Aggressiv Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Dzień dobry, Postawiłem pierwsze kroki w 3ds maxie. Jak używałem standardowych oświetleń - wyglądało to ok. Z oświetleniem nie chciałem się bawić w mental ray tylko postawić na vray. W viewport wygląda ok (no trochę za ciemno ale to szczegół) natomiast po wciśnięciu shift+q ... no sami zobaczcie.. Ustawienia renderu (pod F10) przeleciałem tutorialami z YT, nic nie pomaga, także błąd musi być gdzie indziej.. natomiast nie mam pojęcia gdzie on może być.. pomożecie ? link ustawien render (wydaje się ok..) : (od 9:30) mój screen: http://imageshack.us/photo/my-images/7/beztytuu2tx.png/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kondzieusz Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Po pierwsze nie kieruj się widokiem spod viewport ne oddaje on w najmniejszym stopniu dziłania swiateł vray ani nie ma nic wspólnego z ustawieniami samego rendera ogólnie opcje wyświetlania realistic można przełączyć na shaded obciąża tylko niepotrzebnie kartę graficzna. Daj ustawiania vraya jakie masz w tej scenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggressiv Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeśli chodzi o ustawienia świateł: http://imageshack.us/photo/my-images/820/beztytuu3vj.jpg/ Natomiast ustawienia renderu które znajdują się standardowo pod F10, zamieszczone są na filmiku który zamieściłem powyżej, starczy pare razy przesunąć film. Jednak nie wydaje mi się, by było tam coś źle ustawione. Jednak zrobiłem screen by lepiej przeglądnąć: http://imageshack.us/photo/my-images/6/beztytuu5w.png/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Pokaz także wynik renderu ale najpierw stwórz sobie konto na imgeshacke bo twoje linki otwieraj sie najpierw jako reklamy a potem nie da się ich powiększyć ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggressiv Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Wynik renderu jest w 1 poście... (mój screen: http://imageshack.us/photo/my-images/7/beztytuu2tx.png/ ), posiadam konto, jednak nie widziałem sensu zalogowania (zaś coś pozmieniali..), wrzucę fotki jeszcze raz jak będę w domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggressiv Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 http://imageshack.us/a/img825/6079/beztytuu5gx.png http://imageshack.us/a/img802/8138/beztytuu3c.jpg http://imageshack.us/a/img199/3277/beztytuu2jj.png teraz powinno być ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 a w tej scenie nie zmierzasz zastosować kamery, dwa jeśli dałeś gamme 2,2 to warto ja także wpisać w color mapping Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Jeżeli renderujesz prosto z viewportu to ustaw sobie odpowiednie parametry w render->exposure control. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggressiv Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 (edited) @shadowsexpe 1. Nic to nie zmienia. 2. Nie widzę bym gdzieś miał ustawioną gamme 2,2.. a tym bardziej nie wiem o co chodzi w wpisaniu ją w color mapping. Jednak na ludzką logikę wydaje mi się, że to nie jest rozwiązanie mojego problemu. @Dynamico już szukam.. Exposure control - cokolwiek bym nie zmienił dalej wszystko wygląda jakościowo gorzej niż źle, do tego dalej brak cieni... Edited April 18, 2013 by Aggressiv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 [ATTACH=CONFIG]90145[/ATTACH] Szukaj w menu rendering. Zmień kolor "background" na szary. F10 -> V-ray -> Frame buffer -> enable build-in Frame Buffer. - - - Połączono posty - - - Wyrzuć oświetlenie ambient a zastosuj vraylight dome. Ambient nie daje cieni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aggressiv Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Dziękuje za odpowiedź, jednak coś mam nie tak.. nie mam pojęcia co, jednak dosyć blisko plane jako światło w vray ustawione i multipler musi wynosić 50+ by zaczeły robić się cienie.. (i wychodzi ziarno, gdzieś iso mam źle ustawione..) przeliczając to na waty lub lumeny wychodzą chore rzeczy.. muszę chyba jakiś tutorial poszukać o oświetleniu vray od podstaw + ustawienie (wszystkie) renderingu do niego... zmiana background i frame buffer nic nie dał niestety. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Przy domyślnych wartościach światła, ustawienie "migawki" na 20 (1/20 sek.), f-number 8, iso 100 powinieneś mieć "w miarę" normalny render. Włączaj sobie światła pojedynczo i sprawdzaj jak oświetlają scenę. Będziesz wtedy widział, z którym coś jest nie tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Na szybko zrobiony render według "przepisu" jw. [ATTACH=CONFIG]90146[/ATTACH] Tylko jeden vraylight - plane Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowsexpe Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 (edited) Aggressiv ziarno ci bedzie wychodzic bo tak masz ustawiony render w sekcji settings masz dmc smapler a w nim: adaptive amount 0,85 nise treshold 0,01 ( ten parametr bedzie generował szumy) ale testowo można na nim pracować do końcowego renderu ustaw sobie 0,005 lub 0,001 Szumy mogą także powstawać bo możesz mieć za niskie subdividy tak w materiałach jak w świetle, parametr iso w renderach nie generuje szumów, ten parametr pod tym względem nie zachowuje się jak iso w aparatach fotograficznych :) A w ogóle jeśli posługujesz się vrayem to skorzystaj z vray rt będziesz mógł na bieżąco widzieć jakie zachodzą zmiany podczas walki z oświetleniem sceny czy zmianami ostawień kamery Edited April 18, 2013 by shadowsexpe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now