Napisano 30 Czerwiec 201311 l Witam wszystkich! Jestem od niedawna użytkowniczką maxa 2012. Zaglądam do niego z przerwami. Dodam jeszcze że mam mało ram - 2GB. Stąd np. Dodge nie ma kół. Proszę Was o ocenę tego co udało mi się do tej pory zrobić. Nad czym najbardziej muszę pracować. Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi ;) [ATTACH=CONFIG]90941[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90940[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90939[/ATTACH]
Napisano 30 Czerwiec 201311 l Autor Dzięki za tak szybką odpowiedź! Trudno mi dokładnie określić jak długo, ponieważ kilkakrotnie zaczynałam i wracałam po kilku tygodniach do tych modeli. Na pewno będzie kilka miesięcy, maxymalnie 5-6. Dodge jest moim 2 modelem, człowiek 3. Ostatnio zrobiłam to: [ATTACH=CONFIG]90942[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90943[/ATTACH] Wiem, że postęp jest marny stąd ten post :p
Napisano 30 Czerwiec 201311 l nawet jak na pol roku to swietny progress, jak tak dalej pojdzie to bedzie ogien :)
Napisano 30 Czerwiec 201311 l Pierwsza postać wygląda jak by była w zbroi. Tak chyba nie wygladaja miesnie :D Twarz trochę rożni się od zdjęć, ale może tak miło być? Staraj się dalej :)
Napisano 2 Lipiec 201311 l Autor Wiem, że wszędzie mam błędy. Twarz miała być oczywiście taka jak na zdjęciu a człowiek bez zbroi :p Kwestia tylko czy ta 'zbroja' wynika z braku doświadczenia czy już od początku robię coś źle. Czy po prostu kolejne próby załatwią sprawę?
Napisano 2 Lipiec 201311 l Przygladaj sie jak inni sobie z tym radza i staraj sie tez znalezc jakies sensowne rozwiazanie. Cwicz cwicz i jeszcze raz cwicz. Przerob kilkadziesiat tutoriali i jakos to bedzie :)
Napisano 5 Lipiec 201311 l Autor W taki razie postaram się częściej coś tu wrzucać i usystematyzować moją pracę, myślę że Wasze komentarze dużo mi pomogą :-) Jako się rzekło. Zaczęłam robić dużego fiata, na razie wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]91002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91001[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91003[/ATTACH] Jak jest już coś nie tak proszę komentować :D Zastanawiam się też dlaczego kolor auta wygląda inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu (ostatni obrazek). Edytowane 5 Lipiec 201311 l przez staram sie
Napisano 5 Lipiec 201311 l kolor renderu po zapisie jest winą ustawionej gammy :) ja mam ustawioną ją na 1.1, a Ty pewnie masz 2.2 Customize -> Prefernce->Gamma and LUT
Napisano 7 Lipiec 201311 l Autor Dzięki za odpowiedź DiKay. Wiem, że to od gammy. Chodziło mi raczej o to czemu zmiana gammy nie jest zaraz widoczna w okienku renderingu tylko dopiero po zapisie. Tak po prostu już jest czy mogę to ustawić? Autko c.d. :) [ATTACH=CONFIG]91009[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91012[/ATTACH] Tył fiata zgadza mi się z blueprintami ale wydaje mi się zbyt wąski...
Napisano 9 Lipiec 201311 l Staram sie, drugi Pussik (nie no tak mi przez myśl tylko przeszło, bez obrazy oczywiście) ? Ja tylko na samochodach się znam i napisze co do fiatona i ramu. We fiacie widać, że twardo trzymasz się zasady: czworokąty najlepsze. I tak może jest, ale nie zawsze ;) Dziwnie poprowadziłaś siatkę na boku auta i przy słupkach B, w sumie słupek A wygląda jakby był za szeroki, ale to może wina braku rowka ? Jak już unikasz robienia aut po ms to zagęszczaj siatkę stopniowo, starając się przemyśleć co jak będzie szło i jak w razie potrzeby dodać tam loopa. A co do ramu to nie przesadzajmy, do grafiki (która ma wyglądać dobrze) nie pro, nie trzeba nie wiadomo ile ramu. Przykładem są prace wielu użytkowników forum z "dawnych" czasów ( i nie chodzi o to, że ich prace czegoś nie mają, bo są mega). To tyle mojego wywodu ;] Powodzenia życzę. Bo autka wybiersz sobie zacne ;]
Napisano 6 Wrzesień 201311 l Autor Dziękuję za pomoc ;) Pawlito, że też to było takie proste :p Bubu niestety nie rozumiem do końca Twoich wskazówek :| Np słupki A i B to które? "robienia aut po ms" - co to znaczy? "zagęszczaj siatkę stopniowo" - tak właśnie próbuję, ale z tego co napisałeś to chyba mi to nie wychodzi :/ Ram już chyba nie będzie dla mnie żadną przeszkodą ponieważ 3ds max nie jest już w moim zasięgu (niestety) i zaczęłam używać blendera 2.62. Na razie jeszcze się nie przestawiłam z maxa więc niewiele zmian wprowadziłam. Powoli, ale do przodu :D
Napisano 8 Wrzesień 201311 l Co do poprzedniego "nie zgadzania się z blueprintami" Model nie ma się zgadzać z blueprintem tylko z realnym samochodem. Blueprinty są rysowane przez różne osoby, czasami lepiej czasami gorzej. Przyjrzyj się, popatrz jak wiele błędów popełniłaś. Ważne to zgromadzić odpowiednią bazę refek. Potem brać się za modelowanie (patrząc głównie na zdjęcia) blueprint służy tylko poglądowo. Pracuj dalej BTW. Czy wy naprawdę sądzicie że aby zrobić dobry render/model potrzeba miliona GB ramu? Moim zdaniem 2gb to sensowna ilość jeżeli nie jest się pro. który tworzy uber wielkie sceny. moja karta graficzna ma 1gb i mieści się do nie dużo scen (nawet sceny po 19.5 (czy tam nawet 18,5) miliarda poly. Co prawda na instancjach. Ale to się nazywa optymalizacja sceny. BTW2. aktualny Blender to 2.68a - radzę zaktualizować.
Napisano 8 Wrzesień 201311 l bardzo fajnie wychodzi, ja kiedyś kiedyś robiłem poloneza :) popraw te 2 pypcie na zderzaku przednim. na zdjeciach sa bardziej oble, ty je wyostrzyles. i nad czerwonymi swiatlami w lewym gornym rogu sie krzywi, jak by siatka byla za rzadka.
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor Dzięki wszystkim za zainteresowanie :-) popatrz jak wiele błędów popełniłaś. Masz rację tylko moim największym problemem nie jest zobaczenie tych błędów, ale to, jak je poprawić :D Właściwie to najczęściej rozbijam się o to, że jak dodaję kolejną linię to samochód się gnie (jakby tych linii było już za dużo), a jak zacznę to poprawiać to jest już katastrofa :| Mam się inaczej do tego zabrać? Co robię źle?
Napisano 13 Wrzesień 201311 l Słupek A to pierwszy słupek przy przedniej szybie, słupek B analogicznie drugi. Chociaż jak teraz patrze to chyba faktycznie nie ma tam cięć i dlatego wydaja się być za grube. Siatka po ms--> robisz bazę modelu potem nakładasz modyfikator ms--> convert to editable poly i działasz dalej z modelem. W samym wipie jest o tym pełno. Budowanie siatki zagęszczając hmm. Chodzi prawie o to samo, tyle że nie dajesz ms i conv to e p tylko stopniowo "dogęszczasz" siatkę patrząc przy tym żeby się nie gięła za bardzo. Popatrz na maskę na zdjęciu,które wrzucił Cent. Nie ma tam na środku tylko chamfera, ale jest tez wgłębienie, które kończy się przed "rowkiem". I tak jak pisał Cent nie blueprinty tylko refki ;] Blu są tylko po to żeby trzymać jako tako kształt auta. Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem, a nie zniechęciłem :)
Napisano 20 Wrzesień 201311 l Autor Nie Bubu, nie zniechęciłeś mnie. Wręcz przeciwnie ;) Poprawiłam parę błędów i "te 2 pypcie na zderzaku przednim" też choć popsułam przy nich siatkę - może je jeszcze poprawie... Zgodnie z Waszymi podpowiedziami staram się teraz patrzeć głównie na zdjęcia. Mam nadzieję, że trochę się poprawiło :D Nie potrafię jeszcze ogarnąć światła i czasem wygląda to tak jakby były krzywe pewne części karoserii choć w 3d view nie są - dziwne?
Napisano 21 Wrzesień 201311 l Jak Ci powiem ,że mi się podoba. Zrób germański naciąg jak focie powyżej kolor też spoko tam jest taki niebieski był w palecie BMW dość rzadki. Ładnie wygląda.
Napisano 29 Wrzesień 201311 l Autor Dzięki, Sebazx6r może, aż taki zły nie jest ;-) Niestety nie mogę dać koloru z BMW, bo kończę ten samochód w blenderze. Trochę popoprawiałam i dodałam małe rzeczy. Edytowane 29 Wrzesień 201311 l przez staram sie
Napisano 11 Październik 201311 l Autor Mały progres. Poprawiłam trochę lampy i pomału dodaję jakieś kolory. Najbardziej męczę się z lampami (kierunkami). Wszystkie podpowiedzi oczywiście są mile widziane :D (To że "koloruję" nie oznacza że uważam że skończyłam :p Muszę jeszcze przyciąć drzwi itp)
Napisano 19 Listopad 201311 l Na reflektorach z przodu te wytłoczenia powinny iść pionowo (porównałem z refkami dla pewności), teraz są poprzekręcane. Żeby mieć większą oglądalność dawaj wyrazniejsze miniaturki do wątków. Pozdrawiam joł joł ;)
Napisano 21 Listopad 201311 l Autor Dzięki Pawlito, w najbliższym czasie poprawię ;) Na razie kolejny render.
Napisano 13 Grudzień 201311 l Autor Dzięki Cent ;) Zrobiłam bardziej intensywny kolor (może za intensywny) i dałam sky tex. Mam nadzieję, że choć trochę lepiej - cały czas mam problem ze światłem. Ten sam shader, inne światło i już wygląda wszystko inaczej :/ Dodałam też trochę 'błota' :D Przydało by się też na zderzaku i kole, jednak nie jestem do niego przekonana. Czy to idzie w dobrą stronę od-sterylizowania? O to Ci chodzi Cent? (przynajmniej mniej więcej ;p) update Edytowane 11 Styczeń 201411 l przez staram sie
Napisano 15 Styczeń 201411 l Co jak co, ale styl modelu zabawkowego trzyma bardzo dobrze. Wyrenderuj z podstawką na półce i wszyscy będą zachwyceni. :*
Napisano 22 Styczeń 201411 l Autor Dzięki za komentarz :) Niestety masz rację :p Jednak gdybyś uściślił jaki element najbardziej u mnie leży to mogłabym się na nim skupić i coś poprawić, bo tak nie wiem jak 'urealnić' mój model.
Napisano 22 Styczeń 201411 l Nie no nickiem mnie zniszczyłaś xD Cos jest nie tak ze swiatłem, samochod jak by lewitował, nie ma cienia pod przednimi kołami.
Napisano 6 Marzec 201411 l Autor dzięki FF ;) Zgodnie z Twoją radą starałam się zrobić coś ze światłem. Postępowałam zgodnie z tym tutorialem: tzn. do mojej sceny wprowadziłam przedstawione światło i lakier (mam tylko inny kolor), niestety rezultat jest inny niż w tutorialu :| Nie wiem czemu pojawiły się jeszcze przebarwienia na dachu i masce. Przebiegają one tam gdzie czarne plamy po smooth z tym że tu nie skutkuje EdgeSplit ;) Nawet gdybym coś pomyliła dodając to światło co na filmie to chyba aż takiej różnicy nie powinno być.. Bardzo proszę o komentarze, jeśli ktoś wie w czym mam problem.
Napisano 6 Marzec 201411 l To jest nic innego jak noise :) poszukaj w googlach coś w stylu "removing noise from render in blender" powinno to pomóc. Światło odbite na szybie mi się nie podoba, jest nienaturalne. Zmień HDR-kę albo inne światło na jakieś na przykład niebieskie jak niebo
Napisano 9 Marzec 201411 l Autor Dzięki Tobie, ciacho191 zauważyłam błąd w ustawieniach Light paths - dużo pomogło. Noise rzeczywiście był przyczyną tej plamy na dachu. Trochę go zredukowałam, ale jeszcze nie w 100%. Teraz samochód wygląda tak:
Napisano 9 Marzec 201411 l wiesz, noise niweluje się na wielu płaszczyznach, może wywoływać go światło, materiał albo ustawienie rendera, więc trza trochę pokombinować, ale efekt jest tego wart! :)
Napisano 3 Kwiecień 201410 l Autor Jeśli tak się sprawy mają to noise będzie jeszcze długo moim problemem ;p Update:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto