Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam , piszę z prośbą o odpowiedz na 1 nurtujące od dawna pytanie: czy w cinemie 4d da się mapować podobnie jak w 3ds maxie na 2 kanale? otóż: mam obiekt składający się z wielu elementów. materiał który nakladam na obiekt ma 2 textury zblendowane ze sobą za pomocą gradientu. textury są zmapowane na 1 kanale a gradnient na 2 i w zależności od tego jak ustawuie sobie mapkę na 2 kanale taki otrzeymuje efekt. w maksie jest to bardzo proste i przyjemne natomiast nad cinemą głowiłem sie wiele czasu i nic nie wymysliłem.jak rozwiazac taki problem.dzięki z odp.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Finalnie chcesz przenikać dwie różne tekstury gradientem?

Można użyć shadera Fusion

W blend channel Wczytujesz teksturę "A"

w base channel Wczytujesz teksturę "B"

zaznaczasz Use Mask

i w Mask Channel wczytujesz sobie gradient

Na wczytane już tekstury lub gradient Możesz "narzucić" shader "projector"

który overriduje pierwotne mapowanie

czyli Możesz mieć teksturę po uv mapie a gradient po dowolnym mapowaniu jaki Chcesz.

Edytowane przez boreq

Napisano

Da się wszystko i też jest proste.Najprostszym sposobem byloby chyba,gdybys użył 2 materiałów na obiekcie,Twoj gradient byłby alfą na jednym z nich(tym na wierzchu),jesli chcialbyc mapowac go inaczej niz material uzyj efektu projector

Napisano
  • Autor

hej dzieki za szybką odpowiedz.boreq to rozwiazanie jest mi znane i nie do konca rozwiązuje moj problem.zimny używając projectora używam mapowania wewnętrznie w c4d a ja mam obiekt zmapowany z maksa. tu jest pies pogrzebany; mój obiekt jest juz zmapowany w 3ds max i ja te mapowanie potrzebuje przeniesc w c4d. bo załóżmy ze mam mapkę namalowaną w marii...i tutaj projector mi nie pomoze bo de facto zmieniam to mapowanie na jakies zwykłe z c4d.

Napisano

No to skoro unwrapem to cinema spokojnie powinna z czytać tego unwrapa z modelu bez problemu.

To jakiś fbx zgadza się?

Napisano
  • Autor

1 unwrap był na 1 kanale, 2 unwrap był np flattern na 2 kanale.no i tu jest problem bo sodtaje 2 uvw tagi ale nie wiadomo co z nimi zrobic.wrzuce refke http://photo.bikestats.eu/zdjecie,pelne,137695,jesienne-drzewo.html. chodzi o taki dokładnie efekt. tak to fbx. on trzyma mapowanie ale co z tego jak w cinemie nie wiadomo gdzie ustawic konkretne mapowanie dla danej textury/maski.

Napisano

No to właśnie zobacz. jak masz te tekstury wczytane w fusion to na te tekstury załączasz filtr projektor i tam wybierasz że tekstura a i b mają mieć uv map a do przeniku gradientu ma mieć takie jak w maksie np. flat

Chcesz osiągnąć taki efekt jak na tym drzewku tak?

Możesz przesłać ten plik?

Napisano
  • Autor

troszke mnie nie rozumiesz. tak efekt ma byc taki jak na zdjeciu ktore podeslalem.w projectorze moge sobie zmieniac na uvw ale co z tego skoro cinema nie wie czy to jest mapowanie 1 czy 2???chodzi o to ze nie wiem jak wybrac konkretne mapowanie.

 

- - - Połączono posty - - -

 

to nie chodzi konkretnie moze o gradient ale np o konkretną maskę namalowaną np w marii.bez psucia mapowania.

Napisano

Jakbyś podesłał model to może coś bym poradził.

Napisano

W cinemie wybor setu UV dokonuje sie poprzez kolejnosc,material-UVtag-material-UV tag,fakt,ze jest to przedpotopowe i drazni czasem,ale da sie,da sie tez to wczytac do projectora przez paste tag,ale tylko aktywny.Najlepiej pokaz plik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności