kingwins Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 Witam, Mam pytanko, czy ten model w załączniku jest robiony jakimś trikiem czy zwykły polymodeling? Chodzi mi zwłaszcza o te zmarszczki. Jeśli chodzi o modelowanie tego typu rzeczy to wiem że poduszkę najczęściej robi się używając garment i spawając 2 kwadraty ze splajnów, znam też metodę przy użyciu clotha (pompowanie poduszki) ale to wszystko nie daje takich efektów jak na tym fotelu...
xmass Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 Po obrazkach widać że to poly modeling. Kilka cut'ów i connect'ów i mamy siedzisko;). Jak chcesz zgłebić temat to polecam tutki indiana (np. ten ze słuchawkowego speeda). Pozdr.
kingwins Napisano 22 Maj 2013 Autor Napisano 22 Maj 2013 Oho, a jest link do tych tutków czy musze wygrzebać po forum gdzieś?
xmass Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 od ciastucha: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=74853&p=1012550#post1012550 od indiana: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=59839 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=72494 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70485
Orangegraphics Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 zobacz sobe w moim temacie gdzieś opisałem kolejność prac i jest wrzucony krótka animacja poszczególnych kroków modelowania: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=86721&highlight=
kingwins Napisano 22 Maj 2013 Autor Napisano 22 Maj 2013 No fajne tutki, trochę to jednak przykre że do tej pory nie wynaleźli jakiegoś skryptu który by robił te zmarszczki z automatu i trzeba to ręcznie dziobać. Tutki pokazują jak zrobić model, a co z jego zamapowaniem? Pomarszczę fotel a potem chcę żeby miał materiał checker dobrze zamapowany... trzeba się znowu patyczkować Unwrapem?
DreamLoveKit Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 Nie chcę się kłócić, ale to nie jest polymodeling, a subdivision-surface modelling. W przypadku czystego polymodellingu, nie zagęszcza się siatki modyfikatorami zwiększającymi ich gęstość, a do uzyskania „niekanciastych krawędzi” etc. Wykorzystuje się kombinację chamfer/bevel tool i smoothgroups, tudzież ręcznie upycha się loopy. Co do mapowania. Najszybszą metodą jest użycie modyfikatora UVW Map i wybranie odpowiedniego gizma, które najbardziej odpowiada kształtowi rozpakowywanej bryły. Metoda ta jednak wiąże się z relatywnie niską kontrolą na sposobem rozkładania się uvałek. Biorąc jednak pod uwagę organiczność kształtu UVW Map może spowodować całą masę artefaktów (stretching+pinching). Dlatego, moim zdaniem najlepiej sprawdzi się pelt mapping z modyfikatora Unwrap UVW: cg tuts+ evermotion random pelt mappting tutorial taken from youtube Powodzenia!
legomir Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 subdivision-surface modelling Jak chcesz być dokładny to nie do końca, ponieważ to mesh polygonowy zagęszczony algorytmem smoothowania Catmull-Clark, który uśrednia pozycje vertexów dodając kolejne, a nie tylko zagęszcza, więc to polymodeling ;) Samo subdiv nie wymaga koniecznie bevolewonia czy dodawania loopów dlatego, że można przyporządkować edgą ich wagę za pomocą opcji, która sie nazywa o ile nie mylę crease, ale nie warto być tak dokładnym.
kingwins Napisano 23 Maj 2013 Autor Napisano 23 Maj 2013 nie ma jak ubierać proste rzeczy w wielkie słowa ;) Indian - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=59839 - po co tu było editable patch na poczatku? Bawie sie Maxem ponad 10 lat i jeszcze tego nie używałem :) tzn nie widzialem powodu dla ktorego mialbym to uzyc zamiast poly
kingwins Napisano 29 Maj 2013 Autor Napisano 29 Maj 2013 Powrócę jeszcze raz do tematu, jako że "odkryłem" darmowego Sculptrisa, czy nie lepiej takie rzeczy jak fałdy po prostu wyskulptować niż męczyć się w poly?
mirach Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 nie lepiej takie rzeczy jak fałdy po prostu wyskulptować niż męczyć się w poly? jesli modelowanie w poly cie meczy, to pewnie jest lepiej wysulptowac :)
Rekomendowane odpowiedzi