Jump to content

Jak to poruszyć - ścisnąć za pomocą czegoś innego


P.I.W.O.
 Share

Recommended Posts

Robię rig mechanicznej ważki i mam kilka problemów, jednak na razie opiszę jeden którego nie mam pojęcia jak rogryźć. (Z resztą bardzo możliwe że dam sobie radę)

Na załączonym obrazku:

http://imageshack.us/a/img854/8422/t1rq.jpg

- uwaga ciężkie - sory za dużą rozdzielczość

Jak widać (mam nadzieję można się domyślić o co mi kaman) nie wiem jak to zrobić.

W 3ds max 2010 lub 2014 bez reaktora.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym to zrobil za pomoca wire parameter, bo jesli zrobisz to za pomoc lattice to bedzie musial ja animowac za kazdym obrotem kola. A tak przesuwasz pivot tej harmonijki do jej podstawy i pozniej za pomoca wire parameter uzalezniasz scale wzdluz osi harmonijki do obrotow kola lub pozycji tloka

Link to comment
Share on other sites

Sposób Pawelkos-a jest lepszy. A teraz kolejne pytanie, czy można by zamienić ten miech/harmonijke w dynamiczny objekt? (dynamic object).

No bo w maxie w dynamic objescts są (aż 2 elementy - co tak mało) które można tak rigować/poruszać jak tego właśnie chcę lecz nie ma tam harmonijki. Ale czy można przerobić (nie wiem jak) tą moją harmojkę w objekt typu dynymic?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że połączenie tłumika z DynamicObjects oraz Wire Parameters będzie najlepsze. Najpierw przywiązać "harmonijkę" do podstawy Dampera, tak by poruszała się i orientowała odpowiednio, a potem j.w. ustawiasz skalę przez Wire Parameters z odległością pomiędzy zaczepami tłumika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy