Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Jestem od niedawna użytkowniczką maxa 2012. Zaglądam do niego z przerwami. Dodam jeszcze że mam mało ram - 2GB.

Stąd np. Dodge nie ma kół.

Proszę Was o ocenę tego co udało mi się do tej pory zrobić. Nad czym najbardziej muszę pracować.

Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi ;)

 

[ATTACH=CONFIG]90941[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90940[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90939[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za tak szybką odpowiedź!

 

Trudno mi dokładnie określić jak długo, ponieważ kilkakrotnie zaczynałam i wracałam po kilku tygodniach do tych modeli. Na pewno będzie kilka miesięcy, maxymalnie 5-6. Dodge jest moim 2 modelem, człowiek 3. Ostatnio zrobiłam to:

 

[ATTACH=CONFIG]90942[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90943[/ATTACH]

 

Wiem, że postęp jest marny stąd ten post :p

Napisano

Pierwsza postać wygląda jak by była w zbroi. Tak chyba nie wygladaja miesnie :D Twarz trochę rożni się od zdjęć, ale może tak miło być? Staraj się dalej :)

Napisano

Wiem, że wszędzie mam błędy. Twarz miała być oczywiście taka jak na zdjęciu a człowiek bez zbroi :p Kwestia tylko czy ta 'zbroja' wynika z braku doświadczenia czy już od początku robię coś źle. Czy po prostu kolejne próby załatwią sprawę?

Napisano

Przygladaj sie jak inni sobie z tym radza i staraj sie tez znalezc jakies sensowne rozwiazanie. Cwicz cwicz i jeszcze raz cwicz. Przerob kilkadziesiat tutoriali i jakos to bedzie :)

Napisano (edytowane)

W taki razie postaram się częściej coś tu wrzucać i usystematyzować moją pracę, myślę że Wasze komentarze dużo mi pomogą :-)

 

Jako się rzekło. Zaczęłam robić dużego fiata, na razie wygląda tak:

 

[ATTACH=CONFIG]91002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91001[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91003[/ATTACH]

 

Jak jest już coś nie tak proszę komentować :D Zastanawiam się też dlaczego kolor auta wygląda inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu (ostatni obrazek).

Edytowane przez staram sie
Napisano

kolor renderu po zapisie jest winą ustawionej gammy :) ja mam ustawioną ją na 1.1, a Ty pewnie masz 2.2 Customize -> Prefernce->Gamma and LUT

Napisano

Dzięki za odpowiedź DiKay.

Wiem, że to od gammy. Chodziło mi raczej o to czemu zmiana gammy nie jest zaraz widoczna w okienku renderingu tylko dopiero po zapisie. Tak po prostu już jest czy mogę to ustawić?

Autko c.d. :)

[ATTACH=CONFIG]91009[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91012[/ATTACH]

Tył fiata zgadza mi się z blueprintami ale wydaje mi się zbyt wąski...

Napisano

Staram sie, drugi Pussik (nie no tak mi przez myśl tylko przeszło, bez obrazy oczywiście) ? Ja tylko na samochodach się znam i napisze co do fiatona i ramu. We fiacie widać, że twardo trzymasz się zasady: czworokąty najlepsze. I tak może jest, ale nie zawsze ;) Dziwnie poprowadziłaś siatkę na boku auta i przy słupkach B, w sumie słupek A wygląda jakby był za szeroki, ale to może wina braku rowka ? Jak już unikasz robienia aut po ms to zagęszczaj siatkę stopniowo, starając się przemyśleć co jak będzie szło i jak w razie potrzeby dodać tam loopa. A co do ramu to nie przesadzajmy, do grafiki (która ma wyglądać dobrze) nie pro, nie trzeba nie wiadomo ile ramu. Przykładem są prace wielu użytkowników forum z "dawnych" czasów ( i nie chodzi o to, że ich prace czegoś nie mają, bo są mega). To tyle mojego wywodu ;] Powodzenia życzę. Bo autka wybiersz sobie zacne ;]

Napisano

Dziękuję za pomoc ;)

 

Pawlito, że też to było takie proste :p

Bubu niestety nie rozumiem do końca Twoich wskazówek :| Np słupki A i B to które? "robienia aut po ms" - co to znaczy? "zagęszczaj siatkę stopniowo" - tak właśnie próbuję, ale z tego co napisałeś to chyba mi to nie wychodzi :/

 

Ram już chyba nie będzie dla mnie żadną przeszkodą ponieważ 3ds max nie jest już w moim zasięgu (niestety) i zaczęłam używać blendera 2.62. Na razie jeszcze się nie przestawiłam z maxa więc niewiele zmian wprowadziłam. Powoli, ale do przodu :D

Napisano

Co do poprzedniego "nie zgadzania się z blueprintami" Model nie ma się zgadzać z blueprintem tylko z realnym samochodem. Blueprinty są rysowane przez różne osoby, czasami lepiej czasami gorzej. Przyjrzyj się, popatrz jak wiele błędów popełniłaś. fiat125p-9.jpg Ważne to zgromadzić odpowiednią bazę refek. Potem brać się za modelowanie (patrząc głównie na zdjęcia) blueprint służy tylko poglądowo. Pracuj dalej

 

BTW. Czy wy naprawdę sądzicie że aby zrobić dobry render/model potrzeba miliona GB ramu? Moim zdaniem 2gb to sensowna ilość jeżeli nie jest się pro. który tworzy uber wielkie sceny. moja karta graficzna ma 1gb i mieści się do nie dużo scen (nawet sceny po 19.5 (czy tam nawet 18,5) miliarda poly. Co prawda na instancjach. Ale to się nazywa optymalizacja sceny.

BTW2. aktualny Blender to 2.68a - radzę zaktualizować.

Napisano

bardzo fajnie wychodzi, ja kiedyś kiedyś robiłem poloneza :) popraw te 2 pypcie na zderzaku przednim. na zdjeciach sa bardziej oble, ty je wyostrzyles. i nad czerwonymi swiatlami w lewym gornym rogu sie krzywi, jak by siatka byla za rzadka.

Napisano

Dzięki wszystkim za zainteresowanie :-)

popatrz jak wiele błędów popełniłaś.

Masz rację tylko moim największym problemem nie jest zobaczenie tych błędów, ale to, jak je poprawić :D Właściwie to najczęściej rozbijam się o to, że jak dodaję kolejną linię to samochód się gnie (jakby tych linii było już za dużo), a jak zacznę to poprawiać to jest już katastrofa :| Mam się inaczej do tego zabrać? Co robię źle?

Napisano

Słupek A to pierwszy słupek przy przedniej szybie, słupek B analogicznie drugi. Chociaż jak teraz patrze to chyba faktycznie nie ma tam cięć i dlatego wydaja się być za grube. Siatka po ms--> robisz bazę modelu potem nakładasz modyfikator ms--> convert to editable poly i działasz dalej z modelem. W samym wipie jest o tym pełno. Budowanie siatki zagęszczając hmm. Chodzi prawie o to samo, tyle że nie dajesz ms i conv to e p tylko stopniowo "dogęszczasz" siatkę patrząc przy tym żeby się nie gięła za bardzo. Popatrz na maskę na zdjęciu,które wrzucił Cent. Nie ma tam na środku tylko chamfera, ale jest tez wgłębienie, które kończy się przed "rowkiem". I tak jak pisał Cent nie blueprinty tylko refki ;] Blu są tylko po to żeby trzymać jako tako kształt auta. Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem, a nie zniechęciłem :)

Napisano

Nie Bubu, nie zniechęciłeś mnie. Wręcz przeciwnie ;)

Poprawiłam parę błędów i "te 2 pypcie na zderzaku przednim" też choć popsułam przy nich siatkę - może je jeszcze poprawie... Zgodnie z Waszymi podpowiedziami staram się teraz patrzeć głównie na zdjęcia. Mam nadzieję, że trochę się poprawiło :D

Nie potrafię jeszcze ogarnąć światła i czasem wygląda to tak jakby były krzywe pewne części karoserii choć w 3d view nie są - dziwne?

