Skocz do zawartości

Blender 2.67b i .psd


gryzon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

obawiam się że może nie być. do wersji 2.57 można było zainstalować quicktime i dzieki niemu mieć wparcie psd, z 2.58 porzucili qt. Nie wiem czy od tamtej pory coś się zmieniło, spróbuj zaintalować quicktime może się uda. :)

http://www.blendernation.com/2011/07/13/interview-nathan-letwory-on-the-drop-of-quicktime-in-2-58-2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi być PSD, a nie inny format z jakiegoś powodu, nie?

No to pewnie przez warstwy, a jak przez warstwy, to po to, żeby mieć z każdej warstwy osobną teksturę i jakoś je składać robiąc materiał (bo malowanie na warstwach w blenderze dopiero się robi). W takim razie proponuję psd otworzyć Gimpem i zapisać jako XCF, potem dzięki temu dodatkowi: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/GIMPImageToScene można wczytać warstwy z XCF na osobnych plane'ach a potem robić materiały z tych wczytanych tekstur. Jeśli tak na prawdę chodzi o wczytanie płaskiego obrazu, nawet z kanałem alpha albo 16bitami na kanał, to można otworzyć w byle czym i zapisać do png.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co to psd potrzebujesz? chodzi o warstwy, na przykład z diffuse i specular, żeby mieć osobno, czy chodzi o to, że wynikowa tekstura ma być płaska, jedno warstwowa, ale nie chce si się spłaszczać i eksportować przed wczytaniem do blendera?

 

Bo jak to pierwsze, to miej świadomość, że ten quicktime to chyba wczytywał psd jako spłaszczony obraz, a jak to drugie, to we wcześniejszym poście czytaj o xcf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie chodziło mi o oszczędność czasu przy spłaszczaniu tekstury aby ją wyświetlić w Blenderze w TGA. XCF odpada bo najszybciej pracuję w Photoszkapie;) A muszę mieć warstwy do mieszania różnych elementów rozmieszczonych na UV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ikkiz: po prostu szybciej jest wcisnąć ctrl+S w photoshopie a potem alt+R w blenderze i często chodzi o to aby obraz był spłaszczony. Obsługa xcf też jest durna w blenderze, bo nie ma jak odświerzać :)

 

gryzon: nie wiem czy to możliwe ale może w PS da sie nagrać makro, czy jak to się tam zwie, aby zapisywał Ci szybko do tego TGA ;) który będziesz otwierał sobie w blenderze.

w gimpie jest tak: ctlr+S zapisuje ci tylko do xcf (co mnie wkurzało na początku), ale jest też ctrl+Shift+E eksport do innych formatów z oknem wyboru pliku, i ctrl+E szybkie nadpisanie ostatnio eksportowanego pliku (bez żadnych wyskakujących okienek). Do przesiadki na gimpa nie zachęcam, bo nie o to chodzi, ale jakbyś był w stanie odtworzyć ten workflow w shopie to by było chyba najbardziej znośnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak ma być finalnie spłaszczony do blendera, to głupio by było zapisywać do xcf, jak można do png bez cudowania.

Ale w szopie o ile się nie mylę, też jest chyba rozdzielona funkcja eksportu i zapisu, jak w gimpie. tez można eksportować i też po kliknięciu skrótu ląduje gotowy png na dysku, gotowy do odświeżenia w Blenderze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ikkiz: jeśli nic się nie zmieniło w nowszych wersjach, to nie jest rozdzielone, http://www.youtube.com/watch?v=EaAjWd9V-C8. W PS (w blenderze niestety też) nie ma tak fajnie jak w gimpie, że wpisujesz sobie nazwa_pliku.jpg lub klikasz na plik JPG i zapisuje ci w formacie z rozszerzenia. W PS każdorazowo musisz wybrać z listy rozszerzenie JPG aby wyświetliło/zapisało Ci pliki *.jpg :) dlatego ludzie zapisują do PSD bo samo ctrl+S jest szybsze ;)

i mały tip: przy dużych plikach export do png w gimpie jest strasznie wolny, szybciej leci do tga :)

 

widzę że społeczność ps zrobiła obejścia :)

http://felixschlitter.com/snippets/quick-save-maps

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?p=1041838

http://home.insightbb.com/~jamestaylor/

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no właśnie to obczajam w tym momencie, nie kumam tylko jak sterować tym którą obecnie podpiętą teksturę maluję.

 

 

......ok znalazłem....

 

wciskamy "n" i na dole belki mamy Texture Paint Layers i tam wybieramy sobie. PIĘKNE .... to jest piękne do tej prostej roboty którą mam zrobić :) (coraz bardziej podoba mi się ten program)

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności