Napisano 13 Sierpień 201311 l Witam :) Jak wczytać pliki psd jako teksturę do Blender 2.67b? Nie ma on wsparcia dla tego formatu?! gryzon
Napisano 13 Sierpień 201311 l obawiam się że może nie być. do wersji 2.57 można było zainstalować quicktime i dzieki niemu mieć wparcie psd, z 2.58 porzucili qt. Nie wiem czy od tamtej pory coś się zmieniło, spróbuj zaintalować quicktime może się uda. :) http://www.blendernation.com/2011/07/13/interview-nathan-letwory-on-the-drop-of-quicktime-in-2-58-2/
Napisano 13 Sierpień 201311 l To musi być PSD, a nie inny format z jakiegoś powodu, nie? No to pewnie przez warstwy, a jak przez warstwy, to po to, żeby mieć z każdej warstwy osobną teksturę i jakoś je składać robiąc materiał (bo malowanie na warstwach w blenderze dopiero się robi). W takim razie proponuję psd otworzyć Gimpem i zapisać jako XCF, potem dzięki temu dodatkowi: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/GIMPImageToScene można wczytać warstwy z XCF na osobnych plane'ach a potem robić materiały z tych wczytanych tekstur. Jeśli tak na prawdę chodzi o wczytanie płaskiego obrazu, nawet z kanałem alpha albo 16bitami na kanał, to można otworzyć w byle czym i zapisać do png.
Napisano 13 Sierpień 201311 l Autor Co za szkoda. Jestem tak bardzo przyzwyczajony do .psd i szybkiej pracy (gamedev). Fajnie by było aby kiedyś to przywrócili.
Napisano 13 Sierpień 201311 l ale po co to psd potrzebujesz? chodzi o warstwy, na przykład z diffuse i specular, żeby mieć osobno, czy chodzi o to, że wynikowa tekstura ma być płaska, jedno warstwowa, ale nie chce si się spłaszczać i eksportować przed wczytaniem do blendera? Bo jak to pierwsze, to miej świadomość, że ten quicktime to chyba wczytywał psd jako spłaszczony obraz, a jak to drugie, to we wcześniejszym poście czytaj o xcf.
Napisano 13 Sierpień 201311 l Autor Głównie chodziło mi o oszczędność czasu przy spłaszczaniu tekstury aby ją wyświetlić w Blenderze w TGA. XCF odpada bo najszybciej pracuję w Photoszkapie;) A muszę mieć warstwy do mieszania różnych elementów rozmieszczonych na UV.
Napisano 13 Sierpień 201311 l ikkiz: po prostu szybciej jest wcisnąć ctrl+S w photoshopie a potem alt+R w blenderze i często chodzi o to aby obraz był spłaszczony. Obsługa xcf też jest durna w blenderze, bo nie ma jak odświerzać :) gryzon: nie wiem czy to możliwe ale może w PS da sie nagrać makro, czy jak to się tam zwie, aby zapisywał Ci szybko do tego TGA ;) który będziesz otwierał sobie w blenderze. w gimpie jest tak: ctlr+S zapisuje ci tylko do xcf (co mnie wkurzało na początku), ale jest też ctrl+Shift+E eksport do innych formatów z oknem wyboru pliku, i ctrl+E szybkie nadpisanie ostatnio eksportowanego pliku (bez żadnych wyskakujących okienek). Do przesiadki na gimpa nie zachęcam, bo nie o to chodzi, ale jakbyś był w stanie odtworzyć ten workflow w shopie to by było chyba najbardziej znośnie :)
Napisano 13 Sierpień 201311 l no jak ma być finalnie spłaszczony do blendera, to głupio by było zapisywać do xcf, jak można do png bez cudowania. Ale w szopie o ile się nie mylę, też jest chyba rozdzielona funkcja eksportu i zapisu, jak w gimpie. tez można eksportować i też po kliknięciu skrótu ląduje gotowy png na dysku, gotowy do odświeżenia w Blenderze.
Napisano 13 Sierpień 201311 l zrób sobię akcję że ci robi merga i zapisuje to jako JPG. i potem cofa wszystko spowrotem przed merge i już ja tak mam :>
Napisano 13 Sierpień 201311 l ikkiz: jeśli nic się nie zmieniło w nowszych wersjach, to nie jest rozdzielone, http://www.youtube.com/watch?v=EaAjWd9V-C8. W PS (w blenderze niestety też) nie ma tak fajnie jak w gimpie, że wpisujesz sobie nazwa_pliku.jpg lub klikasz na plik JPG i zapisuje ci w formacie z rozszerzenia. W PS każdorazowo musisz wybrać z listy rozszerzenie JPG aby wyświetliło/zapisało Ci pliki *.jpg :) dlatego ludzie zapisują do PSD bo samo ctrl+S jest szybsze ;) i mały tip: przy dużych plikach export do png w gimpie jest strasznie wolny, szybciej leci do tga :) widzę że społeczność ps zrobiła obejścia :) http://felixschlitter.com/snippets/quick-save-maps http://www.polycount.com/forum/showthread.php?p=1041838 http://home.insightbb.com/~jamestaylor/ Edytowane 13 Sierpień 201311 l przez szczuro
Napisano 14 Sierpień 201311 l Autor No popatrz, nie pomyślałem że coś takiego może istnieć. Fajne! Jak skończy się ten świat to tylko punki i szczury przetrwają... ;)
Napisano 14 Sierpień 201311 l Autor .....robiąc materiał (bo malowanie na warstwach w blenderze dopiero się robi)...... Ktoś pisze taki moduł do malowania w warstwach w Blenderze? :) o ile dobrze zrozumiałem :D
Napisano 14 Sierpień 201311 l Autor Heh, no właśnie to obczajam w tym momencie, nie kumam tylko jak sterować tym którą obecnie podpiętą teksturę maluję. ......ok znalazłem.... wciskamy "n" i na dole belki mamy Texture Paint Layers i tam wybieramy sobie. PIĘKNE .... to jest piękne do tej prostej roboty którą mam zrobić :) (coraz bardziej podoba mi się ten program) Edytowane 14 Sierpień 201311 l przez gryzon
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto