Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, problem jak w zalaczniku/miniaturce - plik .max, w ktorym naprawde niewiele sie dzieje zajmuje 5gb ramu. Jako podpowiedz moze sluzyc to, ze jest to plik stary wielokrotnie save'owany. Zrobilem jeszcze taki eksperyment, ze zmergowalem te obiekty do nowego pliku ale efekt ten sam. 2 boxy, rectangle ze sweepem oraz editable poly zcollapsowany (wczesniej dluga lista modyfikatorow).

 

Jakies sugestie?

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Restartowałeś Maxa (albo komputer najlepiej) przed załadowaniem/mergowaniem sceny ?

 

Tekstury nie są w jakichś kosmicznych rozdzielczościach/formatach ?

 

Najbardziej prawdopodobna wersja wydaje mi się z restartem komputera. Sam mam taki problem. Że po długim użytkowaniu Maxa ram się powoli zapycha aż w końcu nawet na jakiejś małej, nowo otwartej scenie zużycie jest duże.

Napisano

Moze plik zarósł smieciami jesli bym przerzucany z kompa na kompa i kilku uzytkownikow go uzywalo?

 

Sprobuj tak:

 

1)otworz sobie layer managera czy jak to sie zwie, zaznacz wszystkie wartswy jakie masz.

2)Zaznacz wszystkie obiekty przez layer managera wlasnie "select highlighted objects".

3)Wrzuc teraz to wszystko no jedne warstwy nowej. Usun wszystkie poprzednie.

4)Teraz zaznacz sobie obiekty ktore cie interesuja i stworz nowego layera, z automatu ci przerzuci je na nowy layer.

 

Ten layer co ci zostanie to beda w nim wszystkie smieci jakie sa na scenie. Mimo ze bedzie sie wyswietlal jako pusty to moze cos tam byc. tez sobie zaznacz przez "select highlighted objects" i ' delete $' :)

 

Ja czesto tak robie przy czyszczeniu sceny. Pozbywasz sie wszystkich PF view czy PF engine ktore moga byc nawet nie uzywane, nie beda ci sie wyswietlac na liscie ani w outlinerze.

Napisano

szkoda że obiekt został colapsowany bo może tu leży przyczyna ktoś wcześniej przegiął z modyfikatorami i nawalił zbędnej geometrii

 

Max profesionalny program :D

Zgłoszony jest ten bug z pamięcią i restartami? Jak nie to trzeba zgłosić :> to naprawią.

Czy ciebie w dzieciństwie Autodesk skrzywdził? Jeszcze nie stworzono anty debilnego programu i niestety tak max , blender jak i inne softy 3d są podatne na zachowanie ich użytkowników
Napisano

dzieki wszystkim za odpowiedzi - zaraz poprobuje.

 

szkoda że obiekt został colapsowany bo może tu leży przyczyna ktoś wcześniej przegiął z modyfikatorami i nawalił zbędnej geometrii

 

Mam ten "obiekt" jakby co w wersji z modyfikatorami - nakladam ich sporo zeby trzymac historie. Ale z Twojego cytatu wynika, ze collapse nie redukuje zbednej geometrii, czy dobrze zrozumialem?

Napisano

 

Czy ciebie w dzieciństwie Autodesk skrzywdził? Jeszcze nie stworzono anty debilnego programu i niestety tak max , blender jak i inne softy 3d są podatne na zachowanie ich użytkowników

 

To nie tak. Po prostu wy niemacie dystansu do softu jakiego używacie ja lubie sobie pożartować. Jeśli ktoś nie czuje tego to nie moja wina.

Napisano
To nie tak. Po prostu wy nie macie dystansu do softu jakiego używacie ja lubię sobie pożartować. Jeśli ktoś nie czuje tego to nie moja wina.
oj poważnie się mylisz każdy kto pracuje na maxie zawodowo ma do niego dystans wie jakie mu niespodzianki może zaserwować zresztą zerknij na motto które jest wpisane pod moimi postami, dwa trudno podejrzewać cie o żartowanie jeśli piszesz nie na temat atakujesz soft bo go nie lubisz, twoje posty są tendencyjne :) I jak widać po tym co się dzieje na forum w stosunku do ciebie wiele osób nie rozumie twojego specyficznego poczucia humoru :)

gregkilla to ze coś scolapsujesz nie znaczy ze np zniknie ci przeładowany ts czy ms

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności