Lucas Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Miałem teraz nie zaczynać niczego nowego i nie brać udziału w Bitwie, żeby skupić się na moim nikczemnym planie ale jak zobaczyłem temat "Sztuki walki" to jak tu nie wziąć udziału :). Zamierzam zrobić krótką sekwencję pojedynku dwóch laleczek:), bez wątpienia będzie pzeważał Kick-Boxing lecz może dodam jakieś brawurowe manewry :). Koncepcja jest taka, że zapala się światło, laleczki na siebie patrzą i rozpoczynają walkę, biją się jakiś czas, skutecznie blokują ciosy aż tu nagle chwila nieuwagi i jedna dostaje kopa w głowę i upada na ziemię :) . Narazie zrobiłem drobne przeróbki:
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Narazie wiemy ze bedzie mozna je rozroznic ;) Powodzenia!
Lucas Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 Może spróbowałbym je trochę bardziej poróżnić ale narazie jakoś mi się nie chce:D
DarK Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Nie no po co? Niebieski vs. Czerwony kolor . Jak na mnie to starczy :) No i jeszcze te wlosy :D
Lucas Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 No skoro tak mówisz, poczekamy na opinię innych :)
Lucas Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 Zarigowalem już jako tako nogi (góry w ogóle jeszcze nie ruszałem)
kozioo Napisano 26 Sierpień 2004 Napisano 26 Sierpień 2004 Widac jakiegos niesfornego vertexa przy prawej kostce ;)
Lucas Napisano 26 Sierpień 2004 Autor Napisano 26 Sierpień 2004 To chyba nogawka, która tak nie fortunnie wyszła przy tym ujęciu.
Lucas Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 To i tak jest średni wykop, nasi trenerzy potrafią tak kopać mniejwięcej o głowę wyżej niż ich wzrost, a przy tym są nie przeciętnie przypakowani :)
darkelf Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 polecam filmy dokumentalne z szaolinu :>...
Michas Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 chodziłem na kickboxing swojego czasu za taką postawę zostałbyś od trenera po gębie :P ręce powinny trzymać gardę, nie mogą się rozlatywać, inaczej walki by trwały bardzo krótko :))
big_white_ninja Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 ale napisał że zrigował tylko nogi więc ręce jeszcze się nie ruszają. Widzę że konkurencja nie próżnuje :-) . Czy korzystałeś ze skina czy physique?
RooFooS Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 No, całkiem, całkiem. Ja dopiero zaczynam się uczyć na 3D Maxie 6, więc na razie przeglądam to forum, aby zobaczyć świetne przykłady. Zobaczymy, czy ta animacja mnie czegoś nauczy :)
Lucas Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 chodziłem na kickboxing swojego czasu za taką postawę zostałbyś od trenera po gębie :P Ja chodzę na kickboxing i dobrze o tym wiem :), no i jak już wspomniałem to był rigg tylko nóg, rąk nie ruszałem. Korzystałem ze skina a szkieletem był biped.
Tullaris Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 Ja nie chodze na kickboxing, ale karate też nie najgorsze i zdarzało się dostać po mordzie za pozycje, raz trener mi zrobił scene jak z pojedynku w Wiedźminie, kopną mi w ręke i się udzerzyłem nią w twarz, więc: LALA TRZYMAJ GARDĘ!!
Lucas Napisano 30 Sierpień 2004 Autor Napisano 30 Sierpień 2004 "Show must go on" więc skończyłem riggowanie (łops, widze jakiś bug przy dłoni, dopiero na renderze zauważyłem), wprowadzę jeszcze może poprawki(np przy dłoni :]) i zacznę animować :). Analizując sobie ciosy, doszedłem do wniosku, że mam trochę ułatwione zadanie, ponieważ w kickboxingu wiele ciosów jest jakby lustrzana, np przy kopnięciu okrężnym noga wraca do pozycji w ten sam sposób co przy samym kopnięciu, dzięki temu część ruchów mogę zanimować do połowy a potem skopiować odpowiedznie klucze odwrócić je :)
marchefka Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 Idz na calosc idz na calosc!! Ja tam brak doswiadczenia w jakimkolwiek stylu bede nadrabial praca kamery :P Jury niech nie czyta :) a zreszta..technika walki oceniana nie bedzie :)
Kris_R Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Już ja Ci nadrobię ruchem kamery Marchefka.. :) nie bój się.. może uda Ci się wszytko łądnie spartolić.... lepiej zrób taki mały komiks rysunkowy jak chcesz tą kamerę poprowadzić bo może tylko się wydawać że to takie proste Co do Twojej animki Lucas... może być naprawdę dobrze.. jeśli ktoś kto ćwiczy kick boxing bierze się za animację kick boxinkgu to chyba musi wyjść przekonywująco.. trzymam kciuki
marchefka Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 Heh..nie no kamere to sie jednak postaram wykorzystac tylko co by dynamiki dodac..ale postaram sie zeby moja pracka sama w sobie byla dynamiczna bez pomocy kamery... Ja licze ze zobacze te lale jak umiejetnie naparza noga i reka.. bo chyba jak ja bym cos trenowal nawet, to bym mial takie same problemy z wprowadzeniem lali w realistyczny ruch jak mam teraz :) Blogoslawienie organizatorzy ze dal 3 miesiace czasu :)
Lucas Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 No, teraz już chyba wszystko w porządku, zaraz zaczynam animację:)
Kris_R Napisano 2 Wrzesień 2004 Napisano 2 Wrzesień 2004 A tego kolca przy nogawie nie da sie jakoś pozbyć :/ niby detal a troszkę razi...
