Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Jestem Studentem Grafiki. Trochę wyprzedziłem program nauczania na swojej uczelni i na zaliczenie multimediów zacząłem robić projekt w 3ds max. Kompletnie nie znając programu zacząłem go robić z Tutoriala z Youtube link podrzucam: http://www.youtube.com/watch?v=panoOD7As2g

otóż przebrnąłem wszystkie 7 części tego touriala zrobiłem całą gitarę tak jak powinienem zrobić. Ale problem pojawił się przy nakładaniu tekstur gdyż wszystkie tekstury robiłem w ten sposób że brałem z gotowych które sobie Tworzyłem w panelu 3dsmax i tylko przeciągałem na materiał. I na wszystkich elementach czy to metalowych czy to drewnianych efekt jest satysfakconujący tak na korpusie gitary nie nakłada do końca tekstury oraz nie wygładza korpusu. Poniżej zamieszczam link do wyglądu gitary w przestrzeni roboczej programu https://www.dropbox.com/s/nhxayahzr09p565/w%20przestrzeni%20roboczej.jpg

a To zapisany obraz po randeringu:

https://www.dropbox.com/s/gxc1oxjfmve532n/po%20randerowaniu.jpg

Kompletnie nie wiem co zrobić, gdzie popełniłem błąd lub w czym tkwi problem w razie potrzeby mogę udostępnić projekt gitary.

Koledzy graficy proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Żeby dobrze rozłożyć teksturę na takim obiekcie jak korpus gitary powinieneś go dobrze zamapować, np. za pomocą UnwrapUVW. Być może wystarczyłoby nałożyć tylko modyfikator UVW typu box i przy odrobinie szczęścia tekstura dość prawidłowo się rozłoży.

Cały proces masz zreszta przedstawiony w 8 części tutoriala.

Napisano

Niby tak ale UnwrapUVW jest Stosowany na tym tourialu tylko do zmapowania gryfu i główki gryfu. Korpus jest teksturowany "normalnie". Czy mógł by ktoś zerknąć swoim fachowym i bardziej doświadczonym okiem na ten projekt? Wrzucam go na dropboxa i podaje link: https://www.dropbox.com/s/11wy5e8e6grt7gw/guitar.rar

 

- - - Połączono posty - - -

 

Nie wiem gdzie mogę znaleść te modyfikatory obiektu dlatego wrzucam projekt tej gitary i link podaje niżej. Jeśli miałbyś chwile wolnego czasu to byś zerknął. Pozdrawiam

Napisano
Nie wiem gdzie mogę znaleść te modyfikatory obiektu dlatego wrzucam projekt tej gitary i link podaje niżej. Jeśli miałbyś chwile wolnego czasu to byś zerknął. Pozdrawiam

Modyfikatory są tam gdzie zawsze http://vimeo.com/7149572. Pliku nie mogę podejrzeć bo masz prawdopodobnie nowszą wersję maxa.

Napisano

W tutorialu na korpus gitary nakładany jest materiał z jednolitym kolorem w diffuse, dlatego nie wymaga mapowania. Jeżeli chcesz nałożyć na korpus mapę z teksturą drewna to musisz za pomocą UnwrapUVW ułożyć odpowiednie mapowanie.

Napisano

Doskonale rozumiem że w przypadku nakładania materiału typu drewno należało by prawidłowo użyć UnwrapUVW. Ale ze względu na brak swojej wiedzy z zakresu tego programu postanowiłem nałożyć na korpus tylko kolor z ewentualnym efektem plastiku. Przy randerowaniu na swoim komputerze wygląda to lepiej niż w JPG który wrzuciłem wyżej ale i tekstura nie nakłada się na całą powierzchnię korpusu

Napisano

No u mnie wszystko wygląda normalnie, ale u ciebie chyba też.

 

Jeśli nie chcesz robić unwrapa to możesz narzucić materiał z material editora, tylko, że będziesz musiał dać jeden jednolity kolor (np. wybrać sobie z panelu diffuse).

 

A jakbyś chciał aby to miało nałożoną teksturę drewna, bądź chociażby kratkę tak jak próbowałeś to musiałbyś użyć modyfikatora unwrap i rozłożyć teksturę.

 

O to chodzi ?

 

@Edit:

 

Gitara z materiałem z zwykłym kolorem w diffuse: http://imageshack.us/a/img4/9646/tzpk.jpg

 

Gitara z teksturą bez unwrapa: http://imageshack.us/a/img849/8752/xd8a.jpg

 

Jakbyś chciał żeby drewno ładnie było rozłożone po gitarze to musiałbyś zrobić unwrapa obiektu,

Napisano

Zarówno sam kolor jak i drewno które nałożyłeś na korpus jest w porządku. Właśnie taki efekt chciałem uzyskać. Tylko czemu tak dziwnie mi się randeruje??? może mam jakieś złe opcje tego randerowania ustawione?

Napisano

To się nazywa rEnderowanie :D

 

No renderowanie to już zupełnie inna zabawa, z tego co widziałem to masz tam ustawiony silnik renderujący scanline. Przełącz to w ustawieniach renderowania na Mental Ray i dodaj do sceny nad gitarą parę świateł dodaj kamerę włącz indirect illumination (albo poszukaj po necie "Mental Ray studio render tutorial") i będzie wyglądać lepiej.

 

@Edit: Chyba, że chodzi ci o coś jeszcze innego w takim razie prosiłbym o doprecyzowanie xd

Napisano

Problem rozwiązany. Mankamentem który wychodził podczas randerowania był przezroczysty korpus nie wiem czy to była kopia korpusu ale był to taki sam obiekt jak korpus tylko przezroczysty w obszarze roboczym a widoczny dopiero podczas randerowania i w tym samym miejscu co prawidłowy korpus dlatego ten przezroczysty obiekt nakładał się na niego i wychodziły kwiatki. Na liście warstw odnalazłem ten obiekt i usunąłem. teraz wszystko jest okej. Pomocny okazał się profesor. Dzięki wszystkim za podjęcie tematu. pozdrawiam

Napisano

Witam to znowu ja. Drodzy graficy doszedłem do końca Tworzenia gitary co więcej zrobiłem również animacje polegającą na składaniu się gitary z widokiem z różnych nalotów kamery. Przy randerowaniu Animacji gryf w połowie jest przezroczysty link pierwszej sceny: https://www.dropbox.com/s/qvl7jangt9ubw20/asds__A.avi (moment łączenia się gryfu i korpusu) panowie nie wiem w czym tkwi problem wszystko inne jest w porządku. na dropboxa wrzucam projekt do wglądu: https://www.dropbox.com/s/btzhn2k9yun0sx4/prawie%20koniec.max prosze o pomoc :( sesja już za tydzień ;/

Napisano

Myślę, że gryf nie ma po prostu grubości ? Jeśli faktycznie to tylko pojedyncze polygony z np. pozostałości boxa, to spróbuj im nadać shell'a.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności