Jump to content
  • 0

mapowanie na 2 kanale w programie cinema 4d


Question

witam , piszę z prośbą o odpowiedz na 1 nurtujące od dawna pytanie: czy w cinemie 4d da się mapować podobnie jak w 3ds maxie na 2 kanale? otóż: mam obiekt składający się z wielu elementów. materiał który nakladam na obiekt ma 2 textury zblendowane ze sobą za pomocą gradientu. textury są zmapowane na 1 kanale a gradnient na 2 i w zależności od tego jak ustawuie sobie mapkę na 2 kanale taki otrzeymuje efekt. w maksie jest to bardzo proste i przyjemne natomiast nad cinemą głowiłem sie wiele czasu i nic nie wymysliłem.jak rozwiazac taki problem.dzięki z odp.

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Finalnie chcesz przenikać dwie różne tekstury gradientem?

Można użyć shadera Fusion

W blend channel Wczytujesz teksturę "A"

w base channel Wczytujesz teksturę "B"

zaznaczasz Use Mask

i w Mask Channel wczytujesz sobie gradient

Na wczytane już tekstury lub gradient Możesz "narzucić" shader "projector"

który overriduje pierwotne mapowanie

czyli Możesz mieć teksturę po uv mapie a gradient po dowolnym mapowaniu jaki Chcesz.

Edited by boreq
Link to post
Share on other sites
  • 0

Da się wszystko i też jest proste.Najprostszym sposobem byloby chyba,gdybys użył 2 materiałów na obiekcie,Twoj gradient byłby alfą na jednym z nich(tym na wierzchu),jesli chcialbyc mapowac go inaczej niz material uzyj efektu projector

Link to post
Share on other sites
  • 0

hej dzieki za szybką odpowiedz.boreq to rozwiazanie jest mi znane i nie do konca rozwiązuje moj problem.zimny używając projectora używam mapowania wewnętrznie w c4d a ja mam obiekt zmapowany z maksa. tu jest pies pogrzebany; mój obiekt jest juz zmapowany w 3ds max i ja te mapowanie potrzebuje przeniesc w c4d. bo załóżmy ze mam mapkę namalowaną w marii...i tutaj projector mi nie pomoze bo de facto zmieniam to mapowanie na jakies zwykłe z c4d.

Link to post
Share on other sites
  • 0

1 unwrap był na 1 kanale, 2 unwrap był np flattern na 2 kanale.no i tu jest problem bo sodtaje 2 uvw tagi ale nie wiadomo co z nimi zrobic.wrzuce refke http://photo.bikestats.eu/zdjecie,pelne,137695,jesienne-drzewo.html. chodzi o taki dokładnie efekt. tak to fbx. on trzyma mapowanie ale co z tego jak w cinemie nie wiadomo gdzie ustawic konkretne mapowanie dla danej textury/maski.

Link to post
Share on other sites
  • 0

No to właśnie zobacz. jak masz te tekstury wczytane w fusion to na te tekstury załączasz filtr projektor i tam wybierasz że tekstura a i b mają mieć uv map a do przeniku gradientu ma mieć takie jak w maksie np. flat

Chcesz osiągnąć taki efekt jak na tym drzewku tak?

Możesz przesłać ten plik?

Link to post
Share on other sites
  • 0

troszke mnie nie rozumiesz. tak efekt ma byc taki jak na zdjeciu ktore podeslalem.w projectorze moge sobie zmieniac na uvw ale co z tego skoro cinema nie wie czy to jest mapowanie 1 czy 2???chodzi o to ze nie wiem jak wybrac konkretne mapowanie.

 

- - - Połączono posty - - -

 

to nie chodzi konkretnie moze o gradient ale np o konkretną maskę namalowaną np w marii.bez psucia mapowania.

Link to post
Share on other sites
  • 0

W cinemie wybor setu UV dokonuje sie poprzez kolejnosc,material-UVtag-material-UV tag,fakt,ze jest to przedpotopowe i drazni czasem,ale da sie,da sie tez to wczytac do projectora przez paste tag,ale tylko aktywny.Najlepiej pokaz plik

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy