Jump to content

Brzydkie krawędzie.


Lubasz
 Share

Recommended Posts

Witam, stworzyłem siatkę tak aby po nadaniu mesh smootha krawędzie nie były zbyt mocno zaokrąglone, ale aby nie był tez zbyt kwadratowe, wyszło dosyć fajne, jednak przy łączeniu kilku krawędzi wygląda to dość nieciekawie, podrzucam screeny na których widoczny jest problem

 

Czysta siatka bez MeshSmootha

24mgeo4.jpg

 

Po nadaniu modyfikacji MeshSmootha.

w7bq8m.jpg

 

Proszę po pomoc i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Musisz zrozumiec jak działa support loop, zrobiłeś je źle, dlatego model nie trzyma formy.

 

Zobacz ten tutorial.

 

 

Edit:

 

A mówiłem że się support edge robi connectem albo swift loopem. Zła siatka, masz w załączniku, na czerwono, tak powinno być wszędzie.

 

Support loopy można robic w zasadzie w każdy sposób, INSET i EXTRUDE też są super, wszystko zależy od sytuacji.

Korzystam także z INSERT LOOP, i albo dodaję dwa kolejne INSERT LOOP po bokach i kasuję środkowy, albo stosuję CHAMFER na tym loopie.

Najszybsza metoda, a do tego równo.

Edited by 2013
Link to comment
Share on other sites

Support loopy można robic w zasadzie w każdy sposób

 

No co ty, co ty. Odniosłem się do wątku w którym Lubasz pytał o chamfera, w tamtej sytuacji od razu było widać że g... wyjdzie z takimi loopami.

 

INSET i EXTRUDE też są super, wszystko zależy od sytuacji.

 

Nie w tej sytuacji.

 

INSERT LOOP, i albo dodaję dwa kolejne INSERT LOOP po bokach i kasuję środkowy, albo stosuję CHAMFER na tym loopie.

 

Insert loop w graphite to zwykły connect, tyle że przeskakuje automatem przez edge ring bez selekcji. Selekcja edge ring to jedno kilknięcie z shift. Zamiast robić insert i na tym chamfer albo dodawać następne po bokach , robisz connect, ustawiasz w opcjach odpowiedni pinch i masz to samo. Nawet lepiej, bo przy następnym connect zapamiętuje ci parametry i masz dokładnie i z automatu. Albo wciskasz ;.

 

2013, na pewno jak będę miał czas to z chęcią obejrzę, dzięki za linka.

 

Obejrzyj ten tutorial co 2013 wrzucił, to najlepsze wprowadzenie do subdiv modelingu. Stare ale jare, każdy powinien to obejrzeć zanim zacznie pierwszy model!

Edited by diabelt
Link to comment
Share on other sites

Nie w tej sytuacji.

 

Polemizowałbym :>

Da się w każdej sytuacji, czy będzie łatwiej czy też nie to już zależy od sytuacji :D

 

Ja mam INSERT LOOP pod klawiszem, CHAMFER wybieram z custom quad menu.

Dla mnie wystarczająco szybko, no szybciej nie potrafię klikac w klawisze ;)

Zaznaczanie i kasowanie loopa to dwa klikniecia.

 

Czasem ustawiam loopy za pomocą SWIFT LOOP + ctrl + alt.

Czyli dodaję loop jak tam mi się podoba powiedzmy za pomoca INSERT LOOP a nastepnie SWIFT LOOP go ustawiam/koryguję.

 

Czasem wstawiam 3 loopy INSERT LOOP kasuje srodkowy, zaznaczam dwa pozostałe zmieniam selekcję na vertexy, którą także mam na custom quad menu i rozsuwam loopy za pomocą scale.

I zrobię to równie szybko, jak innymi sposobami, które podałem.

 

CHAMFER tak samo zapamiętuje parametry jak PINCH z connect, czyli masz to samo, mam na myśli, że jeśli krawędź na której będziesz korzystał z tego samego ustawienia będzie innej długości, to support loopy nie będą odsunięte o tyle samo co poprzednio.

 

Wszystko zależy od tego jak jest Ci wygodniej pracowac, efekt przecież osiągamy ten sam i chyba w tym samym czasie :)

 

@diabelt to sa tylko techniki, tobie wygodniej tak mnie tak :)

Im więcej ich znasz tym lepiej, bo łatwiej jest pracowac.

A wynik jest identyczny.

