Skocz do zawartości

Przygotowaniu modelu do retopologii-problem z Zsphere


Mkermit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam przygotowany model hires i chciałbym go przygotować do retopologii

W zbrushu robi się to w ten sposób że wrzuca się zsphere następnie ładuje się model hires po czym siatkę lowres;

w skrócie (zsphere>>rigging>>select mesh>>"modelhires>>

potem(topology>>select topo)

 

efektem tego jest nieprawidłowość bo wygląda to tak:

 

23lo.jpg

 

prawidłowo powinno wyglądać to np tak

 

http://3.bp.blogspot.com/-86nP2uuuUwI/Ttafm2E78PI/AAAAAAAAAic/gsRvDcjhwD4/s1600/skull05.jpg

 

efektem tego dziwnego ustawienia modelu jest nie dopasowanie siatki lowres do modelu hires (jest za duża i na dodatek ustawiona tyłem do przodu)i wygląda to tak:

 

fpl2.jpg

 

Problem nie pojawia się przy imporcie innych modeli (wtedy przy korzystaniu z rigging model pojawia się prawidłowo nakładając się na zsphere) więc wnioskuję że coś jest nie tak przy siatce hires.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak zlikwidować ten problem? korzystam z zbrush 4R6 P2.

Prosze o pomoc :) z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Po pierwsze- Korzystasz z bardzo nieaktualnych tutoriali. Do retolpologi lepiej jest korzystać z topology brush czy z zremeshera i guidsów. Możesz też śmiało połączyć obie techniki i użyć plugina do łączenia rozdzielonych wierzchołków (wiem działa jest ale nie korzystam bo robie retopo w innym sofcie). Dzięki tym narzędziom zrobisz retopologie szybciej i wygodniej.

 

Wydaje mi się że twój problem prawdopodobnie polega na tym że model lowpoly był wyeksportowany w złej skali i rotacji. Zobacz co się dzieje jak zaimportujesz te modele do innego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że tutoriale są nieaktualne(będę bardzo wdzięczny za ewentualne wskazanie mi gdzie mogę znaleźć takie które są odpowiednie)

Nie zaznaczyłem że dopiero się uczę i właśnie kończę swój pierwszy duży tutorial.

Postawiłem sobie za punkt honoru że poznam dobrze zbrusha.

Wiele razy słyszałem że zbrush nie jest najlepszy do robienia topologii; jednak decyduję się na dobre poznanie też tej funkcji programu ( po zbrushu chcę poszerzyć wiedzę o inne programinki :))

 

dzięki za zainteresowanie :)

pozdrawiam

 

- - - Połączono posty - - -

 

Dokładnie, zrób retopo w innym sofcie. W zbrushu można coś tam na szybko pod dalszy sculpt sobie śmignąć. Robienie recznie retopo całej postaci mija się z celem. Masz 100 razy wygodniejsze retopo w blenderze, maxie, maya, topogunie. Z tą skalą już nie poamiętam, ale spróbuj UNIFY w Deformation, może pomoże.

 

Miałeś rację problem leży w UNIFY w Deformation. Po zastosowaniu na obu modelach wyrównały się wielkości a po wprowadzeniu rotacji odwróciłem model przodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności