P.I.W.O. Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Robię rig mechanicznej ważki i mam kilka problemów, jednak na razie opiszę jeden którego nie mam pojęcia jak rogryźć. (Z resztą bardzo możliwe że dam sobie radę) Na załączonym obrazku: http://imageshack.us/a/img854/8422/t1rq.jpg - uwaga ciężkie - sory za dużą rozdzielczość Jak widać (mam nadzieję można się domyślić o co mi kaman) nie wiem jak to zrobić. W 3ds max 2010 lub 2014 bez reaktora.
Pawelkos Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Ja bym to zrobil za pomoca wire parameter, bo jesli zrobisz to za pomoc lattice to bedzie musial ja animowac za kazdym obrotem kola. A tak przesuwasz pivot tej harmonijki do jej podstawy i pozniej za pomoca wire parameter uzalezniasz scale wzdluz osi harmonijki do obrotow kola lub pozycji tloka
P.I.W.O. Napisano 26 Sierpień 2013 Autor Napisano 26 Sierpień 2013 Sposób Pawelkos-a jest lepszy. A teraz kolejne pytanie, czy można by zamienić ten miech/harmonijke w dynamiczny objekt? (dynamic object). No bo w maxie w dynamic objescts są (aż 2 elementy - co tak mało) które można tak rigować/poruszać jak tego właśnie chcę lecz nie ma tam harmonijki. Ale czy można przerobić (nie wiem jak) tą moją harmojkę w objekt typu dynymic?
arev Napisano 26 Sierpień 2013 Napisano 26 Sierpień 2013 Wydaje mi się, że połączenie tłumika z DynamicObjects oraz Wire Parameters będzie najlepsze. Najpierw przywiązać "harmonijkę" do podstawy Dampera, tak by poruszała się i orientowała odpowiednio, a potem j.w. ustawiasz skalę przez Wire Parameters z odległością pomiędzy zaczepami tłumika.
P.I.W.O. Napisano 26 Sierpień 2013 Autor Napisano 26 Sierpień 2013 Będę próbował zobaczę co mi wyjdzie.
SUPER_OkO Napisano 26 Sierpień 2013 Napisano 26 Sierpień 2013 Proponuję bez zbędnej kombinatoryki użyć Hose object, w tym przypadku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się