 

Nie chcę aby moja wypowiedź zabrzmiała, że się wymądrzam albo coś, no ja tak pracuję i tak jest mi wygodnie :)

 

 

Edit:

 

Trochę materiałów dla kolegi @Lubasz :)

 

 

http://probiner.x10.mx/wiki/doku.php

http://probiner.x10.mx/#tables

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?302553-Retopo-in-Blender-just-got-easier/page10

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=2&t=764151

http://eat3d.com/forum/tips-tricks-and-free-videos/3ds-max-modelling-techniques

http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=56014

Edited by 2013
Link to comment
Share on other sites

Chamfer, jak najbardziej, tyle że Quad;). Inset daje inny efekt, nie taki jak tu był potrzebny. Dokładność mnie nie interesuje, modeluje pod późniejsze wypalanie, jak mi się loop odsunie na 3 milimetry to mi się świat nie zawali;)

 

Ja mam connect, bridge, insert vertex, cut, target weld pod jednym klawiszem, zależnie od kontekstu. Jak mam wybrane więcej niż jeden edge to ten sam sktrót daje connect. Jak jeden edge to wsatwia vertex. Jak kilka vertexów to connect vertex, jak otwarte edge to bridge. Wszystko pod jednym klawiszem. jak znajde linka do tego skryptu to wrzucę, mega wygoda - context sensitive to się chyba nazywa.

 

BTW. Chamfer,inset, connect, quad chamfer, jest różnica?

 

59sqyb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dokładność mnie nie interesuje, modeluje pod późniejsze wypalanie, jak mi się loop odsunie na 3 milimetry to mi się świat nie zawali;

 

Musi byc dokładnie, ja szczoteczkę do zębów 3 razy w kubeczku poprawiam, a co dopiero loopy! :>

 

 

BTW. Chamfer,inset, connect, quad chamfer, jest różnica?

 

 

Nie widzę żadnej różnicy *patrzy w drugi monitor* :p

 

Chętnie zobaczę ten skrypt, skopiuj z niego nazwę, w notatniku edytuj powinna byc na początku, to sobie poszukam :)

 

A quad chamfer to jaki, mariussilaghi czy 3ds Max 2015?

Link to comment
Share on other sites

Co dziwnie wygląda? :)

 

Jak napiszę i pokażę to dostanę całą wywrotkę minusów więc wolę nie :)

 

Jak przeczytałem twój 7 post, i ilość akcji jaką ty tam muszisz wykonać aby uzyskać tak proste sprawy mnie po prostu przeraża. Podziwiam ludzi którzy modelują w tym sofcie naprawdę.

Link to comment
Share on other sites

Tu skrypt: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/magic-hotkey

 

Ja mam chyba inny ale robi z grubsza to samo, zobacz filmik na youtube, wygodne. Mam podpięte pod spacje.

 

Przy okzaji własnie znalazłem tego samego autora :

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/show-active-constraint

 

Pokazuje u góry aktywny constraint, przydatne, nie raz mam zapomne że mam aktywny constraint i się dziwie co mi się edge nie extruduje:D

 

Kramon, dziwny jest ten świat:D. Nie znasz maxa, nie potrafiłbyś wymodelować kulki w tym programie. Co cię tak przeraża, connect w maxie jest bardzo dobry. BTW. jak max rządził w modelowaniu to pewnie jeszcze nie wiedziałeś co to 3D. Co jest takie niewygodne, napisz, dam ci plusa na pociechę=D

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o wstawianie loopa z tego co widzę to najpierw wstawiasz loopa potem zmieniasz narzędzie na przesuwanie przesuwasz, albo rozsuwasz tak strasznie dużo operacji. Do takiej prostej sprawy ;X.

 

To jedno a drugie:

 

Co do tego nowego quad chamfera on ma opcję brak profilu?

 

umnie sprawa wygląda tak wciskam ctrl+b i mam to:

 

z0jisr.jpg

 

mogę też inną metodę a mianowicie dodać edge do grupy. i dodać modyfikator o takich samych wartościach i będzie on działał tylko na te edge z grupy..

Link to comment
Share on other sites

Jak napiszę i pokażę to dostanę całą wywrotkę minusów więc wolę nie :)

 

Jak przeczytałem twój 7 post, i ilość akcji jaką ty tam muszisz wykonać aby uzyskać tak proste sprawy mnie po prostu przeraża. Podziwiam ludzi którzy modelują w tym sofcie naprawdę.

