Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Ostatnio modeluje sobie budynki i przeglądam różne tutoriale jak to robić, ale czy macie może jakieś sprawdzone swoje motody jak to robić?

Czy obiekty budyków które będą później znajdować się na 2 lub 3 planie, potrzebują aż takiej szczegółowości?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

jesli chodzi o mnie, zwykle budynki zaczynam od pudla z connectami w kratke w taki sposob zeby zrobic otwory pod okna i drzwi. robisz dziury i wstawiasz okna. drzwi i okna modeluje sobie wczesniej i potem po prostu powielam. bardzo dobry efekt uzyskasz jak wstawisz za oknami zaslony, lamacze swiatla albo cos w ten desen (jak zrobisz zaslony animacja z clotha masz potem do wyboru duzo ustawien zaslony, zasloneita w polowie, w calosci itd.). Dodadkowo robie jedno okno w kilku wariantach - jedno na wpol otwarte na bok, drugie zamkniete, trzecie uchylone itd. - to tez troche urozmaica, a model 1 (zmieniasz tylko pivot point skrzydla i sobie wtedy otwierasz jak tam chcesz).

 

Oczywiście im dalej tym mniejszy detal - ale to juz musisz porobic rendery probne i sam wyczuc na ile mozesz sobie pozwolic (ma znaczenie skala budynkow np.). Ponadto jak masz duzo budynkow ogolnie staraj sie uzywac tych samych assetow. jesli chodzi ci o wymodelowanie wiekszej powierzchni zasadzonej budynkami zainteresuj sie jakimis wtyczkami do generowania miast.

Edytowane przez turboultra
Napisano

Na początku stycznia zaczołem modelować jedną z ulic. Znajduje się tam 2 budynki po lewej i 2 po prawej. Wszystkie budynki są bogato zdobione co mnie zaczyna wręcz przerażać:(

Nie wiem czy w dobrm kierunku to robię, może wypowiecie się na temat tych prac, co musiałbym zmienić, albo poprawić.

Więcej fotek wrzucę wieczorkiem.

 

1534804_1382493608674274_1733533351_o.jpg

 

 

1532071_1396593927264242_462694357_o.jpg

Napisano

Tak jak obiecałem, trochę więcej renderów budynków, które modeluje.

Pierwszy to budynek Sokół mieszczący się w Jaśle. Obecnie mieści się w nim Kino.

 

1795326_1402674429989525_1580265060_o.jpg

 

1524100_1402674646656170_134100508_o.jpg

 

 

 

Następny do Zespół Szkół Ekonomicznych również w Jaśle.

 

1547980_1402674829989485_2010341962_o.jpg

 

1606518_1402674846656150_1199931710_o.jpg

 

1523843_1402674859989482_947008545_o.jpg

 

Ostatni to dawny Hotel Krakowski, również mieszczący się w Jaśle.

Przy tym budynku jest najwięcej szczegółów, gdzie modelowanie zajmuje mi najwięcej czasu.

1534983_1402674906656144_1188817288_o.jpg

Napisano

Jeszcze kilka kolejnych budynków.

 

1167203_1402844989972469_1048668739_o.jpg

 

 

1601735_1402845046639130_916167392_o.jpg

 

Mam jeszcze takie pytanie, która z opcji jest podczas modelowania budynków poprawna.

Jak wiadomo zdobienia okien są przeróżne, jednych brzegi są kwadratowe inne mają przeróżne zaokrąglenia i zawijasy, wtedy co robimy?

Czy w przykładzie pierwszym, czyli ściana i zdobienie okna osobno, później tylko dosuwamy zdobienie do ściany ale nie łączymy tego w jedną całość.

Czy przykład drugi, łączymy wszystkie elementy ze sobą

Napisano

Wszystko zależy od twoich preferencji, jednak jeżeli zdobienia się powtarzają, lepiej ich nie łączyć. Możesz wtedy sklonować je jako instancje i w razie potrzeby edytować wszystkie za jednym razem, instancje upraszczają też mapowanie.

Czasem jednak potrzeba mieć wszystko połączone ze względu na na porządek w scenie, lub multi materiały, do wszystkiego dojdziesz z czasem.

Co do samych budynków, modele są poprawne, nie przesadzasz z detalem (w dobrą stronę - oszczędność) nie mają rażących błędów a nawet jeżeli są jakieś miejsca które mógłbyś poprawić, to jaki pisałem wcześniej, dojdziesz do tego z czasem.

Napisano

Jak napisał @stormwind, wszystko zależy od modelu. Bardzo często robienie jednego budynku jako jedna bryła, jest kłopotliwe i powoduje niepotrzebne zageszczenie siatki a co za tym idzie wiele bugow i komplikacji ze smooth grupami.

Napisano

Wielkie dzięki za pomocne rady.

MariushO masz racje z tym zagęszczeniem oraz smooth grupami, czasami przez nie zwrócenie uwagi na pewne elementy okazuje się że trzeba robic to od nowa:( co jest bardzo denerwująze i nużące powtarzjąc te same czynności kilka razy.

Napisano

Witajcie.

Wykańczając zaczęte budynki zostałem przyblokowany przez problem z którym nie mogę sobie poradzić:(

Jeden z budynków, który widzicie poniżej na Renderze, posiada jedną ściankę na skos. No i pojawia się problem, jak połączyć środkową część ściany z bocznymi, ale tak aby ich krawędzie znalazły się po środku łączenia.

1795326_1402674429989525_1580265060_o.jpg

 

rysunek poglądowy o co mi dokładnie chodzi.

problem%20modelu.jpg

 

Czy macie może jakiś pomysł?

Napisano

Ja bym to zrobił tak:

 

1. Wewnątrz narzędziem Cap stwórz poly po jednej i po drugiej stronie.

 

2. Zaznacz obie ścianki w trybie edycji poly i połącz Bridgem.

 

3. Narzędziem Cut przetnij sobie ściankę tak jak zaznaczyłeś na obrazku.

 

4. Ustaw zewnętrzny wierzchołek tak jak na obrazku.

 

5. Ewentualnie usuń wewnętrzne, nie potrzebne już polygony.

Napisano

Wyciąnij krawędzie ścianek tak żeby się przecinały. Potem proboolean - intersection et voilà.

 

Druga opcja - symmetry, rotate gizmo. Tylko więcej roboty bo te ścianki nie są symetryczne i by trzeba zrobić kawałek a potem dokleić niesymetryczną część.

 

Serratus - za dużo mieszania;)

Napisano

Dzięki wielkie za pomoc, najlepszą, najprostszą i najszybszą metodą okazała się symmetry.

Na co dzień używam tej symmetry i nie wpadłem na to, pewnie że jest weekend:)

Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc:)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności