staram sie Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 Witam wszystkich! Jestem od niedawna użytkowniczką maxa 2012. Zaglądam do niego z przerwami. Dodam jeszcze że mam mało ram - 2GB. Stąd np. Dodge nie ma kół. Proszę Was o ocenę tego co udało mi się do tej pory zrobić. Nad czym najbardziej muszę pracować. Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi ;) [ATTACH=CONFIG]90941[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90940[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90939[/ATTACH]
plasti Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 jak dlugo pracujesz w 3d?? a 2gb ram to malutko na 3d.....
staram sie Napisano 30 Czerwiec 2013 Autor Napisano 30 Czerwiec 2013 Dzięki za tak szybką odpowiedź! Trudno mi dokładnie określić jak długo, ponieważ kilkakrotnie zaczynałam i wracałam po kilku tygodniach do tych modeli. Na pewno będzie kilka miesięcy, maxymalnie 5-6. Dodge jest moim 2 modelem, człowiek 3. Ostatnio zrobiłam to: [ATTACH=CONFIG]90942[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90943[/ATTACH] Wiem, że postęp jest marny stąd ten post :p
plasti Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 nawet jak na pol roku to swietny progress, jak tak dalej pojdzie to bedzie ogien :)
Bielik93 Napisano 30 Czerwiec 2013 Napisano 30 Czerwiec 2013 Pierwsza postać wygląda jak by była w zbroi. Tak chyba nie wygladaja miesnie :D Twarz trochę rożni się od zdjęć, ale może tak miło być? Staraj się dalej :)
staram sie Napisano 2 Lipiec 2013 Autor Napisano 2 Lipiec 2013 Wiem, że wszędzie mam błędy. Twarz miała być oczywiście taka jak na zdjęciu a człowiek bez zbroi :p Kwestia tylko czy ta 'zbroja' wynika z braku doświadczenia czy już od początku robię coś źle. Czy po prostu kolejne próby załatwią sprawę?
Bielik93 Napisano 2 Lipiec 2013 Napisano 2 Lipiec 2013 Przygladaj sie jak inni sobie z tym radza i staraj sie tez znalezc jakies sensowne rozwiazanie. Cwicz cwicz i jeszcze raz cwicz. Przerob kilkadziesiat tutoriali i jakos to bedzie :)
staram sie Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 (edytowane) W taki razie postaram się częściej coś tu wrzucać i usystematyzować moją pracę, myślę że Wasze komentarze dużo mi pomogą :-) Jako się rzekło. Zaczęłam robić dużego fiata, na razie wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]91002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91001[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91003[/ATTACH] Jak jest już coś nie tak proszę komentować :D Zastanawiam się też dlaczego kolor auta wygląda inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu (ostatni obrazek). Edytowane 5 Lipiec 2013 przez staram sie
DiKay Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 kolor renderu po zapisie jest winą ustawionej gammy :) ja mam ustawioną ją na 1.1, a Ty pewnie masz 2.2 Customize -> Prefernce->Gamma and LUT
staram sie Napisano 7 Lipiec 2013 Autor Napisano 7 Lipiec 2013 Dzięki za odpowiedź DiKay. Wiem, że to od gammy. Chodziło mi raczej o to czemu zmiana gammy nie jest zaraz widoczna w okienku renderingu tylko dopiero po zapisie. Tak po prostu już jest czy mogę to ustawić? Autko c.d. :) [ATTACH=CONFIG]91009[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91012[/ATTACH] Tył fiata zgadza mi się z blueprintami ale wydaje mi się zbyt wąski...
