Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Mam przygotowany model hires i chciałbym go przygotować do retopologii

W zbrushu robi się to w ten sposób że wrzuca się zsphere następnie ładuje się model hires po czym siatkę lowres;

w skrócie (zsphere>>rigging>>select mesh>>"modelhires>>

potem(topology>>select topo)

 

efektem tego jest nieprawidłowość bo wygląda to tak:

 

23lo.jpg

 

prawidłowo powinno wyglądać to np tak

 

http://3.bp.blogspot.com/-86nP2uuuUwI/Ttafm2E78PI/AAAAAAAAAic/gsRvDcjhwD4/s1600/skull05.jpg

 

efektem tego dziwnego ustawienia modelu jest nie dopasowanie siatki lowres do modelu hires (jest za duża i na dodatek ustawiona tyłem do przodu)i wygląda to tak:

 

fpl2.jpg

 

Problem nie pojawia się przy imporcie innych modeli (wtedy przy korzystaniu z rigging model pojawia się prawidłowo nakładając się na zsphere) więc wnioskuję że coś jest nie tak przy siatce hires.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak zlikwidować ten problem? korzystam z zbrush 4R6 P2.

Prosze o pomoc :) z góry dzięki:)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze- Korzystasz z bardzo nieaktualnych tutoriali. Do retolpologi lepiej jest korzystać z topology brush czy z zremeshera i guidsów. Możesz też śmiało połączyć obie techniki i użyć plugina do łączenia rozdzielonych wierzchołków (wiem działa jest ale nie korzystam bo robie retopo w innym sofcie). Dzięki tym narzędziom zrobisz retopologie szybciej i wygodniej.

 

Wydaje mi się że twój problem prawdopodobnie polega na tym że model lowpoly był wyeksportowany w złej skali i rotacji. Zobacz co się dzieje jak zaimportujesz te modele do innego softu.

Napisano

Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże.

Napisano
  • Autor

Bardzo możliwe że tutoriale są nieaktualne(będę bardzo wdzięczny za ewentualne wskazanie mi gdzie mogę znaleźć takie które są odpowiednie)

Nie zaznaczyłem że dopiero się uczę i właśnie kończę swój pierwszy duży tutorial.

Postawiłem sobie za punkt honoru że poznam dobrze zbrusha.

Wiele razy słyszałem że zbrush nie jest najlepszy do robienia topologii; jednak decyduję się na dobre poznanie też tej funkcji programu ( po zbrushu chcę poszerzyć wiedzę o inne programinki :))

 

dzięki za zainteresowanie :)

pozdrawiam

 

- - - Połączono posty - - -

 

  diabelt napisał:
Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże.

 

Miałeś rację problem leży w UNIFY w Deformation. Po zastosowaniu na obu modelach wyrównały się wielkości a po wprowadzeniu rotacji odwróciłem model przodem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności