Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić?

 

 

f5a81e.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz chyba rozłożyć ten "okrąg" na pojedyncze polygony. Na bryle one maję zdecydowanie kształt trapezowy a w edytorze unwrap masz je rozciągnięte do prostokątów. Dlatego siatka zaczyna się giąć.

Napisano
  • Autor

A czy dobrym sposobem będzie to, że wszystkie trapezy z tego okręgu nałoże na siebie aby zaoszczędzić miejsca? I czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić, czy musze nakładać ręcznie?

Napisano

1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury.

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować".

Napisano
  • Autor

To co widać na screenie jest małym elementem z całego obiektu więc myślę, że taka sama tekstura na każdym z trapezów nie będzie razić w oko, w każdym bądź razie dzięki za pomoc :)

Napisano

Nie wiem jak dokładnie wygląda ten obiekt ale da się to w prosty sposób rozłożyć, min. tak:

Napisano
  • Autor

Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony.

 

@edit

Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu.

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez Lubasz

Napisano

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory.

 

A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;)

 

Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater.

 

Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda.

Napisano
  • Autor

Obiekt można pobrac w linku poniżej, po zaimportowaniu go do maxa polecam najpierw zaatachować wszystkie elementy a potem dodac unwrapa i można zobaczyć co i jak. Byłbym wdzięczny, aby ktoś napisał czy siatka została możliwie rozłożona.

 

 

http://speedy.sh/yj7G5/studnia.obj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.