 

image.png

image.png

image.png

Napisano

Jak Ci powiem ,że mi się podoba. Zrób germański naciąg jak focie powyżej kolor też spoko tam jest taki niebieski był w palecie BMW dość rzadki. Ładnie wygląda.

Napisano (edytowane)

Dzięki, Sebazx6r może, aż taki zły nie jest ;-) Niestety nie mogę dać koloru z BMW, bo kończę ten samochód w blenderze.

Trochę popoprawiałam i dodałam małe rzeczy.

 

image.png

image.png

image.png

wycieraczki2.png

Edytowane przez staram sie
Napisano

Mały progres. Poprawiłam trochę lampy i pomału dodaję jakieś kolory. Najbardziej męczę się z lampami (kierunkami). Wszystkie podpowiedzi oczywiście są mile widziane :D

(To że "koloruję" nie oznacza że uważam że skończyłam :p Muszę jeszcze przyciąć drzwi itp)

 

image.png

image.png

image.png

Napisano

Na reflektorach z przodu te wytłoczenia powinny iść pionowo (porównałem z refkami dla pewności), teraz są poprzekręcane. Żeby mieć większą oglądalność dawaj wyrazniejsze miniaturki do wątków. Pozdrawiam joł joł ;)

Napisano (edytowane)

Dzięki Cent ;)

Zrobiłam bardziej intensywny kolor (może za intensywny) i dałam sky tex. Mam nadzieję, że choć trochę lepiej - cały czas mam problem ze światłem. Ten sam shader, inne światło i już wygląda wszystko inaczej :/ Dodałam też trochę 'błota' :D Przydało by się też na zderzaku i kole, jednak nie jestem do niego przekonana. Czy to idzie w dobrą stronę od-sterylizowania? O to Ci chodzi Cent? (przynajmniej mniej więcej ;p)

 

04_b.png

 

update

 

05_b.png

Edytowane przez staram sie
Napisano

Co jak co, ale styl modelu zabawkowego trzyma bardzo dobrze. Wyrenderuj z podstawką na półce i wszyscy będą zachwyceni. :*

Napisano

Dzięki za komentarz :) Niestety masz rację :p

Jednak gdybyś uściślił jaki element najbardziej u mnie leży to mogłabym się na nim skupić i coś poprawić, bo tak nie wiem jak 'urealnić' mój model.

Napisano

Nie no nickiem mnie zniszczyłaś xD

Cos jest nie tak ze swiatłem, samochod jak by lewitował, nie ma cienia pod przednimi kołami.

Napisano

dzięki FF ;)

Zgodnie z Twoją radą starałam się zrobić coś ze światłem. Postępowałam zgodnie z tym tutorialem:

tzn. do mojej sceny wprowadziłam przedstawione światło i lakier (mam tylko inny kolor), niestety rezultat jest inny niż w tutorialu :|

image.png

Nie wiem czemu pojawiły się jeszcze przebarwienia na dachu i masce. Przebiegają one tam gdzie czarne plamy po smooth z tym że tu nie skutkuje EdgeSplit ;)

Nawet gdybym coś pomyliła dodając to światło co na filmie to chyba aż takiej różnicy nie powinno być..

Bardzo proszę o komentarze, jeśli ktoś wie w czym mam problem.

Napisano

To jest nic innego jak noise :) poszukaj w googlach coś w stylu "removing noise from render in blender" powinno to pomóc.

Światło odbite na szybie mi się nie podoba, jest nienaturalne. Zmień HDR-kę albo inne światło na jakieś na przykład niebieskie jak niebo

Napisano

Dzięki Tobie, ciacho191 zauważyłam błąd w ustawieniach Light paths - dużo pomogło.

Noise rzeczywiście był przyczyną tej plamy na dachu. Trochę go zredukowałam, ale jeszcze nie w 100%. Teraz samochód wygląda tak:

image.png

Napisano

wiesz, noise niweluje się na wielu płaszczyznach, może wywoływać go światło, materiał albo ustawienie rendera, więc trza trochę pokombinować, ale efekt jest tego wart! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności