Mkermit Napisano 28 Grudzień 2013 Napisano 28 Grudzień 2013 Witam! Mam przygotowany model hires i chciałbym go przygotować do retopologii W zbrushu robi się to w ten sposób że wrzuca się zsphere następnie ładuje się model hires po czym siatkę lowres; w skrócie (zsphere>>rigging>>select mesh>>"modelhires>> potem(topology>>select topo) efektem tego jest nieprawidłowość bo wygląda to tak: prawidłowo powinno wyglądać to np tak http://3.bp.blogspot.com/-86nP2uuuUwI/Ttafm2E78PI/AAAAAAAAAic/gsRvDcjhwD4/s1600/skull05.jpg efektem tego dziwnego ustawienia modelu jest nie dopasowanie siatki lowres do modelu hires (jest za duża i na dodatek ustawiona tyłem do przodu)i wygląda to tak: Problem nie pojawia się przy imporcie innych modeli (wtedy przy korzystaniu z rigging model pojawia się prawidłowo nakładając się na zsphere) więc wnioskuję że coś jest nie tak przy siatce hires. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak zlikwidować ten problem? korzystam z zbrush 4R6 P2. Prosze o pomoc :) z góry dzięki:)
Monio Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Po pierwsze- Korzystasz z bardzo nieaktualnych tutoriali. Do retolpologi lepiej jest korzystać z topology brush czy z zremeshera i guidsów. Możesz też śmiało połączyć obie techniki i użyć plugina do łączenia rozdzielonych wierzchołków (wiem działa jest ale nie korzystam bo robie retopo w innym sofcie). Dzięki tym narzędziom zrobisz retopologie szybciej i wygodniej. Wydaje mi się że twój problem prawdopodobnie polega na tym że model lowpoly był wyeksportowany w złej skali i rotacji. Zobacz co się dzieje jak zaimportujesz te modele do innego softu.
diabelt Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże.
Kramon Napisano 29 Grudzień 2013 Napisano 29 Grudzień 2013 Modo ma bardzo fajne jeszcze toole do retopo chyba w sumie najlepsze.
Mkermit Napisano 29 Grudzień 2013 Autor Napisano 29 Grudzień 2013 Bardzo możliwe że tutoriale są nieaktualne(będę bardzo wdzięczny za ewentualne wskazanie mi gdzie mogę znaleźć takie które są odpowiednie) Nie zaznaczyłem że dopiero się uczę i właśnie kończę swój pierwszy duży tutorial. Postawiłem sobie za punkt honoru że poznam dobrze zbrusha. Wiele razy słyszałem że zbrush nie jest najlepszy do robienia topologii; jednak decyduję się na dobre poznanie też tej funkcji programu ( po zbrushu chcę poszerzyć wiedzę o inne programinki :)) dzięki za zainteresowanie :) pozdrawiam - - - Połączono posty - - - Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże. Miałeś rację problem leży w UNIFY w Deformation. Po zastosowaniu na obu modelach wyrównały się wielkości a po wprowadzeniu rotacji odwróciłem model przodem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się