Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Miałem teraz nie zaczynać niczego nowego i nie brać udziału w Bitwie, żeby skupić się na moim nikczemnym planie ale jak zobaczyłem temat "Sztuki walki" to jak tu nie wziąć udziału :).

 

Zamierzam zrobić krótką sekwencję pojedynku dwóch laleczek:), bez wątpienia będzie pzeważał Kick-Boxing lecz może dodam jakieś brawurowe manewry :). Koncepcja jest taka, że zapala się światło, laleczki na siebie patrzą i rozpoczynają walkę, biją się jakiś czas, skutecznie blokują ciosy aż tu nagle chwila nieuwagi i jedna dostaje kopa w głowę i upada na ziemię :) .

Narazie zrobiłem drobne przeróbki:

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To i tak jest średni wykop, nasi trenerzy potrafią tak kopać mniejwięcej o głowę wyżej niż ich wzrost, a przy tym są nie przeciętnie przypakowani :)

Napisano

chodziłem na kickboxing swojego czasu

za taką postawę zostałbyś od trenera po gębie :P

 

ręce powinny trzymać gardę, nie mogą się rozlatywać, inaczej walki by trwały bardzo krótko :))

Napisano

No, całkiem, całkiem. Ja dopiero zaczynam się uczyć na 3D Maxie 6, więc na razie przeglądam to forum, aby zobaczyć świetne przykłady. Zobaczymy, czy ta animacja mnie czegoś nauczy :)

Napisano
chodziłem na kickboxing swojego czasu

za taką postawę zostałbyś od trenera po gębie :P

 

Ja chodzę na kickboxing i dobrze o tym wiem :), no i jak już wspomniałem to był rigg tylko nóg, rąk nie ruszałem.

 

Korzystałem ze skina a szkieletem był biped.

Napisano

Ja nie chodze na kickboxing, ale karate też nie najgorsze i zdarzało się dostać po mordzie za pozycje, raz trener mi zrobił scene jak z pojedynku w Wiedźminie, kopną mi w ręke i się udzerzyłem nią w twarz, więc: LALA TRZYMAJ GARDĘ!!

Napisano

"Show must go on" więc skończyłem riggowanie (łops, widze jakiś bug przy dłoni, dopiero na renderze zauważyłem), wprowadzę jeszcze może poprawki(np przy dłoni :]) i zacznę animować :). Analizując sobie ciosy, doszedłem do wniosku, że mam trochę ułatwione zadanie, ponieważ w kickboxingu wiele ciosów jest jakby lustrzana, np przy kopnięciu okrężnym noga wraca do pozycji w ten sam sposób co przy samym kopnięciu, dzięki temu część ruchów mogę zanimować do połowy a potem skopiować odpowiedznie klucze odwrócić je :)

Napisano

Idz na calosc idz na calosc!! Ja tam brak doswiadczenia w jakimkolwiek stylu bede nadrabial praca kamery :P Jury niech nie czyta :) a zreszta..technika walki oceniana nie bedzie :)

Napisano

Już ja Ci nadrobię ruchem kamery Marchefka.. :) nie bój się.. może uda Ci się wszytko łądnie spartolić.... lepiej zrób taki mały komiks rysunkowy jak chcesz tą kamerę poprowadzić bo może tylko się wydawać że to takie proste

Co do Twojej animki Lucas... może być naprawdę dobrze.. jeśli ktoś kto ćwiczy kick boxing bierze się za animację kick boxinkgu to chyba musi wyjść przekonywująco.. trzymam kciuki

Napisano

Heh..nie no kamere to sie jednak postaram wykorzystac tylko co by dynamiki dodac..ale postaram sie zeby moja pracka sama w sobie byla dynamiczna bez pomocy kamery... Ja licze ze zobacze te lale jak umiejetnie naparza noga i reka.. bo chyba jak ja bym cos trenowal nawet, to bym mial takie same problemy z wprowadzeniem lali w realistyczny ruch jak mam teraz :) Blogoslawienie organizatorzy ze dal 3 miesiace czasu :)

Napisano

Coś może pokombinuję w trakcie samej animacji, jakoś riggując nie umiałem tego wyeliminować, jest to pewnie po części wina kształtu samej nogawki (nie mówię tu, że model jest zły :) ).

W sumie to mam już połowę animacji i boję się, że mi nie starczy czasu bo właściwie dopiero od tego momentu zaczną się ciosy. Niby 20 sekund to przyzwoity czas na animację, jednak przy animowaniu walki okazuje się, że to jednak trochę za mało.

 

Aha, jeszcze krótki opis przebiegu animacji.

Laleczki będą się tłukły w białym pomieszczeniu, nie będzie widać żadnych ścian, tylko wszechobecna biel i cienie na podłodze.

Najpierw ujęcie na lalkę#1, zblizenie na twarz, oczy wędrują w bok,

zmiana ujęcia, widać lalkę#1 na pierwszym planie i lalkę#2 dalej,

kamera na lalkę#1 która podnosi gardę, potem to samo na lalkę#2,

kamera od góry, widać jak lalki się do siebie zbliżają,

gdy są już w dystansie zmiana ujęcia (do tego momentu właściwie już mam :) ),

lalka#1 wyprowadza lewy i prawy prosty, lalka#2 robi uniki,

po prawym prostym lalka#1 wali z lewego okrężnego kopa na wątrobę lalki#2,

wali celnym lewym prostym,

przy prawym sierpowym lalki#1 lalka#2 robi unik i wychodzi z lewym podbródkowym,

później prawym prostym,

gdy lekko skołowana lalka#1 lekko opuszcza gardę, lalka#2 robi lewy okręzny z obrotu prosto w głowę i powala lalkę#1 na ziemię,

kamera na głowę lalki#1 tak, żeby było widać lalkę#2, ściemnia się.......

 

Trochę mało ciosów ale niestety nawet na to może mi nie starczyć czasu a jednak chciałem wstawić jakiś w miarę sensowny początek, żeby nie zaczynać od taiej walki ni z gruchy ni z pietruchy.

Napisano

Porządnie trzyma garde trzeba naprawdę pochwalić, świetnie to wygląda i nie dostanie w mordę w pierwszych 5 sekundach, ale ten wykop jakiś nie taki. W sumie nie powinna tak uginać nogi na której stoi, ludzie to robią :D ale nibo to źle. Jedno pytanie, render jest kopnięcia bocznego czy obrotowego?? Bo to dużo zmienia jeśli chodzi o pozycję??

Napisano

Witam po długiej przerwie :), już skończyłem swoją animację, właściwie to już dosyć dawno ale trochę czasu zajęło mi wyrenderowanie wszystkiego i wprowadzeni poprawek.

 

The Duel

 

Starałem się utrzymać dosyć prostą formę, aby skupić się na samej walce, niestety okazało się, że 20 sekund to trochę za mało ale cóż :), miłego oglądania.

 

I tried to keep my work in a rather simple form, in order to focus on the fight, unfortunately it went out that 20 seconds are a bit to few but watever:), enjoy the animation.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności