak masz ustawione do tej lokacji a tu może być przyczyna szumu ;) IMO bym rozjaśnił to ujecie albo w ogóle zrobił na gammie 2,2
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Autor Dzięki za odpowiedź. Co do zgodności z otoczeniem to ciężko będzie, bo backplate był robiony z trochę innego miejsca niż mapa hdri :/ Wrzucam inne rendery: O zachodzie: I na innym HDRI z większą gammą: Teraz mam problem z cieniem pod samochodem, jest mało realistyczny. Jest to Matte/Shadow bo VRayMtlWrapper coś nie działa, jest to tak jakby ciemny półprzeźroczysty plane :/ Macie jakieś rady? Edytowane 9 Kwiecień 201311 l przez fiszkas
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Wyłącz w ustawieniach wrappera GI receiving czy coś w ten deseń, będzie w tedy w pełni niewidoczny.
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Autor Dzięki, działa :) Co można by jeszcze zmienić? Jakby coś to piszcie, to wrzucę ustawienia materiału czy ustawień światła, czy renderera.
Napisano 10 Kwiecień 201311 l Do samochodów dobrze się nadaje aa -vrayLanczosFilter w color mapping zaznacz sub pixel i clamp. Przy robieniu adaptive subdivision możesz w ogóle wyłączyć GI. w setting podciągnij parametr w dmc sampler noise threshold na 0,005 ten parametr ma wpływ na szumy możesz także podciągnąć min samples przy autkach daje 64 a globala na 4. Dynamic memory limit możesz ustawić spokojnie na połowę posiadanej pamięci a maksymalnie na pamięć minus to co system zjada Natomiast jeśli zostajesz przy GI to podciągnij parametr subdivid w lc na minimum 1200 Edytowane 10 Kwiecień 201311 l przez shadowsexpe
Napisano 13 Kwiecień 201311 l Autor shadowsexpe: Dzięki za rady Zrobiłem rendera na innej mapie HDRI, trochę wygląda jak z gry, macie jakieś pomysły jak to naprawić?
Napisano 13 Kwiecień 201311 l wygląda zacnie :) można by trochę shader lakiery zmienić, ten jest spoko, ale trochę za głądki, lekki noise, albo coą takiego kiedyś Johny pokazywał na swojej pracy jak to wygląda, zupełnie nie pamiętam gdzie :] materiał felg i shader opon... a no i wypadało by się zatroszczyć o jakiegoś kierowcę :)
Napisano 14 Kwiecień 201311 l Autor Dzięki za odpowiedzi :) indian: Z tym shaderem to chyba też coś kojarzę, tam chyba jakiś mały bump był. Spróbuję jeszcze go dopracować. Materiał felg też dopracuję, bo ten na szybko był zrobiony, zwykły VRayMtl z Reflections. Oponę spróbuję jeszcze zmapować, żeby jakieś napisy były i jakiegoś może bumpa dodam. Co do kierowcy, to nie miałem zamiaru nic tam dodawać, ale może w postprodukcji coś się wklei jak jakąś dynamiczną scenkę będę renderował :) FF: Mógłbyś objaśnić co to są laki? :p
Napisano 14 Kwiecień 201311 l Co do materiału opon to masz tu dwie wersje czysta i z brudem a także mapkę png od goodyear http://www.gg.pl/dysk/keHwF0RhjAEnkOHwF0RjQN4/goodyear_original.png http://imageshack.us/photo/my-images/706/materiaopona.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/189/opnazbrudem.jpg/
Napisano 14 Kwiecień 201311 l Autor Materiał lakieru to: Shellac z VRayBlendMtl i VRayMtl, ale nie wiem czy nie zrobić na Falloff, jak myślisz?
Napisano 14 Kwiecień 201311 l Co do materiału to bym zostawił tak jak masz tylko subdiv dał w odbiciach na 50 a jeśli ci się szybko liczy to nawet na 70 FF na pewno za wąskie czy może za niski profil ;)
Napisano 23 Kwiecień 201311 l Autor Wrzucam kolejne rendery, ale coś mi w tych odbiciach na karoserii nie pasuje, nie wiem czy to wina materiału, czy hdri. Render testowy opony z felgą
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Autor No cóż, próbuję się oderwać chwilowo od renderingu w otoczeniu natury, a próbuję coś w studio.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l ta felga nie daje mi spać ona naprawdę tak wygląda i jest taka aka matowa?
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Te alusy mają inny mankament są całkowicie płaskie i to jest przyczyna że wyglądają na matowe cofnij do wnętrza centrum felgi a ramionom nadaj lekko obły kształt. Ogólnie studio się ładnie prezentuje
Napisano 26 Kwiecień 201311 l Autor Alusy nie są całkowicie płaskie, ale poprawiłem je i już więcej nie dociągnę ich, jedynie coś z materiałem pokombinuję. Wrzucam nowy render, jak myślicie, który lepszy: ten nowy czy poprzedni?
Napisano 1 Maj 201311 l Poprzednie były znaczni ładniejsze nie panujesz nad odbiciami za bardzo są przepalone i ząbkują, felgi teraz są znacznie leprze niż wcześniej sorrki że sobie pozwoliłem trochę poprawić to w ps ale raczej powinieneś dążyć w tym kierunku jeśli chodzi o refleksy
Napisano 1 Maj 201311 l Autor Poprawiłem materiał felg i dodałem trochę refleksów, ale to rendery testowe, więc na niskich ustawieniach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto