Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Pierwsza moja większa praca którą skończyłem. Render przedstawia Opere Nova w Bydgoszczy, z punktu widzenia osoby, która stoi na Wyspie Młyńskiej. Prace nad nim trwały ponad miesiąc, gdyż starałem uzyskać render jak najbardziej wierny rzeczywistości. Niestety mając referke, miałem pewne problemy z uzyskaniem końcowego fotorealizmu, dlatego postanowiłem ostatecznie, że praca będzie miała charakter starej pocztówki. Oto co udało mi się stworzyć. Proszę o opinię, co na kolejny raz powinno być poprawione, czego unikać oraz co ogolnie sądzicie o pracy. Jest to dla mnie ważne aby każda kolejna praca była coraz lepsza :)

 

3_post_pro_final.jpg

 

Oryginalny render:

1_render.jpg

 

Post-produkcja - kolor:

2_render_post.jpg

 

Siatka:

frame.jpg

 

Pozdrawiam,

Tweester

 

[ATTACH=CONFIG]91704[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nikt nic? :P Nie chce chwalenia czy czegoś, ale słów krytyki. To że mi się w miarę podoba, nie oznacza że jest to wykonane w dobrze, a że tutaj dużo jest osób co się profesjonalnie zajmuje, to fajnie by było usłyszeć parę słów :)

Napisano

Ostatnio tam przyjeżdżałem i nie pasuje mi tylko scena.

Obserwując Twój WIP postęp jest niezły i teraz już zaczęło to wyglądać dobrze, ale nie pasuje do naszego polskiego klimatu. Daj ciemne grube chmury i nieco ciekawsza scenę, może z górki i będzie super. Świetna woda daj ustawienia. Mam wrażenie, że przy ciemniejszych chmurach świetnie wpasowałaby się w całokształt.

Napisano

Najbardziej rażą te budynki po prawo które się nie odbijają w wodzie, tak samo trawa ma inny kolor w odbiciu. Ale ogólnie fajna praca.

Napisano

No ale to masz inne ujęcie. Zwróć uwagę na wysokość kamery i jej ustawienie na pocztówce, a na wizualizacji. W obu przypadkach odbicia pasują, przy czym na wizualizacji kamera jest bliżej obiektu i niżej nad wodą i dlatego 3ds nie odbija budynków w wodzie, bo kąt jest zbyt mały. Spójrz jakie masz odbicie samej opery, głównie jest to górka z trawy i jej przyziemie na wizualizacji.

Napisano (edytowane)

Nie odbija dlatego, że te budynki zostały dodane w poście, bo nie widzę jakoś ich siatki :) A raczej na pewno powinny się odbijać.

Edytowane przez l337
Napisano

Model wygląda na bardzo dobrze zrobiony, kadr również dobry, ale chyba coś jest z oświetleniem. czegoś mi tam brakuje. Może to niebo - zbyt białe. Nawet na postprodukcji.

Napisano

@Szosz - jestem w miarę zadowolony z tego jak to wyszło, chociaż powiem że przy renderingu trochę sie podłamałem bo myślałem że łatwiej będzie uzyskać efekt fotorealistyczny. Nie chciałem tworzyć ciężkich ciemnych chmur. Wolałem zostać przy takim normalnym, niż jakoś iść w klimat PRL, a wiem że szybko bym za głęboko zabrnął tam :D

 

@l337 - Szosz tak na prawdę ma racje. Wszystko zależy od perspektywy. Przygladając się referce i innym podobnym zdjęciom, zauważyłem że poniekąd lekko widać odbicia budynków z tyłu, jednak nie aż tak bardzo jak na zdjęciu które wrzuciłeś. Jest to pewne niedopatrzenie z mojej strony, które pewnie lekko by poprawiło render.

 

@Adek - dzięki! Z oświetleniem borykałem się dość długi czas, jednak patrząc na to co było na początku a jest teraz, to różnica według mnie jest bardzo duża. Z czasem na pewno jakoś się wyrobię z oświetleniem, i nauczę się tworzyć sensowne ustawienia zarówno renderingu jak i światła.

 

Dzięki wam za opinie! :)

Napisano

wyszło super. pierwsza myśl jaka mi przyszła to, że ktoś zrobił model istniejącego już starego budynku ze starej fotografii i potem przeczytałem że miałeś taki zamysł by zrobić efekt starej pocztówki. i się nabrałem:) Twoje zamierzenie jak najbardziej udane

Napisano

No cóż, jeśli chodzi o oświetlanie podobnych rzeczy to tylko dobry IBL + jakieś światło kierunkowe. Bardzo fajny projekt, powodzenia w dalszej pracy.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności