Aggressiv Napisano 15 Kwiecień 2013 Share Napisano 15 Kwiecień 2013 Dobry, A więc ustawiłem ,,Show Shaded material i viewport" (jak wciskam, obiekt tylko zmienia kolor), zmieniłem ,,shaded materials with maps" mam perspective + shaded i zmieniałem co się da i nie mam już pomysłów co zrobić by w oknie pojawiła się tekstura. Oczywiście podczas renderowania normalnie nałożona (bitmapa)... Cokolwiek zmieniam to jedynie kulka w podglądzie ulega transformacji natomiast viewport - nic. Wiem, że to błahy problem, jednak siedzę tak 30minut.. 3ds max 2013. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaras Napisano 15 Kwiecień 2013 Share Napisano 15 Kwiecień 2013 sprawdz w zakładce Display/Shaded (to ta obok Motion) czy masz włączone material color czy object color ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 15 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 15 Kwiecień 2013 (edytowane) Dziękuje za odpowiedź. Niestety, zarówno w ustawieniu object jak i material color nie widać tekstur w viewporcie. Czytałem, również, że może to być wina rozdzielczości tekstury (2kx2k) niestety, stworzyłem nowy dokument, plane, dałem mu 100kb teksturę - ten sam błąd. Usunięcie pliku ini również nie pomogło. Rendery wychodzą ok, jednak bez tekstur w viewporcie nic nie mogę robić w programie (co mnie aktualnie interesuje). @edit Zauważyłem właśnie, że w powiększeniu x 200 widać moją teksturę w viewporcie (planar from object xyz) natomiast w renderze wychodzi rozmieszczona normalnie... co więcej Explici map ch. daje taki efek renderu jak w viewporcie (strzasznie pomniejsza teksture i ja kopiuje) Czyżby coordinates miały wpływ tylko na viewport a nie na koncowy render?? czy za każdym razem będę musiał dawać Use real-world Scale i dawać Size (np. po 200) by widzieć teksturę ? Na tutorialach jakie widziałem, rzecz wygląda całkiem inaczej. Oczywiście obiekty nie są jakieś przesadzone czy coś (nawet robiłem małe). Wydaje mi się, że i tak powinien rozciągać teksturę, nawet jakby były.. Edytowane 15 Kwiecień 2013 przez Aggressiv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 16 Kwiecień 2013 Share Napisano 16 Kwiecień 2013 daj zrzut ustawień materiału, mapowania i tego co masz na viewporcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 16 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2013 proszę: http://imageshack.us/photo/my-images/163/beztytuu1dv.jpg/ Nie ma jakiegoś przycisku ,, skaluj teksturę do obiektu "? Było by wszystko ok.. Jednak wybiernie za kazdym razem wielkości jaka ma być tekstury może być bardzo męczące.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 16 Kwiecień 2013 Share Napisano 16 Kwiecień 2013 Masz włączone real world map size. Albo wyłącz albo ustaw wilekość UV w unwrapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się