Lubasz Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić?
Dynamico Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Musisz chyba rozłożyć ten "okrąg" na pojedyncze polygony. Na bryle one maję zdecydowanie kształt trapezowy a w edytorze unwrap masz je rozciągnięte do prostokątów. Dlatego siatka zaczyna się giąć.
Lubasz Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 A czy dobrym sposobem będzie to, że wszystkie trapezy z tego okręgu nałoże na siebie aby zaoszczędzić miejsca? I czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić, czy musze nakładać ręcznie?
Dynamico Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury. 2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować".
Lubasz Napisano 12 Grudzień 2013 Autor Napisano 12 Grudzień 2013 To co widać na screenie jest małym elementem z całego obiektu więc myślę, że taka sama tekstura na każdym z trapezów nie będzie razić w oko, w każdym bądź razie dzięki za pomoc :)
Gość fishinthewater Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Nie wiem jak dokładnie wygląda ten obiekt ale da się to w prosty sposób rozłożyć, min. tak:
Lubasz Napisano 12 Grudzień 2013 Autor Napisano 12 Grudzień 2013 (edytowane) Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony. @edit Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu. Dzięki za pomoc! Edytowane 12 Grudzień 2013 przez Lubasz
mafida Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;) Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater. Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda.
Lubasz Napisano 12 Grudzień 2013 Autor Napisano 12 Grudzień 2013 Obiekt podeśle jak będę w domu, po 16.
Lubasz Napisano 12 Grudzień 2013 Autor Napisano 12 Grudzień 2013 Obiekt można pobrac w linku poniżej, po zaimportowaniu go do maxa polecam najpierw zaatachować wszystkie elementy a potem dodac unwrapa i można zobaczyć co i jak. Byłbym wdzięczny, aby ktoś napisał czy siatka została możliwie rozłożona. http://speedy.sh/yj7G5/studnia.obj
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się