Napisano 24 Listopad 201311 l Wie ktoś może jak regulować obszar, który ma być ostry? Nie chodzi mi o parametr f-Stop w edycji kamery, dzięki któremu rozmycie jest mniejsze lub większe, ale o zasięg ostrego pola. Manipulowanie targetem średnio pomaga. Będę wdzięczna za odpowiedź.
Napisano 24 Listopad 201311 l zamiast dof-a maxowego jest lepszy efekt w post produkcji z wykorzystaniem passa z-depth (render element niezależnie czy w mental czy vray)
Napisano 24 Listopad 201311 l Autor Te właśnie parametry miałam już ustawione, ale target wydawał mi się nieprecyzyjny, a na tym tutorialu wszystko działa sprawnie. Popróbuję jeszcze w takim razie, dziękuję. - - - Połączono posty - - - O, passa też wypróbuję, dziękuję bardzo.
Napisano 24 Listopad 201311 l Przewaga użycia z-deptha jest taka że nie spowalniasz renderu tak jak przy stosowaniu dofa
Napisano 24 Listopad 201311 l Ale przy przeźroczystych obiektach w scenie, z-depth zawiedzie. Dof daje jednak rzeczywistą głębię ostrości.
Napisano 25 Listopad 201311 l no to ja mam pytanie w tym temacie. od czego zależy pass z-depth. Pytam o to dlatego ze za kazdym razem jak go puszczam to wychodzi mi czarny obrazek czyli tak jakby nie było zadnej głębi w obrazku? czy on zależy od użytej przesłony w kamerze? czy może jeszcze od czegoś?
Napisano 25 Listopad 201311 l voyas: musisz go skonfigurować - wartość MIN oraz MAX w ustawieniach z-depth passa. MIN oznacza od jakiej odległości od kamery kolor czarny zacznie przechodzić w biel - którą wyznacza wartość MAX. Czyli odległość ustawiona w MAX wyznaczy punkt, gdzie uzyskasz kolor 255 RGB i w dalszych miejscach sceny będzie wszystko równie białe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto