Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Ostatnio prace nad moim modelem powróciły po długiej przerwie. Proces modelowania już zakończony, ale mam problem z w miarę realistycznym renderem. Stąd założyłem ten wątek i proszę Was o pomoc z dziedziny ustawienia materiałów, światła i

rendera. Przesyłam pierwszy render:

maseratigranturismo.jpg

 

Zaznaczam, że to mój pierwszy model jak i render samochodu, dlatego proszę o wyrozumiałość.

 

Najbardziej wkurzający jest ten szum na karoserii, ma ktoś pomysł jak go zniwelować?

Edytowane przez fiszkas

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 4,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na początek spasuj ze sobą mapkę vrayhdri z tłem otoczenia w oknie bocznym masz inny obrazek niż powinien być, wałcz w kamerze widoczny horyzont i ujęcie dopasuj do niego. Co do szumów to albo podciągnij subdiv w reflectach w lakierze może trzeba także podciągnąć je w vraylight dome. Daj ustawinia bo nie wiadomo jak masz ustawione do tej lokacji a tu może być przyczyna szumu ;) IMO bym rozjaśnił to ujecie albo w ogóle zrobił na gammie 2,2

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź. Co do zgodności z otoczeniem to ciężko będzie, bo backplate był robiony z trochę innego miejsca niż mapa hdri :/

 

Wrzucam inne rendery:

 

O zachodzie:

83511288394378759191.jpg

 

I na innym HDRI z większą gammą:

09697315555908723083.jpg

 

Teraz mam problem z cieniem pod samochodem, jest mało realistyczny. Jest to Matte/Shadow bo VRayMtlWrapper coś nie działa, jest to tak jakby ciemny półprzeźroczysty plane :/

 

Macie jakieś rady?

Edytowane przez fiszkas

Napisano

Wyłącz w ustawieniach wrappera GI receiving czy coś w ten deseń, będzie w tedy w pełni niewidoczny.

Napisano
  • Autor

Dzięki, działa :)

 

Co można by jeszcze zmienić? Jakby coś to piszcie, to wrzucę ustawienia materiału czy ustawień światła, czy renderera.

Napisano

Do samochodów dobrze się nadaje aa -vrayLanczosFilter w color mapping zaznacz sub pixel i clamp. Przy robieniu adaptive subdivision możesz w ogóle wyłączyć GI. w setting podciągnij parametr w dmc sampler noise threshold na 0,005 ten parametr ma wpływ na szumy możesz także podciągnąć min samples przy autkach daje 64 a globala na 4. Dynamic memory limit możesz ustawić spokojnie na połowę posiadanej pamięci a maksymalnie na pamięć minus to co system zjada Natomiast jeśli zostajesz przy GI to podciągnij parametr subdivid w lc na minimum 1200

Edytowane przez shadowsexpe

Napisano
  • Autor

shadowsexpe: Dzięki za rady

 

Zrobiłem rendera na innej mapie HDRI, trochę wygląda jak z gry, macie jakieś pomysły jak to naprawić?

 

test1k.jpg

Napisano

wygląda zacnie :)

 

można by trochę shader lakiery zmienić, ten jest spoko, ale trochę za głądki, lekki noise, albo coą takiego kiedyś Johny pokazywał na swojej pracy jak to wygląda, zupełnie nie pamiętam gdzie :]

 

materiał felg i shader opon...

 

a no i wypadało by się zatroszczyć o jakiegoś kierowcę :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedzi :)

indian: Z tym shaderem to chyba też coś kojarzę, tam chyba jakiś mały bump był. Spróbuję jeszcze go dopracować. Materiał felg też dopracuję, bo ten na szybko był zrobiony, zwykły VRayMtl z Reflections. Oponę spróbuję jeszcze zmapować, żeby jakieś napisy były i jakiegoś może bumpa dodam. Co do kierowcy, to nie miałem zamiaru nic tam dodawać, ale może w postprodukcji coś się wklei jak jakąś dynamiczną scenkę będę renderował :)

 

FF: Mógłbyś objaśnić co to są laki? :p

Napisano
  • Autor

Materiał lakieru to: Shellac z VRayBlendMtl i VRayMtl, ale nie wiem czy nie zrobić na Falloff, jak myślisz?

Napisano

Co do materiału to bym zostawił tak jak masz tylko subdiv dał w odbiciach na 50 a jeśli ci się szybko liczy to nawet na 70

FF na pewno za wąskie czy może za niski profil ;)

Napisano
  • Autor

Wrzucam kolejne rendery, ale coś mi w tych odbiciach na karoserii nie pasuje, nie wiem czy to wina materiału, czy hdri.

 

zxca2.jpg

 

 

Render testowy opony z felgątirerender2.jpg

Napisano
  • Autor

No cóż, próbuję się oderwać chwilowo od renderingu w otoczeniu natury, a próbuję coś w studio.

 

renderstudio02.jpg

 

renderstudio02red.jpg

 

renderstudio02grey.jpg

Napisano

ta felga nie daje mi spać ona naprawdę tak wygląda i jest taka aka matowa?

Napisano

Te alusy mają inny mankament są całkowicie płaskie i to jest przyczyna że wyglądają na matowe cofnij do wnętrza centrum felgi a ramionom nadaj lekko obły kształt. Ogólnie studio się ładnie prezentuje

Napisano
  • Autor

Alusy nie są całkowicie płaskie, ale poprawiłem je i już więcej nie dociągnę ich, jedynie coś z materiałem pokombinuję. Wrzucam nowy render, jak myślicie, który lepszy: ten nowy czy poprzedni?

 

testmaserati01.jpg

Napisano

Poprzednie były znaczni ładniejsze nie panujesz nad odbiciami za bardzo są przepalone i ząbkują, felgi teraz są znacznie leprze niż wcześniej sorrki że sobie pozwoliłem trochę poprawić to w ps ale raczej powinieneś dążyć w tym kierunku jeśli chodzi o refleksy

masarati.jpg

Napisano
  • Autor

Poprawiłem materiał felg i dodałem trochę refleksów, ale to rendery testowe, więc na niskich ustawieniach.

 

dzxa.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności