Gość Kojotek Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 (edytowane) Witam (na wstępie napiszę, że nie wiedziałem do którego działu dodać) Potrzebuję opinii od osób na bardziej zaawansowanym poziomie ode mnie. Pozwolę sobie przybliżyć sprawę oraz swoje położenie na początek: Zacząłem zabawę z modelowaniem 3D od stosunkowo niedawna, na chwilę przed obecnym rokiem. Jestem obeznany już z programem ZBrush, pozostałych trzech wymienionych w tytule wątku jeszcze się uczę. Czytałem bardzo różne porady jak i same komentarze odnośnie tych programów ale w podsumowaniu głosy są podzielone. Interesuje mnie teraz głównie modelowanie postaci, "hard surface", wnętrz w bardziej stylu bajkowym, ciekawych obiektów. W późniejszym etapie chciałbym jednak zająć się też czymś więcej niż samym modelowaniem, ogólnie dążę powolutku do tytułu CGI Generalist. To taki krótki wstęp o tym co chciałbym uzyskać, mam nadzieję, że dostanę małe porady. Przy okazji chciałbym się pochwalić pracami, które dotychczas zrobiłem (w ZBrush) - proszę o ocenę umiejętności jak na osobę początkującą Pozdrawiam Edytowane 24 Marzec 2014 przez Kojotek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Selena Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 blender:) a tak poważnie to jest pytanie w stylu "co jest lepsze, ołówek czy farby?" moim zdaniem powinieneś modelować w czym Ci najwygodniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 Modo + Mesh fusion albo Blender. w ostateczności mayka. Jeśli chodzi o modelowanie. Przynajmniej ja tak to widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Kojotek Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 blender:) a tak poważnie to jest pytanie w stylu "co jest lepsze, ołówek czy farby?" moim zdaniem powinieneś modelować w czym Ci najwygodniej Dziękuję za opinie. Czekam na komentarze odnośnie moich umiejętności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 bardzo fajny shader - wyglada jak vector art Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 CG generalist? Zdecydowanie MAYA. Modelować to sobie możesz w czymkolwiek ale jeśli chcesz pracować jako CG generalist to uczenie się Modo,Blendera, wings czy czego tam jeszcze jest bez sensu. Zdecydowanie maya, ewentualnie max - w Polsce bardzo popularny. Ale patrząc na zachowanie autodesku to maya ma jaśniejszą przyszłość. Wejdź do działu praca oferowana tu na forum i zobacz znjaomośći jakich porogramów oczekują pracodawcy. Łatwo wyciągnąć wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stratocaster Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 3dmax - 15000 zł Maya - 15000 zł Modo - 5000 zł Zbrush - 3100 zł :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 Tak jak napisala Selena, to w czym robisz to kwestia gustu. Ja pracuje jako CG Generalist w Maxie od 14 lat, i w sumie jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Kojotek Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 Dziękuje za komentarze, czekam na ewentualne dalsze porady lub opinie co do prac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diabelt Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 3dmax - 15000 zł Maya - 15000 zł Modo - 5000 zł Zbrush - 3100 zł :-) I co z tego? Po co ma kupować te programy, jak pójdzie do pracy to studio zapewni oprogramowanie. A do nauki masz maya/max/mudbox za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 Maya mimo wszystko nadal najbardziej elastyczna i ma w pewnym sensie największe możliwości i najprawdopodobniej obecnie będzie się rozwijać najszybciej z popularnych programów ;) Ew. Modo, ale raczej później znając już solidnie podstawy Mayi, bo jak na razie jest najlepszych kandydatem aby móc rywalizować z Maya(chociaż do tego potrzebuje jeszcze kilku wersji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 kto to jest cg generalist? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 Taki co potrafi wszystko i nic:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 i dużo o tym opowiada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stratuss Napisano 24 Marzec 2014 Share Napisano 24 Marzec 2014 CG Generalist to jest: Modeler, Sculptor, Texture artist, rigging artist, animator, Visual-Effects Artist i pare inych w jednym nie koniecznie na najwyższym poziomie, ale wszechstronnie. I jeszcze zna programy w których pracuje do poziomu programistycznego np Maxscript albo MEL. Więc lepiej sobie to na razie odpuścić i skupić na jednej dziedzinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się