Aggressiv Napisano 17 Kwiecień 2013 Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Dzień dobry, Postawiłem pierwsze kroki w 3ds maxie. Jak używałem standardowych oświetleń - wyglądało to ok. Z oświetleniem nie chciałem się bawić w mental ray tylko postawić na vray. W viewport wygląda ok (no trochę za ciemno ale to szczegół) natomiast po wciśnięciu shift+q ... no sami zobaczcie.. Ustawienia renderu (pod F10) przeleciałem tutorialami z YT, nic nie pomaga, także błąd musi być gdzie indziej.. natomiast nie mam pojęcia gdzie on może być.. pomożecie ? link ustawien render (wydaje się ok..) : (od 9:30) mój screen: http://imageshack.us/photo/my-images/7/beztytuu2tx.png/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondzieusz Napisano 17 Kwiecień 2013 Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Po pierwsze nie kieruj się widokiem spod viewport ne oddaje on w najmniejszym stopniu dziłania swiateł vray ani nie ma nic wspólnego z ustawieniami samego rendera ogólnie opcje wyświetlania realistic można przełączyć na shaded obciąża tylko niepotrzebnie kartę graficzna. Daj ustawiania vraya jakie masz w tej scenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 17 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2013 Dziękuje za szybką odpowiedź. Jeśli chodzi o ustawienia świateł: http://imageshack.us/photo/my-images/820/beztytuu3vj.jpg/ Natomiast ustawienia renderu które znajdują się standardowo pod F10, zamieszczone są na filmiku który zamieściłem powyżej, starczy pare razy przesunąć film. Jednak nie wydaje mi się, by było tam coś źle ustawione. Jednak zrobiłem screen by lepiej przeglądnąć: http://imageshack.us/photo/my-images/6/beztytuu5w.png/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Pokaz także wynik renderu ale najpierw stwórz sobie konto na imgeshacke bo twoje linki otwieraj sie najpierw jako reklamy a potem nie da się ich powiększyć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 18 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Wynik renderu jest w 1 poście... (mój screen: http://imageshack.us/photo/my-images/7/beztytuu2tx.png/ ), posiadam konto, jednak nie widziałem sensu zalogowania (zaś coś pozmieniali..), wrzucę fotki jeszcze raz jak będę w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 18 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2013 http://imageshack.us/a/img825/6079/beztytuu5gx.png http://imageshack.us/a/img802/8138/beztytuu3c.jpg http://imageshack.us/a/img199/3277/beztytuu2jj.png teraz powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 a w tej scenie nie zmierzasz zastosować kamery, dwa jeśli dałeś gamme 2,2 to warto ja także wpisać w color mapping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Jeżeli renderujesz prosto z viewportu to ustaw sobie odpowiednie parametry w render->exposure control. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 18 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2013 (edytowane) @shadowsexpe 1. Nic to nie zmienia. 2. Nie widzę bym gdzieś miał ustawioną gamme 2,2.. a tym bardziej nie wiem o co chodzi w wpisaniu ją w color mapping. Jednak na ludzką logikę wydaje mi się, że to nie jest rozwiązanie mojego problemu. @Dynamico już szukam.. Exposure control - cokolwiek bym nie zmienił dalej wszystko wygląda jakościowo gorzej niż źle, do tego dalej brak cieni... Edytowane 18 Kwiecień 2013 przez Aggressiv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 [ATTACH=CONFIG]90145[/ATTACH] Szukaj w menu rendering. Zmień kolor "background" na szary. F10 -> V-ray -> Frame buffer -> enable build-in Frame Buffer. - - - Połączono posty - - - Wyrzuć oświetlenie ambient a zastosuj vraylight dome. Ambient nie daje cieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aggressiv Napisano 18 Kwiecień 2013 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Dziękuje za odpowiedź, jednak coś mam nie tak.. nie mam pojęcia co, jednak dosyć blisko plane jako światło w vray ustawione i multipler musi wynosić 50+ by zaczeły robić się cienie.. (i wychodzi ziarno, gdzieś iso mam źle ustawione..) przeliczając to na waty lub lumeny wychodzą chore rzeczy.. muszę chyba jakiś tutorial poszukać o oświetleniu vray od podstaw + ustawienie (wszystkie) renderingu do niego... zmiana background i frame buffer nic nie dał niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Przy domyślnych wartościach światła, ustawienie "migawki" na 20 (1/20 sek.), f-number 8, iso 100 powinieneś mieć "w miarę" normalny render. Włączaj sobie światła pojedynczo i sprawdzaj jak oświetlają scenę. Będziesz wtedy widział, z którym coś jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 Na szybko zrobiony render według "przepisu" jw. [ATTACH=CONFIG]90146[/ATTACH] Tylko jeden vraylight - plane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 18 Kwiecień 2013 Share Napisano 18 Kwiecień 2013 (edytowane) Aggressiv ziarno ci bedzie wychodzic bo tak masz ustawiony render w sekcji settings masz dmc smapler a w nim: adaptive amount 0,85 nise treshold 0,01 ( ten parametr bedzie generował szumy) ale testowo można na nim pracować do końcowego renderu ustaw sobie 0,005 lub 0,001 Szumy mogą także powstawać bo możesz mieć za niskie subdividy tak w materiałach jak w świetle, parametr iso w renderach nie generuje szumów, ten parametr pod tym względem nie zachowuje się jak iso w aparatach fotograficznych :) A w ogóle jeśli posługujesz się vrayem to skorzystaj z vray rt będziesz mógł na bieżąco widzieć jakie zachodzą zmiany podczas walki z oświetleniem sceny czy zmianami ostawień kamery Edytowane 18 Kwiecień 2013 przez shadowsexpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się