 

@Kramon ja Ci nie dam minusa, chyba że głupoty będziesz pisał :D

 

7 post zawiera jedynie sposoby, wcale nie musisz robic tego tak jak to opisałem, ale warto wiedziec że tak też można i czasem się z tego skorzysta bo szybciej będzie w taki właśnie sposób, to wszystko :)

 

A jeśli chodzi o modelowanie w 3ds Max to doprawdy jest przyjemne, mnie się podoba i dobrze się przy tym bawię.

Niebawem chyba zacznę naukę MODO, i kto wie może zmienię zdanie, ale na chwilę obecną uważam, że 3ds Max jest bardzo dobry do modelowania i wybornie mi się w nim pracuje, pomijając czkawki oraz budowę/kod tego programu, który pamięta czasy Commodore 64.

 

@diabelt dzięki za chwilkę przetestuję!

Link to comment
Share on other sites

No i co mi pokazałeś, quad chamfer. Od kiedy jest w blenderze? W maxie 2015 masz dokładnie to samo, i tak też jest dodatkowo jako modyfikator.

Do starszych maxów jest skrypt Mariusa Silaghi, tam masz nawet więcej opcji niż w blenderze i maxie 2015;). Nawet to wyskakujące okienkoz opcjami na twoim obrazku to kopia rozwiązania z maxa,tak samo masz w maxie od kiedy pamiętam:D

 

PS. Dałem ci plusa, bo obiecałem;)

Edited by diabelt
Link to comment
Share on other sites

No i co mi pokazałeś, quad chamfer. Od kiedy jest w blenderze? W maxie 2015 masz dokładnie to samo, i tak też jest dodatkowo jako modyfikator.

Do starszych maxów jest skrypt Mariusa Silaghi, tam masz nawet więcej opcji niż w blenderze i maxie 2015;). Nawet to wyskakujące okienkoz opcjami na twoim obrazku to kopia rozwiązania z maxa,tak samo masz w maxie od kiedy pamiętam:D

 

yyy ale to jest od kąd pamiętam.

 

w sumie to cinema była pierwsza :D z profilem. chyba

 

no ale tam mniejsza :>

Edited by Azbesty
Link to comment
Share on other sites

Odkąd pamiętam ? Niedawno nawet ngonów nie było:D. Cinema albo modo miały quad chamfer pierwsze.

 

BTW. Da się zmienić selekcję w blenderze jak już mam okienko z opcjami chamfera? Np. dodać albo odjąć edge?

 

ym jeśli dobrze cie rozumiem to tak. ale lepiej w takim zastsooswaniu użyć modyfikatora.. jeśli nie jesteś pewien czy tutaj chcesz bevela o takiej i takiej szerokości... Jak dasz modyfikator to zawsze możesz zmienić szerokośc itp.. np na normalce się wypaliło słabo to wracasz do modelu i zwiększasz i done :>

Link to comment
Share on other sites

@diabelt super ten skrypt!

Ale wysypuje mi się jak chcę połączyc dwie albo więcej krawędzi.

Poszukaj jeszcze proszę tego co masz!

 

Ja zrobiłem sobie takie info. najpierw selekcja a poniżej constraints.

Wielkie buttony więc zawsze wiem co mam wybrane :)

 

CKVmAkG.jpg

Link to comment
Share on other sites

ym jeśli dobrze cie rozumiem to tak. ale lepiej w takim zastsooswaniu użyć modyfikatora.. jeśli nie jesteś pewien czy tutaj chcesz bevela o takiej i takiej szerokości... Jak dasz modyfikator to zawsze możesz zmienić szerokośc itp.. np na normalce się wypaliło słabo to wracasz do modelu i zwiększasz i done :>

 

Mam na myśli że wybrałem np 3 krawędzie. Nacisnąłem ctrl+b, mam otwarte okienko z opcjami bevela, teraz chcę dodać np jeden edge do selekcji bez zamykania okienka.

 

@diabelt super ten skrypt!

Ale wysypuje mi się jak chcę połączyc dwie albo więcej krawędzi.

Poszukaj jeszcze proszę tego co masz!

 

Ja zrobiłem sobie takie info. najpierw selekcja a poniżej constraints.

Wielkie buttony więc zawsze wiem co mam wybrane :)

 

A zobacz tego:

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/shortcutter

 

Info sobie fajne scustomizowałeś, ale ja często jade w expert mode i by znikło chyba;)

Link to comment
Share on other sites

Mam na myśli że wybrałem np 3 krawędzie. Nacisnąłem ctrl+b, mam otwarte okienko z opcjami bevela, teraz chcę dodać np jeden edge do selekcji bez zamykania okienka.

 

no to wychodzisz z tego po prostu wciskasz esc. zaznaczasz dodatkowego edga. i znowu ctrl+b i są ostatnie ustawienia po prostu..

 

powiedzmy wygląda to tak:

 

ctrl+b uustawiam widzę że zapomniałem edga klikam ESC, prawym klawiszem myszki z shiftem klikam na edga, klikam ctrl+b i już.

Link to comment
Share on other sites

No widzisz, a w tym starym strasznym maxie nie musisz wychodzić:P.

 

Flow connect, masz takie coś? Możesz sobie wybrać wszystkie poly automatem które mają np 5 edgy? Możesz włączyć podświetlanie wszystkich otwartych edgy w viewporcie? Albo overlapped UV? Albo wszystkie t vertices? Albo ustawić smooth groups automatem na np. 30 stopni? Albo wrzucić modyfikator i ustawić cage pod wypalanie kilkoma klinięciami?

Link to comment
Share on other sites

Nie zapominaj o Set Flow! :D

 

@diablet ten skrypt... on działa, działa!

No super jest, strasznie mi się podoba, nie wiem jak mam Ci dziekowac!

Teraz będę szybki jak Atomówki, i to bez składnika X ! :D

Link to comment
Share on other sites

No widzisz, a w tym starym strasznym maxie nie musisz wychodzić:P.

 

Flow connect, masz takie coś? Możesz sobie wybrać wszystkie poly automatem które mają np 5 edgy? Możesz włączyć podświetlanie wszystkich otwartych edgy w viewporcie? Albo overlapped UV? Albo wszystkie t vertices? Albo ustawić smooth groups automatem na np. 30 stopni? Albo wrzucić modyfikator i ustawić cage pod wypalanie kilkoma klinięciami?

 

tak :) Ale zaczynasz robić off top bardzo porównawczy blender vs max :D

 

możesz modelować z non manifold geometry? xD nie no tak można bez końca bez sensu :D

Link to comment
Share on other sites

To ty zacząłeś offtop, a teraz wymiękasz:P

 

PS. Nie chcę modelować z non manifold.

 

PS2. Cage - to blender już nie splituje hard edgy? Cage się nie rozjeżdża?

 

PS. Nie chcę modelować z non manifold.

 

 

why? nie próbowałeś więc niewiesz :D warte grzechu :D pomaga bardzo w sumie :)

 

PS2. to zależy co zrobisz, ale można bez problemów robić cage.

 

nie że wymiękam tylko obiecałem coś pewnej osobię i słowa muszę dotrzymać :D

 

jak chcesz wojować to dawaj na skype

Link to comment
Share on other sites

Robię boxa, każdy side osobny smooth group i chcę cage jak na obrazku, zrobili to w końcu w blenderze? Nie rozjedzie się cage na rozcięciach smooth groups?

 

ivy8n9.jpg

 

W maxie można było modelować non manifold w edit mesh, baaaardzo dawno temu. Tak samo mogę ci napisać że nie znasz maxa to nie wiesz co tracisz. Jesteś przywyczajony do blendera i dlatego wydaje ci się najwygodniejszy. Normalne. Czepiłeś się tego modelowania w maxie, a jest całkiem fajne, jeszcze kilka lat temu nic się z maxem nie mogło równać. Dużo nowych modeling features w różnych programach to poprzerabiane patenty z maxa.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze kilka lat temu nic się z maxem nie mogło równać

 

ale jest dziś. I tu nawet nie chodzi o narzędzia tylko o sposób działania nooo :D

Jak patrzę na toola to po prostu nie widzę toola który naprawdę byłbym czymś wow, jak np jest mesh fusion, kminisz?

 

co do cage tak zrobili.

