Napisano 11 Grudzień 201311 l Witam Jestem Studentem Grafiki. Trochę wyprzedziłem program nauczania na swojej uczelni i na zaliczenie multimediów zacząłem robić projekt w 3ds max. Kompletnie nie znając programu zacząłem go robić z Tutoriala z Youtube link podrzucam: http://www.youtube.com/watch?v=panoOD7As2g otóż przebrnąłem wszystkie 7 części tego touriala zrobiłem całą gitarę tak jak powinienem zrobić. Ale problem pojawił się przy nakładaniu tekstur gdyż wszystkie tekstury robiłem w ten sposób że brałem z gotowych które sobie Tworzyłem w panelu 3dsmax i tylko przeciągałem na materiał. I na wszystkich elementach czy to metalowych czy to drewnianych efekt jest satysfakconujący tak na korpusie gitary nie nakłada do końca tekstury oraz nie wygładza korpusu. Poniżej zamieszczam link do wyglądu gitary w przestrzeni roboczej programu https://www.dropbox.com/s/nhxayahzr09p565/w%20przestrzeni%20roboczej.jpg a To zapisany obraz po randeringu: https://www.dropbox.com/s/gxc1oxjfmve532n/po%20randerowaniu.jpg Kompletnie nie wiem co zrobić, gdzie popełniłem błąd lub w czym tkwi problem w razie potrzeby mogę udostępnić projekt gitary. Koledzy graficy proszę o pomoc.
Napisano 11 Grudzień 201311 l Sprawdź modyfikator dla obiektu korpusu (turbosmooth albo meshsmooth), czy nie masz tam zaznaczonego "render iterations".
Napisano 11 Grudzień 201311 l Żeby dobrze rozłożyć teksturę na takim obiekcie jak korpus gitary powinieneś go dobrze zamapować, np. za pomocą UnwrapUVW. Być może wystarczyłoby nałożyć tylko modyfikator UVW typu box i przy odrobinie szczęścia tekstura dość prawidłowo się rozłoży. Cały proces masz zreszta przedstawiony w 8 części tutoriala.
Napisano 15 Grudzień 201311 l Autor Niby tak ale UnwrapUVW jest Stosowany na tym tourialu tylko do zmapowania gryfu i główki gryfu. Korpus jest teksturowany "normalnie". Czy mógł by ktoś zerknąć swoim fachowym i bardziej doświadczonym okiem na ten projekt? Wrzucam go na dropboxa i podaje link: https://www.dropbox.com/s/11wy5e8e6grt7gw/guitar.rar - - - Połączono posty - - - Nie wiem gdzie mogę znaleść te modyfikatory obiektu dlatego wrzucam projekt tej gitary i link podaje niżej. Jeśli miałbyś chwile wolnego czasu to byś zerknął. Pozdrawiam
Napisano 15 Grudzień 201311 l Nie wiem gdzie mogę znaleść te modyfikatory obiektu dlatego wrzucam projekt tej gitary i link podaje niżej. Jeśli miałbyś chwile wolnego czasu to byś zerknął. Pozdrawiam Modyfikatory są tam gdzie zawsze http://vimeo.com/7149572. Pliku nie mogę podejrzeć bo masz prawdopodobnie nowszą wersję maxa.
Napisano 15 Grudzień 201311 l W tutorialu na korpus gitary nakładany jest materiał z jednolitym kolorem w diffuse, dlatego nie wymaga mapowania. Jeżeli chcesz nałożyć na korpus mapę z teksturą drewna to musisz za pomocą UnwrapUVW ułożyć odpowiednie mapowanie.
Napisano 15 Grudzień 201311 l Autor Doskonale rozumiem że w przypadku nakładania materiału typu drewno należało by prawidłowo użyć UnwrapUVW. Ale ze względu na brak swojej wiedzy z zakresu tego programu postanowiłem nałożyć na korpus tylko kolor z ewentualnym efektem plastiku. Przy randerowaniu na swoim komputerze wygląda to lepiej niż w JPG który wrzuciłem wyżej ale i tekstura nie nakłada się na całą powierzchnię korpusu
Napisano 15 Grudzień 201311 l Autor podrzucam projekt w starszej wersji 2010 https://www.dropbox.com/s/xkvgzjjs464tawo/guitar_ver_2010.rar
Napisano 15 Grudzień 201311 l No u mnie wszystko wygląda normalnie, ale u ciebie chyba też. Jeśli nie chcesz robić unwrapa to możesz narzucić materiał z material editora, tylko, że będziesz musiał dać jeden jednolity kolor (np. wybrać sobie z panelu diffuse). A jakbyś chciał aby to miało nałożoną teksturę drewna, bądź chociażby kratkę tak jak próbowałeś to musiałbyś użyć modyfikatora unwrap i rozłożyć teksturę. O to chodzi ? @Edit: Gitara z materiałem z zwykłym kolorem w diffuse: http://imageshack.us/a/img4/9646/tzpk.jpg Gitara z teksturą bez unwrapa: http://imageshack.us/a/img849/8752/xd8a.jpg Jakbyś chciał żeby drewno ładnie było rozłożone po gitarze to musiałbyś zrobić unwrapa obiektu,
Napisano 16 Grudzień 201311 l Autor Zarówno sam kolor jak i drewno które nałożyłeś na korpus jest w porządku. Właśnie taki efekt chciałem uzyskać. Tylko czemu tak dziwnie mi się randeruje??? może mam jakieś złe opcje tego randerowania ustawione?
Napisano 16 Grudzień 201311 l To się nazywa rEnderowanie :D No renderowanie to już zupełnie inna zabawa, z tego co widziałem to masz tam ustawiony silnik renderujący scanline. Przełącz to w ustawieniach renderowania na Mental Ray i dodaj do sceny nad gitarą parę świateł dodaj kamerę włącz indirect illumination (albo poszukaj po necie "Mental Ray studio render tutorial") i będzie wyglądać lepiej. @Edit: Chyba, że chodzi ci o coś jeszcze innego w takim razie prosiłbym o doprecyzowanie xd
Napisano 17 Grudzień 201311 l Autor Problem rozwiązany. Mankamentem który wychodził podczas randerowania był przezroczysty korpus nie wiem czy to była kopia korpusu ale był to taki sam obiekt jak korpus tylko przezroczysty w obszarze roboczym a widoczny dopiero podczas randerowania i w tym samym miejscu co prawidłowy korpus dlatego ten przezroczysty obiekt nakładał się na niego i wychodziły kwiatki. Na liście warstw odnalazłem ten obiekt i usunąłem. teraz wszystko jest okej. Pomocny okazał się profesor. Dzięki wszystkim za podjęcie tematu. pozdrawiam
Napisano 14 Styczeń 201411 l Autor Witam to znowu ja. Drodzy graficy doszedłem do końca Tworzenia gitary co więcej zrobiłem również animacje polegającą na składaniu się gitary z widokiem z różnych nalotów kamery. Przy randerowaniu Animacji gryf w połowie jest przezroczysty link pierwszej sceny: https://www.dropbox.com/s/qvl7jangt9ubw20/asds__A.avi (moment łączenia się gryfu i korpusu) panowie nie wiem w czym tkwi problem wszystko inne jest w porządku. na dropboxa wrzucam projekt do wglądu: https://www.dropbox.com/s/btzhn2k9yun0sx4/prawie%20koniec.max prosze o pomoc :( sesja już za tydzień ;/
Napisano 14 Styczeń 201411 l Myślę, że gryf nie ma po prostu grubości ? Jeśli faktycznie to tylko pojedyncze polygony z np. pozostałości boxa, to spróbuj im nadać shell'a. Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto