Lubasz Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Musisz chyba rozłożyć ten "okrąg" na pojedyncze polygony. Na bryle one maję zdecydowanie kształt trapezowy a w edytorze unwrap masz je rozciągnięte do prostokątów. Dlatego siatka zaczyna się giąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubasz Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 A czy dobrym sposobem będzie to, że wszystkie trapezy z tego okręgu nałoże na siebie aby zaoszczędzić miejsca? I czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić, czy musze nakładać ręcznie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury. 2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubasz Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 To co widać na screenie jest małym elementem z całego obiektu więc myślę, że taka sama tekstura na każdym z trapezów nie będzie razić w oko, w każdym bądź razie dzięki za pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fishinthewater Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Nie wiem jak dokładnie wygląda ten obiekt ale da się to w prosty sposób rozłożyć, min. tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubasz Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 (edited) Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony. @edit Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu. Dzięki za pomoc! Edited December 12, 2013 by Lubasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;) Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater. Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubasz Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Obiekt podeśle jak będę w domu, po 16. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubasz Posted December 12, 2013 Author Share Posted December 12, 2013 Obiekt można pobrac w linku poniżej, po zaimportowaniu go do maxa polecam najpierw zaatachować wszystkie elementy a potem dodac unwrapa i można zobaczyć co i jak. Byłbym wdzięczny, aby ktoś napisał czy siatka została możliwie rozłożona. http://speedy.sh/yj7G5/studnia.obj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now