Link to comment
Share on other sites

Wooow, po 20 latach w końcu cage zrobili w blenderze. Zaraz poszukam i zobacze jak to działa:D

 

Co sposób działania? Jaki sposób działania w modelowaniu ci nie odpowiada? Jest dzisiaj, jutro będzie jutro i inny program będzie przestarzały, norma. Zobacz viewport w blenderze, już dawno powinien być przepisany od nowa. Nie ma ideałów, a ty zachwujesz się jakby ci max matkę zabił pingpongiem:D

Link to comment
Share on other sites

A czemu nie wchodzisz w wątki o maya, firma ta sama, a narzędzia do modelowania w czarnej doopie? Tylko w maya już całkiem byś nie wiedział o co chodzi, co nie? Polityki tej firmy to nie lubi 100% użytkowników maxa, nie musisz nas uświadamiać:D

Link to comment
Share on other sites

Ja kminie! *potakuje*

 

Kminie, że blender jest spoko @ikkiz i @Matchias ostatnio szaleją, i kminię, że 3ds Max jest spoko, @kliment woroszyłow i @pixel - factory oczarowują swoimi umiejętnościami :)

 

To o co się spieracie to drobiazgi.

Link to comment
Share on other sites

Ale ja lubie się przekomarzać z Kramonem, on chyba też lubi, tylko teraz nie może;).

 

Ps.Kramon lepiej byś mi dał jakiś tutorial do blendera z tym nowym cage baking bo nie moge znaleźć:). Rozumiem że jak mam 2.7 zainstalowany to już to mam?

Link to comment
Share on other sites

Ja lubie Maykę. Maya a 3dsmax to zupełnie co innego.

 

Ale ja lubie się przekomarzać z Kramonem, on chyba też lubi, tylko teraz nie może;).

 

true :)

 

2.7 tak. przy exporcie zaznacz bit flag smooth groups

 

ja osobiście czekam na bakeing cycles :D

Link to comment
Share on other sites

Masz racje, maya to co innego, modeling w maya ssie. Teraz widziałem że w 2015 w końcu będzie po ludzku. Widziałem że nawet symetria chyba już będzie normalnie działać i w miare normalne UV. Przypominam że to ta sama firma, więc sorry, chyba masz rozdwojenie jaźni:D.

 

Zobacze jutro z tym cage jak będe miał czas, narazie spadam. Tylko musze zapamiętać, bo może już jutro postów nie być:D

Link to comment
Share on other sites

Wiesz max'a nie lubie + dochodzi do tego polityka firmy to już go nie lubie bardzo.

 

Maykę lubię na tyle że polityka firmy aż tak mi nie przeszkadza, + zupełnie inna jest ona do maxa i do mayki.

 

no i swoją drogą to mayka dla mnie może nie mieć w ogóle narzędzi do modelowania.

Link to comment
Share on other sites

Wiesz max'a nie lubie + dochodzi do tego polityka firmy to już go nie lubie bardzo.

 

Jak możesz nie lubić czegoś czego kompletnie nie znasz. Nie wiesz nawet że w maxie wyskakuje okienko z opcjami bevela jak w blenderze:D. Równie dobrze ja mogę powiedzieć że nie lubię latać F 16. To jest właśnie najzabawniejsze, coś przeczytasz i krytykujesz chociaż nie masz pojęcia o tym programie. W dodatku krytykujesz modeling, a to akurat jest w maxie ok. Jest 1000 innych głupot po których mógłbyś pojechać gdybyś miał pojęcie o tym programie:D.

 

Maykę lubię na tyle że polityka firmy aż tak mi nie przeszkadza, + zupełnie inna jest ona do maxa i do mayki.

no i swoją drogą to mayka dla mnie może nie mieć w ogóle narzędzi do modelowania.

 

Polityka w stosunku do maya to jest inna od chyba 2 wersji, jeszcze 2 lata temu przy każdej nowej wersji użytkownicy maya jechali po autodesku tak samo jak teraz użytkownicy maxa. Podejrzewam że większość do dzisiaj przeklina dzień kiedy A. kupił maya:D. BTW. mnie interesuje tylko modelowanie, export bez problemów i podgląd normal, alpha itd w viewporcie.

 

Blender - znalazłem tylko takie coś o smooth groups i cage : http://www.youtube.com/watch?v=n9Kx_Jc35zc

 

Tak trzeba robić?

 

Zamiast nielubić maxa to byś lepiej zrobił dobry tutorial do blendera i wrzucił na youtube. Chociażby taki z pipeline - smooth groups, cage, export. Będzie więcej pożytku dla Blendera, gwarantuje:D

 

Mnie narazie odrzuciła wydajność viewportu, przy dużym obiekcie i subdivide zaczyna się skakanka:(

 

@diabelt genialny ten skrypt do constraints!

 

http://miauumaxscript.blogspot.com/2014/03/show-active-constraint.html

 

Cool, fajnie że się przyda:D

Edited by diabelt
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy