Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, stwożyłem plane na który nałożyłem teksturę mapy europy, stwożyłem kolejnego plane podniosłem go trochę nad pierwszego plane, zrobiłem go przezroczystego (alt+x) i teraz chem wyciąć Polskę. Podczas wycinania robią się jakieś dziwne rzeczy tak jak bym jakies nakładanie się na siebie, jakieś paski dzwine sie pojawiają. Widzę że coś jest nie tak ale kiedy zazbaczam cały poligon to kształt jest OK. Kiedy dochodzi do renderowania Widać te dziwne linie i nakładanie się (nie wiem jak to wytłumaczyć) W 3ds Max pracuję dopiero miesiąc beż wcześniejszych przygód z modelowaniem 3d. Wiem że pokazanie mojej pracy tutaj na forum to wstyd przy skillu jaki tu widzę ale tyle się nauczyłem i chcę rozwijać się dalej. Pozdrawiam.

 

 

http://s1331.photobucket.com/user/Bobson_Robson/media/zastawa3_zpsc90eff8a.jpg.html?sort=3&o=0 LINK DO MOICH PROJEKTÓW

Edytowane przez bobsonrobson
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. "Paski" są wynikiem złej topologi - modele powinny mieć jak najmniej luźnych wierzchołków.

2. Nie wycinaj kształtu z plane, tylko zrób ten obrys krzywymi i użyj modyfikatora "extrude".

 

Samochód jest fajny :)

Napisano

Niestety często tak bywa, że jak wycinasz wielokrotny edge na pojedynczym polygonie to się dziwne rzeczy dzieją. Najlepiej ten plane zrobić z kilkoma podziałami i dopiero wycinać. Druga opcja, to przy wycinaniu z jednego poligona co jakiś czas dodawać edge łączący wycinany kształt z krawędzią plane.

Napisano

Każdy obiekt 3d zanim zostanie wyrenderowany/wyświetlony przez gpu podlega triangularyzacji, jeśli wycinamy wielokąt na czworokącie aplikacja zwyczajnie nie wie jak to podzielić na trójkąty i czasem robi to źle dlatego dodaje się te pomocnicze edge o który mówi pecet. Lepiej żeby zawsze jakieś były.

Napisano
Każdy obiekt 3d zanim zostanie wyrenderowany/wyświetlony przez gpu podlega triangularyzacji,

 

I nie tylko przez GPU przy renderingu przez procesor nie używając micropoly też wszystko leci na trójkątach.

Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi, dzięki nim wiem co się dzieję, zastosuję się do waszych rad. Cieszę się z jakości forum, widzę że dużo się od was jeszcze dowiem. Pozdrawiam.

 

 

Podzieliłem plane przez tesselacje na małe fragmenty i zacząłem wycinać, dziwne kreski się nie pojawiły. ;]

Edytowane przez bobsonrobson
Napisano

Czołem. Nie wiem, do czego potrzebne Ci "wycinanie" kształtu Polski, co dalej chcesz z tym robić? Może łatwiej sobie obrysować spline'ami i wytłoczyć? Bo modelowaniem się zajedziesz, zwłaszcza pilnując poprawnej topologii. Oczywiście jeśli dalej coś z tym masz zamiar robić - wyginać, animować itp itd to jak najbardziej o topologii warto pomyśleć, ale zastanów się czy jest Ci to potrzebne?

 

Pozdrawiam!

Napisano

Tak ta mapa jest mi potrzeba do animacji, wprawdzie już ją wymodelowałem wycinając, co chciałem wyextrudowałem wyszło całkiem fajnie. Nie rozumiem "obrysować spline'ami i wytłoczyć?" Domyślam się że spline to krawędź a wytłoczenie to extrude ale żeby extrudować krawędź trzeb stworzyć małego plane i z shifte'em wyciągać je. Robię to przy opcji edit poly. Jestem świeżak w 3ds Max i cały czas się uczę, był bym wdzięczy gdybyś napisał o tym coś więcej;] Pozdrawiam.

Napisano

Zobacz na przykład tutaj:

 

 

Obrysować i wytłoczyć - miałem na myśli stworzenie kształtu (shape) - zwykłej linii - za pomocą której obrysowałbyś kształt Polski (pomagając sobie mapką, którą masz już w scenie).

Potem tylko extrude i Polska jest w 3D :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności