gryzon Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 Witam :) Jak wczytać pliki psd jako teksturę do Blender 2.67b? Nie ma on wsparcia dla tego formatu?! gryzon
elieli Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 Nie ma dodatku czytającego psd. Jedyne rozwiązanie to Tiff. Powodzenia
szczuro Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 obawiam się że może nie być. do wersji 2.57 można było zainstalować quicktime i dzieki niemu mieć wparcie psd, z 2.58 porzucili qt. Nie wiem czy od tamtej pory coś się zmieniło, spróbuj zaintalować quicktime może się uda. :) http://www.blendernation.com/2011/07/13/interview-nathan-letwory-on-the-drop-of-quicktime-in-2-58-2/
ikkiz Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 To musi być PSD, a nie inny format z jakiegoś powodu, nie? No to pewnie przez warstwy, a jak przez warstwy, to po to, żeby mieć z każdej warstwy osobną teksturę i jakoś je składać robiąc materiał (bo malowanie na warstwach w blenderze dopiero się robi). W takim razie proponuję psd otworzyć Gimpem i zapisać jako XCF, potem dzięki temu dodatkowi: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/GIMPImageToScene można wczytać warstwy z XCF na osobnych plane'ach a potem robić materiały z tych wczytanych tekstur. Jeśli tak na prawdę chodzi o wczytanie płaskiego obrazu, nawet z kanałem alpha albo 16bitami na kanał, to można otworzyć w byle czym i zapisać do png.
gryzon Napisano 13 Sierpień 2013 Autor Napisano 13 Sierpień 2013 Co za szkoda. Jestem tak bardzo przyzwyczajony do .psd i szybkiej pracy (gamedev). Fajnie by było aby kiedyś to przywrócili.
ikkiz Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 ale po co to psd potrzebujesz? chodzi o warstwy, na przykład z diffuse i specular, żeby mieć osobno, czy chodzi o to, że wynikowa tekstura ma być płaska, jedno warstwowa, ale nie chce si się spłaszczać i eksportować przed wczytaniem do blendera? Bo jak to pierwsze, to miej świadomość, że ten quicktime to chyba wczytywał psd jako spłaszczony obraz, a jak to drugie, to we wcześniejszym poście czytaj o xcf.
gryzon Napisano 13 Sierpień 2013 Autor Napisano 13 Sierpień 2013 Głównie chodziło mi o oszczędność czasu przy spłaszczaniu tekstury aby ją wyświetlić w Blenderze w TGA. XCF odpada bo najszybciej pracuję w Photoszkapie;) A muszę mieć warstwy do mieszania różnych elementów rozmieszczonych na UV.
szczuro Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 ikkiz: po prostu szybciej jest wcisnąć ctrl+S w photoshopie a potem alt+R w blenderze i często chodzi o to aby obraz był spłaszczony. Obsługa xcf też jest durna w blenderze, bo nie ma jak odświerzać :) gryzon: nie wiem czy to możliwe ale może w PS da sie nagrać makro, czy jak to się tam zwie, aby zapisywał Ci szybko do tego TGA ;) który będziesz otwierał sobie w blenderze. w gimpie jest tak: ctlr+S zapisuje ci tylko do xcf (co mnie wkurzało na początku), ale jest też ctrl+Shift+E eksport do innych formatów z oknem wyboru pliku, i ctrl+E szybkie nadpisanie ostatnio eksportowanego pliku (bez żadnych wyskakujących okienek). Do przesiadki na gimpa nie zachęcam, bo nie o to chodzi, ale jakbyś był w stanie odtworzyć ten workflow w shopie to by było chyba najbardziej znośnie :)
ikkiz Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 no jak ma być finalnie spłaszczony do blendera, to głupio by było zapisywać do xcf, jak można do png bez cudowania. Ale w szopie o ile się nie mylę, też jest chyba rozdzielona funkcja eksportu i zapisu, jak w gimpie. tez można eksportować i też po kliknięciu skrótu ląduje gotowy png na dysku, gotowy do odświeżenia w Blenderze.
Kramon Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 zrób sobię akcję że ci robi merga i zapisuje to jako JPG. i potem cofa wszystko spowrotem przed merge i już ja tak mam :>
szczuro Napisano 13 Sierpień 2013 Napisano 13 Sierpień 2013 (edytowane) ikkiz: jeśli nic się nie zmieniło w nowszych wersjach, to nie jest rozdzielone, http://www.youtube.com/watch?v=EaAjWd9V-C8. W PS (w blenderze niestety też) nie ma tak fajnie jak w gimpie, że wpisujesz sobie nazwa_pliku.jpg lub klikasz na plik JPG i zapisuje ci w formacie z rozszerzenia. W PS każdorazowo musisz wybrać z listy rozszerzenie JPG aby wyświetliło/zapisało Ci pliki *.jpg :) dlatego ludzie zapisują do PSD bo samo ctrl+S jest szybsze ;) i mały tip: przy dużych plikach export do png w gimpie jest strasznie wolny, szybciej leci do tga :) widzę że społeczność ps zrobiła obejścia :) http://felixschlitter.com/snippets/quick-save-maps http://www.polycount.com/forum/showthread.php?p=1041838 http://home.insightbb.com/~jamestaylor/ Edytowane 13 Sierpień 2013 przez szczuro
gryzon Napisano 14 Sierpień 2013 Autor Napisano 14 Sierpień 2013 No popatrz, nie pomyślałem że coś takiego może istnieć. Fajne! Jak skończy się ten świat to tylko punki i szczury przetrwają... ;)
gryzon Napisano 14 Sierpień 2013 Autor Napisano 14 Sierpień 2013 .....robiąc materiał (bo malowanie na warstwach w blenderze dopiero się robi)...... Ktoś pisze taki moduł do malowania w warstwach w Blenderze? :) o ile dobrze zrozumiałem :D
Kramon Napisano 14 Sierpień 2013 Napisano 14 Sierpień 2013 Lol? przecież można malować na warstwach w blenderze.
gryzon Napisano 14 Sierpień 2013 Autor Napisano 14 Sierpień 2013 (edytowane) Heh, no właśnie to obczajam w tym momencie, nie kumam tylko jak sterować tym którą obecnie podpiętą teksturę maluję. ......ok znalazłem.... wciskamy "n" i na dole belki mamy Texture Paint Layers i tam wybieramy sobie. PIĘKNE .... to jest piękne do tej prostej roboty którą mam zrobić :) (coraz bardziej podoba mi się ten program) Edytowane 14 Sierpień 2013 przez gryzon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się