Lucas Napisano 3 Wrzesień 2004 Autor Napisano 3 Wrzesień 2004 Coś może pokombinuję w trakcie samej animacji, jakoś riggując nie umiałem tego wyeliminować, jest to pewnie po części wina kształtu samej nogawki (nie mówię tu, że model jest zły :) ). W sumie to mam już połowę animacji i boję się, że mi nie starczy czasu bo właściwie dopiero od tego momentu zaczną się ciosy. Niby 20 sekund to przyzwoity czas na animację, jednak przy animowaniu walki okazuje się, że to jednak trochę za mało. Aha, jeszcze krótki opis przebiegu animacji. Laleczki będą się tłukły w białym pomieszczeniu, nie będzie widać żadnych ścian, tylko wszechobecna biel i cienie na podłodze. Najpierw ujęcie na lalkę#1, zblizenie na twarz, oczy wędrują w bok, zmiana ujęcia, widać lalkę#1 na pierwszym planie i lalkę#2 dalej, kamera na lalkę#1 która podnosi gardę, potem to samo na lalkę#2, kamera od góry, widać jak lalki się do siebie zbliżają, gdy są już w dystansie zmiana ujęcia (do tego momentu właściwie już mam :) ), lalka#1 wyprowadza lewy i prawy prosty, lalka#2 robi uniki, po prawym prostym lalka#1 wali z lewego okrężnego kopa na wątrobę lalki#2, wali celnym lewym prostym, przy prawym sierpowym lalki#1 lalka#2 robi unik i wychodzi z lewym podbródkowym, później prawym prostym, gdy lekko skołowana lalka#1 lekko opuszcza gardę, lalka#2 robi lewy okręzny z obrotu prosto w głowę i powala lalkę#1 na ziemię, kamera na głowę lalki#1 tak, żeby było widać lalkę#2, ściemnia się....... Trochę mało ciosów ale niestety nawet na to może mi nie starczyć czasu a jednak chciałem wstawić jakiś w miarę sensowny początek, żeby nie zaczynać od taiej walki ni z gruchy ni z pietruchy.
Tullaris Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 Porządnie trzyma garde trzeba naprawdę pochwalić, świetnie to wygląda i nie dostanie w mordę w pierwszych 5 sekundach, ale ten wykop jakiś nie taki. W sumie nie powinna tak uginać nogi na której stoi, ludzie to robią :D ale nibo to źle. Jedno pytanie, render jest kopnięcia bocznego czy obrotowego?? Bo to dużo zmienia jeśli chodzi o pozycję??
Lucas Napisano 13 Październik 2004 Autor Napisano 13 Październik 2004 Witam po długiej przerwie :), już skończyłem swoją animację, właściwie to już dosyć dawno ale trochę czasu zajęło mi wyrenderowanie wszystkiego i wprowadzeni poprawek. The Duel Starałem się utrzymać dosyć prostą formę, aby skupić się na samej walce, niestety okazało się, że 20 sekund to trochę za mało ale cóż :), miłego oglądania. I tried to keep my work in a rather simple form, in order to focus on the fight, unfortunately it went out that 20 seconds are a bit to few but watever:), enjoy the animation.
F/X Napisano 13 Październik 2004 Napisano 13 Październik 2004 Wydawało mi się jak bym oglądał walkę robotów, a nie wysportowanye dziewczyn. To nie jest skończona praca. Lepiej to popraw!
Vetis Napisano 13 Październik 2004 Napisano 13 Październik 2004 jakby ciosy byly zadawane 10x szybciej to bylo by super
Rekomendowane odpowiedzi