Napisano 25 Sierpień 201311 l Robię rig mechanicznej ważki i mam kilka problemów, jednak na razie opiszę jeden którego nie mam pojęcia jak rogryźć. (Z resztą bardzo możliwe że dam sobie radę) Na załączonym obrazku: http://imageshack.us/a/img854/8422/t1rq.jpg - uwaga ciężkie - sory za dużą rozdzielczość Jak widać (mam nadzieję można się domyślić o co mi kaman) nie wiem jak to zrobić. W 3ds max 2010 lub 2014 bez reaktora.
Napisano 25 Sierpień 201311 l Ja bym to zrobil za pomoca wire parameter, bo jesli zrobisz to za pomoc lattice to bedzie musial ja animowac za kazdym obrotem kola. A tak przesuwasz pivot tej harmonijki do jej podstawy i pozniej za pomoca wire parameter uzalezniasz scale wzdluz osi harmonijki do obrotow kola lub pozycji tloka
Napisano 26 Sierpień 201311 l Autor Sposób Pawelkos-a jest lepszy. A teraz kolejne pytanie, czy można by zamienić ten miech/harmonijke w dynamiczny objekt? (dynamic object). No bo w maxie w dynamic objescts są (aż 2 elementy - co tak mało) które można tak rigować/poruszać jak tego właśnie chcę lecz nie ma tam harmonijki. Ale czy można przerobić (nie wiem jak) tą moją harmojkę w objekt typu dynymic?
Napisano 26 Sierpień 201311 l Wydaje mi się, że połączenie tłumika z DynamicObjects oraz Wire Parameters będzie najlepsze. Najpierw przywiązać "harmonijkę" do podstawy Dampera, tak by poruszała się i orientowała odpowiednio, a potem j.w. ustawiasz skalę przez Wire Parameters z odległością pomiędzy zaczepami tłumika.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto