P.I.W.O. Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Robię rig mechanicznej ważki i mam kilka problemów, jednak na razie opiszę jeden którego nie mam pojęcia jak rogryźć. (Z resztą bardzo możliwe że dam sobie radę) Na załączonym obrazku: http://imageshack.us/a/img854/8422/t1rq.jpg - uwaga ciężkie - sory za dużą rozdzielczość Jak widać (mam nadzieję można się domyślić o co mi kaman) nie wiem jak to zrobić. W 3ds max 2010 lub 2014 bez reaktora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramon Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 lattiace? zanimować lattiace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawelkos Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Ja bym to zrobil za pomoca wire parameter, bo jesli zrobisz to za pomoc lattice to bedzie musial ja animowac za kazdym obrotem kola. A tak przesuwasz pivot tej harmonijki do jej podstawy i pozniej za pomoca wire parameter uzalezniasz scale wzdluz osi harmonijki do obrotow kola lub pozycji tloka Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.I.W.O. Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Sposób Pawelkos-a jest lepszy. A teraz kolejne pytanie, czy można by zamienić ten miech/harmonijke w dynamiczny objekt? (dynamic object). No bo w maxie w dynamic objescts są (aż 2 elementy - co tak mało) które można tak rigować/poruszać jak tego właśnie chcę lecz nie ma tam harmonijki. Ale czy można przerobić (nie wiem jak) tą moją harmojkę w objekt typu dynymic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arev Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Wydaje mi się, że połączenie tłumika z DynamicObjects oraz Wire Parameters będzie najlepsze. Najpierw przywiązać "harmonijkę" do podstawy Dampera, tak by poruszała się i orientowała odpowiednio, a potem j.w. ustawiasz skalę przez Wire Parameters z odległością pomiędzy zaczepami tłumika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
P.I.W.O. Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Będę próbował zobaczę co mi wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Proponuję bez zbędnej kombinatoryki użyć Hose object, w tym przypadku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now