Posted October 16, 201311 yr Czy jest może jakiś sposób w 3ds max 9, na automatyczne usuwanie niepotrzebnych edge?
October 16, 201311 yr A skąd program ma wiedzieć, które edge są niepotrzebne i nie będziesz ich potem potrzebował? :-)
October 16, 201311 yr Author Nie wiem. Nie znam maxa od środka ale skoro jest skrypt na usuwanie zbędnych werteksów to myślałem że i się znajdzie coś podobnego do edge.
October 16, 201311 yr Author Co rozumiesz przez pojęcie niepotrzebny edge? Np. takie które powstają przy modelowaniu okien czy drzwi. Mam nadziej że obrazek wyjaśni o co mi chodzi. http://img17.imageshack.us/img17/2928/nh5q.png
October 17, 201311 yr Chyba nie zrozumiałeś żadnego z nas. Ten edge jest niepotrzebny dla Ciebie akurat w tym momencie i konkretnej sytuacji. Wiesz, że nie będziesz np. extrudował na zewnątrz tego kawałka muru, ale skąd ma o tym wiedzieć program? Pewnie jest, albo można napisać skrypt, który wyszuka takie edge, po których usunięciu nie zmieni się geometria bryły, tylko że powinien on pytać o każdy usuwany element, z powodów jw. albo bez pytania usunie Tobie takie, które planowałeś w przyszłości wykorzystać. A przykłąd, który pokazałeś nie do końca jest dobry, bo dla poprawności powinien zostać przynajmniej jeden edge, łączący obrys otworu okiennego z inną krawędzią - który? Z wierzchołkami jest odrobinę inna sytuacja bo tu można by przyjąć założenie, że jeżeli wierzchołek leży na prostej (łączy tylko dwa odcinki leżące na tej samej prostej), to bez wielkiej szkody można taki wierzchołek usunąć.
October 17, 201311 yr Author No szkoda że się tak za bardzo nie da jak myślałem. Będę musiał ręcznie je usuwać.
October 17, 201311 yr Author Model chce dodać do gry Gta San Andreas, a tam jest wymagane żeby model miał jak najmniej miedzy innymi edge.
October 17, 201311 yr Usuwając te krawędzie nie zmniejszasz ogólnej ilości trójkątów w modelu (ewentualnie w nieznacznym stopniu). Zobacz sobie opcje Edit Tri. w opcjach editable poly. Musisz poczytać o sobie gamedevie i wytycznych w tworzeniu modeli do gier. Usuwając werteksy w wspomnianym wcześniej skrypie dązy sie do uproszczenia siatki i otrzymania poligonów o 3 lub 4 wierzchołkach co jest standardem. Usuwając edge tworzysz sobie poligony trudne w edycji, o wielu wierzchołkach, złożone i tak z kilku trójkątnych poligonów
October 17, 201311 yr Author Możesz coś więcej na temat tego całego gamedevie powiedzieć. Jak szukam coś na ten temat w Google to dziwne wyniki mi pokazuje.
October 18, 201311 yr nie tędy droga...obniżaj ilość poly ale nie poprzez usuwanie niby zbędnych edgów...pilnuj aby siatka była 4-3-kątna i wywalaj to co wg ciebie jest zbędne a nie zmieni znacznie kształtu. Takim manewrem możesz tylko skrzaczyć model :)
October 18, 201311 yr Poszukaj w necie skryptów do bezstratnej optymalizacji siatki, ogólnie. Max sam z siebie nie ma pojęcia co uważasz za zbędne. w google wpisz sobie "Game model wireframe" I dodaj building, house, character, GTA albo co tam sobie chcesz. Moja uwaga http://img268.imageshack.us/img268/8910/wq6f.jpg
October 18, 201311 yr Author A właśnie. Jest możliwość eksportowania modeli z gry i potem importowania modele do 3ds max i jakie modele bym nie zaimportował to wszystkie mają zbudowaną siatkę w takim stylu jak polecił robić modele Biolo i nie wiem czy to wina importera czy tak powinny wyglądać przygotowane modele do eksportu do owej gry.
October 19, 201311 yr Bo o ile a maxie łatwiej się pracuje na poly o 4wierzchołkach o tyle w grach jest to nie wygodne. Chodzi o oświetlenie i inne kwestie bo poly z 4wierzchołkami może się zdarzyć, że nie leży dokładnie na 1płaszczyźnie (czego trójkątowi już nie zarzucisz bo zawsze leży na 1 płaszczyźnie) a jest to dosyć znaczące przy np. liczeniu oświetlenia i innych map, które wymagają w. normalnych itp.
October 19, 201311 yr Tutaj chodzi tylko o oszczędność http://imageshack.com/scaled/large/33/hyrp.jpg Ogólnie to pamiętaj, że jeśli nie masz dziury, wgłębienia czy ogólnie specjalnego elementu w oknie czy w drzwiach, świetnie zastąpi to 0 siatki + tekstura. Nie każde okno musi mieć dodatkową siatkę. http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/game-models-tools