Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Robię rig mechanicznej ważki i mam kilka problemów, jednak na razie opiszę jeden którego nie mam pojęcia jak rogryźć. (Z resztą bardzo możliwe że dam sobie radę)

Na załączonym obrazku:

http://imageshack.us/a/img854/8422/t1rq.jpg

- uwaga ciężkie - sory za dużą rozdzielczość

Jak widać (mam nadzieję można się domyślić o co mi kaman) nie wiem jak to zrobić.

W 3ds max 2010 lub 2014 bez reaktora.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym to zrobil za pomoca wire parameter, bo jesli zrobisz to za pomoc lattice to bedzie musial ja animowac za kazdym obrotem kola. A tak przesuwasz pivot tej harmonijki do jej podstawy i pozniej za pomoca wire parameter uzalezniasz scale wzdluz osi harmonijki do obrotow kola lub pozycji tloka

Napisano

Sposób Pawelkos-a jest lepszy. A teraz kolejne pytanie, czy można by zamienić ten miech/harmonijke w dynamiczny objekt? (dynamic object).

No bo w maxie w dynamic objescts są (aż 2 elementy - co tak mało) które można tak rigować/poruszać jak tego właśnie chcę lecz nie ma tam harmonijki. Ale czy można przerobić (nie wiem jak) tą moją harmojkę w objekt typu dynymic?

Napisano

Wydaje mi się, że połączenie tłumika z DynamicObjects oraz Wire Parameters będzie najlepsze. Najpierw przywiązać "harmonijkę" do podstawy Dampera, tak by poruszała się i orientowała odpowiednio, a potem j.w. ustawiasz skalę przez Wire Parameters z odległością pomiędzy zaczepami tłumika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności