Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jak uniknąć takiego błędu przy unwrapowaniu jak w zdjęciu poniżej? Chciałbym rozłożyć siatkę, żeby póżniej łatwiej to otexturować jednak na chekerze nie wygląda to zbyt ładnie przy zaznaczeniu, cały ten okrąg idac wzdłuż zaznaczenia, jak temu zaradzić?

 

 

f5a81e.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz chyba rozłożyć ten "okrąg" na pojedyncze polygony. Na bryle one maję zdecydowanie kształt trapezowy a w edytorze unwrap masz je rozciągnięte do prostokątów. Dlatego siatka zaczyna się giąć.

Napisano

A czy dobrym sposobem będzie to, że wszystkie trapezy z tego okręgu nałoże na siebie aby zaoszczędzić miejsca? I czy jest jakiś prosty sposób aby to zrobić, czy musze nakładać ręcznie?

Napisano

1 -Możesz nałożyć je na siebie ale wtedy na każdym będzie identyczny fragment mapy/tekstury.

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory. Być może one udostępniają takie funkcje. Musiałbyś "pogooglować".

Napisano

To co widać na screenie jest małym elementem z całego obiektu więc myślę, że taka sama tekstura na każdym z trapezów nie będzie razić w oko, w każdym bądź razie dzięki za pomoc :)

Gość fishinthewater
Napisano

Nie wiem jak dokładnie wygląda ten obiekt ale da się to w prosty sposób rozłożyć, min. tak:

Napisano (edytowane)

Obiekt wygląda podobnie jak Twój, jednak po takim rozłożeniu gorzej mi się to później teksturuje, stanowczo wole jak siatka jest kwadratowa, łatwiej to wszystko poustawiać w edytorze gdy model jest dość złożony.

 

@edit

Chociaż po przemyśleniu stwierdzam, że twoje rozłożenie będzie lepsze i łatwiejsze do oteksturowania, nie będzie widać szwów przy tym okręgu.

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez Lubasz
Napisano

2 - "Z automatu" chyba nie da się tego zrobić. Standardowy edytor Unwrap nie ma chyba nawet funkcji przyciągania wierzchołków. Ale są alternatywne edytory.

 

A i owszem, da się. Pod prawym myszy masz copy/paste. Przyciąganie do wierzchołków też ma - ikonka magnesuuuuu na samym dole;)

 

Ja bym rozłożył tak jak fishinthewater.

 

Na prosto też powinno się dać zrobić z mniejszą deformacją. Wrzuć ten obiekt w obj, mogę zobaczyć jak to wygląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności