kandp Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Mam pytanie dotyczące wartości subdivs w materiałach. Jak to ustawiać żeby render nie był zaszumiony? Są jakieś zależności? Np że materiały bardziej odbijające mają wyższe wartości niż matowe płaskie powierzchnie? Albo jest to zależne od wielkości rendera? Jakiego rzędu są to wartości maksymalnie? 30? Podbijać je też w ustawieniach światła? Mało wiem na ten temat a szumi mi brzydko. Proszę o pomoc bo potrzebuję wiedzy!
Dynamico Napisano 31 Styczeń 2014 Napisano 31 Styczeń 2014 Subdivs w ustawieniach światła mają przede wszystkim wpływ na jakość cieni. Subdivs materiałów wpływają na jakość odbić lub przeźroczystości. Zależność jest dosyć logiczna. Materiały odbijające potrzebują wyższej jakości (ja najczęściej stosuję 30-40 ale oczywiście trzeba to dostosować do aktualnych potrzeb, warunków oświetlenia, otoczenia).
kandp Napisano 1 Luty 2014 Autor Napisano 1 Luty 2014 podbiłem we wszystkich materiałach na 30. Podejrzewam że nie o to chodzi, ale nie wiem który materiał powinien mieć ile. Może kiedyś to wyczuję. Jest może jakaś ściąga która pokazuje jakieś uniwersalne ustawienia subdivs dla różnego typu materiałów? Po zmianie na 30 wydłużyło render ale dużo pomogło. Są dalej lekkie szumy w cieniach i nie wiem czy podbijać jeszcze subdivs w oświetleniu powyzej 30 czy to wina jakiegos innego ustawienia? A co ze szkłem? Chrom? Wysokie subdivs? Dzięki serdeczne za jakąkolwiek pomoc
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 im większa miekkość danego materiału tym więcej sampli potrzebuje...
Kramon Napisano 1 Luty 2014 Napisano 1 Luty 2014 Im coś jest bardziej nie ostre tym więcej sampli potrzebuje np refleksy ostry refleks odrazu jest ostry a rozmyty musi się rozmyć przez ilość wielu raysów sampli. tak samo jest z cieniami.. ostry cień wymaga tylko kilku promieni bo są bardzo skupione.. a taki rozmyty cień potrzebuje dużo więcej.
kandp Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 a jeszcze chciałem zapytać o szyby i lustra/chrom. Jak w tych materiałach ustawiać subdivs? Podbijać w reflect i też w refract?
Nomark Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 Zaznacz sobie szybę włącz podgląd live... i jeździj suwakiem aż będzie dobrze proste :)
Nomark Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 nie wiem jak to się zwie w Vray'u no po prostu renderuje ci bez przerwy... non stop. a ty możesz zmieniać w tym czasie opcje przesuwać obiekty obracać kamerą i tak dalej. a render automatycznie się aktualizuje.
jacekszy0 Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 Może sprawdź czy aby na pewno szumy wynikają z materiału a nie np. ze światła czy też innych ustawień VRaya.
kandp Napisano 14 Luty 2014 Autor Napisano 14 Luty 2014 w światłach (vray sun) dla bezpieczeństwa ustawiłem 50, bo cały czas w cieniach wyłaziło ziarno. W bardziej odbijających materiałach podbiłem do 32. Wszystko na czuja. DMC sampler amount dałem na 0,8 noise treshold na 0,005. min samples zostawiłem 8. Render szedł całą noc i rano pokazał jeszcze 20 godzin :) Jak zjade z tymi subdivs na 8 i treshold podbije to czas jest ok 2-3h. ale są szumy. Kurcze, nie ogarniam tego.