Pawlito Napisano 8 Lipiec 2013 Napisano 8 Lipiec 2013 Tam, gdzie wg Ciebie tył jest wąski, przełącz widok na Perspective... ;)
Bubu Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 Staram sie, drugi Pussik (nie no tak mi przez myśl tylko przeszło, bez obrazy oczywiście) ? Ja tylko na samochodach się znam i napisze co do fiatona i ramu. We fiacie widać, że twardo trzymasz się zasady: czworokąty najlepsze. I tak może jest, ale nie zawsze ;) Dziwnie poprowadziłaś siatkę na boku auta i przy słupkach B, w sumie słupek A wygląda jakby był za szeroki, ale to może wina braku rowka ? Jak już unikasz robienia aut po ms to zagęszczaj siatkę stopniowo, starając się przemyśleć co jak będzie szło i jak w razie potrzeby dodać tam loopa. A co do ramu to nie przesadzajmy, do grafiki (która ma wyglądać dobrze) nie pro, nie trzeba nie wiadomo ile ramu. Przykładem są prace wielu użytkowników forum z "dawnych" czasów ( i nie chodzi o to, że ich prace czegoś nie mają, bo są mega). To tyle mojego wywodu ;] Powodzenia życzę. Bo autka wybiersz sobie zacne ;]
staram sie Napisano 6 Wrzesień 2013 Autor Napisano 6 Wrzesień 2013 Dziękuję za pomoc ;) Pawlito, że też to było takie proste :p Bubu niestety nie rozumiem do końca Twoich wskazówek :| Np słupki A i B to które? "robienia aut po ms" - co to znaczy? "zagęszczaj siatkę stopniowo" - tak właśnie próbuję, ale z tego co napisałeś to chyba mi to nie wychodzi :/ Ram już chyba nie będzie dla mnie żadną przeszkodą ponieważ 3ds max nie jest już w moim zasięgu (niestety) i zaczęłam używać blendera 2.62. Na razie jeszcze się nie przestawiłam z maxa więc niewiele zmian wprowadziłam. Powoli, ale do przodu :D
Cent Napisano 8 Wrzesień 2013 Napisano 8 Wrzesień 2013 Co do poprzedniego "nie zgadzania się z blueprintami" Model nie ma się zgadzać z blueprintem tylko z realnym samochodem. Blueprinty są rysowane przez różne osoby, czasami lepiej czasami gorzej. Przyjrzyj się, popatrz jak wiele błędów popełniłaś. Ważne to zgromadzić odpowiednią bazę refek. Potem brać się za modelowanie (patrząc głównie na zdjęcia) blueprint służy tylko poglądowo. Pracuj dalej BTW. Czy wy naprawdę sądzicie że aby zrobić dobry render/model potrzeba miliona GB ramu? Moim zdaniem 2gb to sensowna ilość jeżeli nie jest się pro. który tworzy uber wielkie sceny. moja karta graficzna ma 1gb i mieści się do nie dużo scen (nawet sceny po 19.5 (czy tam nawet 18,5) miliarda poly. Co prawda na instancjach. Ale to się nazywa optymalizacja sceny. BTW2. aktualny Blender to 2.68a - radzę zaktualizować.
maciek.m Napisano 8 Wrzesień 2013 Napisano 8 Wrzesień 2013 bardzo fajnie wychodzi, ja kiedyś kiedyś robiłem poloneza :) popraw te 2 pypcie na zderzaku przednim. na zdjeciach sa bardziej oble, ty je wyostrzyles. i nad czerwonymi swiatlami w lewym gornym rogu sie krzywi, jak by siatka byla za rzadka.
staram sie Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Napisano 12 Wrzesień 2013 Dzięki wszystkim za zainteresowanie :-) popatrz jak wiele błędów popełniłaś. Masz rację tylko moim największym problemem nie jest zobaczenie tych błędów, ale to, jak je poprawić :D Właściwie to najczęściej rozbijam się o to, że jak dodaję kolejną linię to samochód się gnie (jakby tych linii było już za dużo), a jak zacznę to poprawiać to jest już katastrofa :| Mam się inaczej do tego zabrać? Co robię źle?
Bubu Napisano 13 Wrzesień 2013 Napisano 13 Wrzesień 2013 Słupek A to pierwszy słupek przy przedniej szybie, słupek B analogicznie drugi. Chociaż jak teraz patrze to chyba faktycznie nie ma tam cięć i dlatego wydaja się być za grube. Siatka po ms--> robisz bazę modelu potem nakładasz modyfikator ms--> convert to editable poly i działasz dalej z modelem. W samym wipie jest o tym pełno. Budowanie siatki zagęszczając hmm. Chodzi prawie o to samo, tyle że nie dajesz ms i conv to e p tylko stopniowo "dogęszczasz" siatkę patrząc przy tym żeby się nie gięła za bardzo. Popatrz na maskę na zdjęciu,które wrzucił Cent. Nie ma tam na środku tylko chamfera, ale jest tez wgłębienie, które kończy się przed "rowkiem". I tak jak pisał Cent nie blueprinty tylko refki ;] Blu są tylko po to żeby trzymać jako tako kształt auta. Pozdrawiam i mam nadzieję, że pomogłem, a nie zniechęciłem :)
staram sie Napisano 20 Wrzesień 2013 Autor Napisano 20 Wrzesień 2013 Nie Bubu, nie zniechęciłeś mnie. Wręcz przeciwnie ;) Poprawiłam parę błędów i "te 2 pypcie na zderzaku przednim" też choć popsułam przy nich siatkę - może je jeszcze poprawie... Zgodnie z Waszymi podpowiedziami staram się teraz patrzeć głównie na zdjęcia. Mam nadzieję, że trochę się poprawiło :D Nie potrafię jeszcze ogarnąć światła i czasem wygląda to tak jakby były krzywe pewne części karoserii choć w 3d view nie są - dziwne?
Sebazx6r Napisano 21 Wrzesień 2013 Napisano 21 Wrzesień 2013 Jak Ci powiem ,że mi się podoba. Zrób germański naciąg jak focie powyżej kolor też spoko tam jest taki niebieski był w palecie BMW dość rzadki. Ładnie wygląda.
staram sie Napisano 29 Wrzesień 2013 Autor Napisano 29 Wrzesień 2013 (edytowane) Dzięki, Sebazx6r może, aż taki zły nie jest ;-) Niestety nie mogę dać koloru z BMW, bo kończę ten samochód w blenderze. Trochę popoprawiałam i dodałam małe rzeczy. Edytowane 29 Wrzesień 2013 przez staram sie
staram sie Napisano 11 Październik 2013 Autor Napisano 11 Październik 2013 Mały progres. Poprawiłam trochę lampy i pomału dodaję jakieś kolory. Najbardziej męczę się z lampami (kierunkami). Wszystkie podpowiedzi oczywiście są mile widziane :D (To że "koloruję" nie oznacza że uważam że skończyłam :p Muszę jeszcze przyciąć drzwi itp)
Pawlito Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 Na reflektorach z przodu te wytłoczenia powinny iść pionowo (porównałem z refkami dla pewności), teraz są poprzekręcane. Żeby mieć większą oglądalność dawaj wyrazniejsze miniaturki do wątków. Pozdrawiam joł joł ;)
staram sie Napisano 21 Listopad 2013 Autor Napisano 21 Listopad 2013 Dzięki Pawlito, w najbliższym czasie poprawię ;) Na razie kolejny render.
Cent Napisano 21 Listopad 2013 Napisano 21 Listopad 2013 Lakier przypomina porcelanę. Całość jest do tego zbyt sterylna
staram sie Napisano 13 Grudzień 2013 Autor Napisano 13 Grudzień 2013 (edytowane) Dzięki Cent ;) Zrobiłam bardziej intensywny kolor (może za intensywny) i dałam sky tex. Mam nadzieję, że choć trochę lepiej - cały czas mam problem ze światłem. Ten sam shader, inne światło i już wygląda wszystko inaczej :/ Dodałam też trochę 'błota' :D Przydało by się też na zderzaku i kole, jednak nie jestem do niego przekonana. Czy to idzie w dobrą stronę od-sterylizowania? O to Ci chodzi Cent? (przynajmniej mniej więcej ;p) update Edytowane 11 Styczeń 2014 przez staram sie
mk2 Napisano 15 Styczeń 2014 Napisano 15 Styczeń 2014 Co jak co, ale styl modelu zabawkowego trzyma bardzo dobrze. Wyrenderuj z podstawką na półce i wszyscy będą zachwyceni. :*
staram sie Napisano 22 Styczeń 2014 Autor Napisano 22 Styczeń 2014 Dzięki za komentarz :) Niestety masz rację :p Jednak gdybyś uściślił jaki element najbardziej u mnie leży to mogłabym się na nim skupić i coś poprawić, bo tak nie wiem jak 'urealnić' mój model.
FF Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 Nie no nickiem mnie zniszczyłaś xD Cos jest nie tak ze swiatłem, samochod jak by lewitował, nie ma cienia pod przednimi kołami.
staram sie Napisano 6 Marzec 2014 Autor Napisano 6 Marzec 2014 dzięki FF ;) Zgodnie z Twoją radą starałam się zrobić coś ze światłem. Postępowałam zgodnie z tym tutorialem: tzn. do mojej sceny wprowadziłam przedstawione światło i lakier (mam tylko inny kolor), niestety rezultat jest inny niż w tutorialu :| Nie wiem czemu pojawiły się jeszcze przebarwienia na dachu i masce. Przebiegają one tam gdzie czarne plamy po smooth z tym że tu nie skutkuje EdgeSplit ;) Nawet gdybym coś pomyliła dodając to światło co na filmie to chyba aż takiej różnicy nie powinno być.. Bardzo proszę o komentarze, jeśli ktoś wie w czym mam problem.
ciacho191 Napisano 6 Marzec 2014 Napisano 6 Marzec 2014 To jest nic innego jak noise :) poszukaj w googlach coś w stylu "removing noise from render in blender" powinno to pomóc. Światło odbite na szybie mi się nie podoba, jest nienaturalne. Zmień HDR-kę albo inne światło na jakieś na przykład niebieskie jak niebo
staram sie Napisano 9 Marzec 2014 Autor Napisano 9 Marzec 2014 Dzięki Tobie, ciacho191 zauważyłam błąd w ustawieniach Light paths - dużo pomogło. Noise rzeczywiście był przyczyną tej plamy na dachu. Trochę go zredukowałam, ale jeszcze nie w 100%. Teraz samochód wygląda tak:
ciacho191 Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 wiesz, noise niweluje się na wielu płaszczyznach, może wywoływać go światło, materiał albo ustawienie rendera, więc trza trochę pokombinować, ale efekt jest tego wart! :)
staram sie Napisano 3 Kwiecień 2014 Autor Napisano 3 Kwiecień 2014 Jeśli tak się sprawy mają to noise będzie jeszcze długo moim problemem ;p Update:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się