mikeeho Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 witam , piszę z prośbą o odpowiedz na 1 nurtujące od dawna pytanie: czy w cinemie 4d da się mapować podobnie jak w 3ds maxie na 2 kanale? otóż: mam obiekt składający się z wielu elementów. materiał który nakladam na obiekt ma 2 textury zblendowane ze sobą za pomocą gradientu. textury są zmapowane na 1 kanale a gradnient na 2 i w zależności od tego jak ustawuie sobie mapkę na 2 kanale taki otrzeymuje efekt. w maksie jest to bardzo proste i przyjemne natomiast nad cinemą głowiłem sie wiele czasu i nic nie wymysliłem.jak rozwiazac taki problem.dzięki z odp.
boreq Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 (edytowane) Finalnie chcesz przenikać dwie różne tekstury gradientem? Można użyć shadera Fusion W blend channel Wczytujesz teksturę "A" w base channel Wczytujesz teksturę "B" zaznaczasz Use Mask i w Mask Channel wczytujesz sobie gradient Na wczytane już tekstury lub gradient Możesz "narzucić" shader "projector" który overriduje pierwotne mapowanie czyli Możesz mieć teksturę po uv mapie a gradient po dowolnym mapowaniu jaki Chcesz. Edytowane 22 Październik 2013 przez boreq
zimny Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 Da się wszystko i też jest proste.Najprostszym sposobem byloby chyba,gdybys użył 2 materiałów na obiekcie,Twoj gradient byłby alfą na jednym z nich(tym na wierzchu),jesli chcialbyc mapowac go inaczej niz material uzyj efektu projector
mikeeho Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 hej dzieki za szybką odpowiedz.boreq to rozwiazanie jest mi znane i nie do konca rozwiązuje moj problem.zimny używając projectora używam mapowania wewnętrznie w c4d a ja mam obiekt zmapowany z maksa. tu jest pies pogrzebany; mój obiekt jest juz zmapowany w 3ds max i ja te mapowanie potrzebuje przeniesc w c4d. bo załóżmy ze mam mapkę namalowaną w marii...i tutaj projector mi nie pomoze bo de facto zmieniam to mapowanie na jakies zwykłe z c4d.
boreq Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 Jakie konkretnie mapowanie to miało w maksie?
boreq Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 No to skoro unwrapem to cinema spokojnie powinna z czytać tego unwrapa z modelu bez problemu. To jakiś fbx zgadza się?
mikeeho Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 1 unwrap był na 1 kanale, 2 unwrap był np flattern na 2 kanale.no i tu jest problem bo sodtaje 2 uvw tagi ale nie wiadomo co z nimi zrobic.wrzuce refke http://photo.bikestats.eu/zdjecie,pelne,137695,jesienne-drzewo.html. chodzi o taki dokładnie efekt. tak to fbx. on trzyma mapowanie ale co z tego jak w cinemie nie wiadomo gdzie ustawic konkretne mapowanie dla danej textury/maski.
boreq Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 No to właśnie zobacz. jak masz te tekstury wczytane w fusion to na te tekstury załączasz filtr projektor i tam wybierasz że tekstura a i b mają mieć uv map a do przeniku gradientu ma mieć takie jak w maksie np. flat Chcesz osiągnąć taki efekt jak na tym drzewku tak? Możesz przesłać ten plik?
mikeeho Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 troszke mnie nie rozumiesz. tak efekt ma byc taki jak na zdjeciu ktore podeslalem.w projectorze moge sobie zmieniac na uvw ale co z tego skoro cinema nie wie czy to jest mapowanie 1 czy 2???chodzi o to ze nie wiem jak wybrac konkretne mapowanie. - - - Połączono posty - - - to nie chodzi konkretnie moze o gradient ale np o konkretną maskę namalowaną np w marii.bez psucia mapowania.
boreq Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 Jakbyś podesłał model to może coś bym poradził.
zimny Napisano 22 Październik 2013 Napisano 22 Październik 2013 W cinemie wybor setu UV dokonuje sie poprzez kolejnosc,material-UVtag-material-UV tag,fakt,ze jest to przedpotopowe i drazni czasem,ale da sie,da sie tez to wczytac do projectora przez paste tag,ale tylko aktywny.Najlepiej pokaz plik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się