ostwid1985 Napisano 5 Luty 2014 Napisano 5 Luty 2014 Witajcie. Ostatnio modeluje sobie budynki i przeglądam różne tutoriale jak to robić, ale czy macie może jakieś sprawdzone swoje motody jak to robić? Czy obiekty budyków które będą później znajdować się na 2 lub 3 planie, potrzebują aż takiej szczegółowości?
turboultra Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 (edytowane) jesli chodzi o mnie, zwykle budynki zaczynam od pudla z connectami w kratke w taki sposob zeby zrobic otwory pod okna i drzwi. robisz dziury i wstawiasz okna. drzwi i okna modeluje sobie wczesniej i potem po prostu powielam. bardzo dobry efekt uzyskasz jak wstawisz za oknami zaslony, lamacze swiatla albo cos w ten desen (jak zrobisz zaslony animacja z clotha masz potem do wyboru duzo ustawien zaslony, zasloneita w polowie, w calosci itd.). Dodadkowo robie jedno okno w kilku wariantach - jedno na wpol otwarte na bok, drugie zamkniete, trzecie uchylone itd. - to tez troche urozmaica, a model 1 (zmieniasz tylko pivot point skrzydla i sobie wtedy otwierasz jak tam chcesz). Oczywiście im dalej tym mniejszy detal - ale to juz musisz porobic rendery probne i sam wyczuc na ile mozesz sobie pozwolic (ma znaczenie skala budynkow np.). Ponadto jak masz duzo budynkow ogolnie staraj sie uzywac tych samych assetow. jesli chodzi ci o wymodelowanie wiekszej powierzchni zasadzonej budynkami zainteresuj sie jakimis wtyczkami do generowania miast. Edytowane 6 Luty 2014 przez turboultra
skalpel3d Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 to co na drugim planie możesz spokojnie załatwić przy pomocy zwykłych plane z materiałem z mapkami opacity:)
ostwid1985 Napisano 6 Luty 2014 Autor Napisano 6 Luty 2014 Na początku stycznia zaczołem modelować jedną z ulic. Znajduje się tam 2 budynki po lewej i 2 po prawej. Wszystkie budynki są bogato zdobione co mnie zaczyna wręcz przerażać:( Nie wiem czy w dobrm kierunku to robię, może wypowiecie się na temat tych prac, co musiałbym zmienić, albo poprawić. Więcej fotek wrzucę wieczorkiem.
ostwid1985 Napisano 6 Luty 2014 Autor Napisano 6 Luty 2014 Tak jak obiecałem, trochę więcej renderów budynków, które modeluje. Pierwszy to budynek Sokół mieszczący się w Jaśle. Obecnie mieści się w nim Kino. Następny do Zespół Szkół Ekonomicznych również w Jaśle. Ostatni to dawny Hotel Krakowski, również mieszczący się w Jaśle. Przy tym budynku jest najwięcej szczegółów, gdzie modelowanie zajmuje mi najwięcej czasu.
ostwid1985 Napisano 7 Luty 2014 Autor Napisano 7 Luty 2014 Jeszcze kilka kolejnych budynków. Mam jeszcze takie pytanie, która z opcji jest podczas modelowania budynków poprawna. Jak wiadomo zdobienia okien są przeróżne, jednych brzegi są kwadratowe inne mają przeróżne zaokrąglenia i zawijasy, wtedy co robimy? Czy w przykładzie pierwszym, czyli ściana i zdobienie okna osobno, później tylko dosuwamy zdobienie do ściany ale nie łączymy tego w jedną całość. Czy przykład drugi, łączymy wszystkie elementy ze sobą
stormwind Napisano 7 Luty 2014 Napisano 7 Luty 2014 Wszystko zależy od twoich preferencji, jednak jeżeli zdobienia się powtarzają, lepiej ich nie łączyć. Możesz wtedy sklonować je jako instancje i w razie potrzeby edytować wszystkie za jednym razem, instancje upraszczają też mapowanie. Czasem jednak potrzeba mieć wszystko połączone ze względu na na porządek w scenie, lub multi materiały, do wszystkiego dojdziesz z czasem. Co do samych budynków, modele są poprawne, nie przesadzasz z detalem (w dobrą stronę - oszczędność) nie mają rażących błędów a nawet jeżeli są jakieś miejsca które mógłbyś poprawić, to jaki pisałem wcześniej, dojdziesz do tego z czasem.
MariushO Napisano 7 Luty 2014 Napisano 7 Luty 2014 Jak napisał @stormwind, wszystko zależy od modelu. Bardzo często robienie jednego budynku jako jedna bryła, jest kłopotliwe i powoduje niepotrzebne zageszczenie siatki a co za tym idzie wiele bugow i komplikacji ze smooth grupami.
ostwid1985 Napisano 7 Luty 2014 Autor Napisano 7 Luty 2014 Wielkie dzięki za pomocne rady. MariushO masz racje z tym zagęszczeniem oraz smooth grupami, czasami przez nie zwrócenie uwagi na pewne elementy okazuje się że trzeba robic to od nowa:( co jest bardzo denerwująze i nużące powtarzjąc te same czynności kilka razy.
ostwid1985 Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 Witajcie. Wykańczając zaczęte budynki zostałem przyblokowany przez problem z którym nie mogę sobie poradzić:( Jeden z budynków, który widzicie poniżej na Renderze, posiada jedną ściankę na skos. No i pojawia się problem, jak połączyć środkową część ściany z bocznymi, ale tak aby ich krawędzie znalazły się po środku łączenia. rysunek poglądowy o co mi dokładnie chodzi. Czy macie może jakiś pomysł?
serratus Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Ja bym to zrobił tak: 1. Wewnątrz narzędziem Cap stwórz poly po jednej i po drugiej stronie. 2. Zaznacz obie ścianki w trybie edycji poly i połącz Bridgem. 3. Narzędziem Cut przetnij sobie ściankę tak jak zaznaczyłeś na obrazku. 4. Ustaw zewnętrzny wierzchołek tak jak na obrazku. 5. Ewentualnie usuń wewnętrzne, nie potrzebne już polygony.
diabelt Napisano 22 Luty 2014 Napisano 22 Luty 2014 Wyciąnij krawędzie ścianek tak żeby się przecinały. Potem proboolean - intersection et voilà. Druga opcja - symmetry, rotate gizmo. Tylko więcej roboty bo te ścianki nie są symetryczne i by trzeba zrobić kawałek a potem dokleić niesymetryczną część. Serratus - za dużo mieszania;)
ostwid1985 Napisano 22 Luty 2014 Autor Napisano 22 Luty 2014 Dzięki wielkie za pomoc, najlepszą, najprostszą i najszybszą metodą okazała się symmetry. Na co dzień używam tej symmetry i nie wpadłem na to, pewnie że jest weekend:) Raz jeszcze wielkie dzięki za pomoc:)
Rekomendowane odpowiedzi