skalpel3d Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 to może zamiast eksperymentować w sposób totalnie chaotyczny poczytaj helpa od vraya, zapoznaj się z taką książką jak VRay The Complete Guide second edition Francesco Legrenzi, protestuj to na małych scenkach Z tego co piszesz to totalnie nie wiesz co do czego służy a bez tej wiedzy podbijanie subdividów mija się z jakimkolwiek sensem nie mówię już nawet o sensie renderowania takich scen które się robią po kilkanaście lub dziesiąta godzin. Niestety co dla niektórych najpierw przed zabieraniem się za rendery należy nabyć odrobinę wiedzy ;)Nie polecam także małpowania ustawień z gotowców całkowicie bezsensowne podejście czy tez przepisywanie do wszystkich renderów ustawień jakie daj takie pseudo upraszczaczy :) jak solidrock czy sigertools bo się w ten sposób nic nie uczy człowiek :) a wpisywanie 50 w świetle jest tak sensowne tylko wtedy jeśli chcesz zatkać maszynę na kilka godzin bzdetnym renderem
jacekszy0 Napisano 14 Luty 2014 Napisano 14 Luty 2014 bo cały czas w cieniach wyłaziło ziarno Może nie tyle ziarno co po prostu GI masz słabe ustawienia i się kopsa w takich miejscach. Zresztą skalpel3d Ci wszystko wyjaśnił już ;)
skalpel3d Napisano 15 Luty 2014 Napisano 15 Luty 2014 Dwa jak zadajesz tego typu pytanie to przydałoby się jak byś pokazał nam ten render a także ustawienia samego vraya, światła
kandp Napisano 15 Luty 2014 Autor Napisano 15 Luty 2014 Dzięki wielkie Skalpel za uwagi. I dzięki za tą książkę Francesco Legrenzi. Poszukam jej czym prędzej. Każda rada jest dla mnie na wagę złota. Ciężko zacząć maxa samemu zwłaszcza jak jesteś total zielony, nie wiesz nawet gdzie szukać i czasem nawet jak dobrze zapytać żeby bardziej doświadczeni cię zrozumieli. Dlatego cieszę się że udało mi się znaleźć to forum. No dobra, wrzucę coś może i proszę jechać po tym ostro jak jest coś bez sensu, co bije mocno po oczach :) Chcę się uczyć! Poniżej goły render z maxa, bez photoshopa jeszcze. Rozdzielczość 3861x2172. Szedł 18 godzin! Do tego na przybliżeniu dalej są szumy które mnie trochę denerwują, na ciemnym materiale mebli głównie, na podłodze też. Wiem że po obróbce w PS wyjdzie mocne ziarno. subdivs: drewno mebli 50 podłoga 32 chrom 32 skóra 16 reszta raczej zostawiłem 8 - - - Połączono posty - - - a tutaj ustawienia rendera: - - - Połączono posty - - - a tu jeszcze ustawienia słońxca: światło w oknach ma ustawione 16subdivs
kandp Napisano 15 Luty 2014 Autor Napisano 15 Luty 2014 tu jest jeszcze widok w drugą stronę ale po 18 godzinach kapnąłem się że mi sciana zniknęła po prawej stronie :/ - - - Połączono posty - - - mam już przygotowane następne modele do rendera, ale normalnie boję się puszczać ze względu na czas! Musze się najpierw dowiedzieć co robię źle. ZA WSZELKIE UWAGI Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI!
skalpel3d Napisano 15 Luty 2014 Napisano 15 Luty 2014 (edytowane) napisz na jakim sprzęcie to robisz, ile masz pamięci ? z rzeczy które na dzień dobry mi sienie podobają to materiał drewna szczególnie szare odbicia zaznacz w materiale fresnel reflection suby w świetle na 50 zabijają ci czas renderingu. Ogólnie to wrzuć tą scena na jakiś serwer łatwiej by było wyłapać co jest przyczyna bo materiały ci szumią w wielu miejscach. Bo sie teraz dopatrzyłem czegoś jeszcze ta scena jest święcona vraylightdome z podpiętą hdri +vray sun czy jak? Edytowane 15 Luty 2014 przez skalpel3d
kandp Napisano 15 Luty 2014 Autor Napisano 15 Luty 2014 karta: Nvidia Gforce GTX650Ti Boost procek: Intel Xeon 3,3GHz pamięć: 16Gb w enviroment jest wrzucona mapa HDRI do tego vray sun nie ma vraylightdome
skalpel3d Napisano 15 Luty 2014 Napisano 15 Luty 2014 w pierwszej kolejności spokojnie daj memory limit na 8000, wielkość koszyka renderującego na 16. Jeśli już dałeś vrayhdri to warto by było ja zastosować do oświetlenia sceny wpiąć ją do vralight(dome) ustawić w nim suby na 24 natomiast słonce możesz wyłączyć jak także vraylighty w oknach i zobaczyć jakie będziesz miał cienie jeśli ci się nie będą podobać to wtedy się je wzmacnia słońcem. vraylight(dome ) dajesz mu moc światła na 1 jeśli podpinasz do niego vrayhdri
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się