Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam chciałbym zaprezentować krótką animacje mego autorstwa pt. "Wild_East" . Zachecam do oglądania oraz komentowania, bo chetnie posłucham każdej uwagi i krytyki.

 

Przepraszam również na wstępie za jakość, ale animacja tworzona na średniej jakości pececie (intel quad 4x 2.4, 4GB RAm, geforce 9800GT)i na większą jakość renderingu niestety nie mogłem sobie pozwolić głównie z braku czasu.

 

 

 

 

 

 

 

Projekt „Wild East” to próba sprawdzenia siebie z wiedzy o grafice trójwymiarowej jaką nabyłem na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Przez ten czas interesowałe m się głównie dziedziną modelingu, texturowania oraz techniczną stroną grafiki 3D. Ostatnie pięć miesięcy to okres, w którym intensywnie pracowałem aby ostatecznie móc zaprezentować swoje umiejętności tworząc autorską, w pełni trójwymiarową animację.

 

Inspiracją do stworzenia animacji były filmy z gatunku western, ukazujące rzeczywistość dzikiego zachodu, męskość, bezkompromisowość, a także konflikty miedzy dwoma walczącymi stronami.

Animacja przenosi nas w czasy dzikiego zachodu. Charakterystyczny dla tego okresu klimat ma ukazać sposób rozwiązywania konfliktów miedzy najbardziej znaczącymi osobami. Tym sposobem jest pojedynek strzelecki miedzy dwoma kowbojami, z którego wyjść cało może tylko jeden. Ostatecznie akcja przybiera jednak inną formę, gdyż oboje wychodzą cało z potyczki oszukani przez mechanizm napędzający świat, który sami stworzyli.

 

Moim zamierzeniem było by animacja odnosiła sie do dzisiejszych czasów i świata, w którym żyjemy, gdzie odbywa sie wiele konfliktów militarnych, politycznych oraz katastrof, które decydują o faktycznym stanie gospodarki. Nasuwa się tutaj powiedzenie: „Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Uważam, iż to przysłowie doskonale wpasowuje się w obecną sytuację na świecie, w którym nieszczęście i strata jednego przynosi korzyści drugiemu.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNeBDSPgnRg

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez prace09
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

 

przyznam się, że podszedłem sceptycznie do tego projektu. Jednakże już po pierwszej minucie wkręciłem się na maxa! To jest zarąbiste:D

 

Poważnie! Postacie po prostu wymiatają. Rób tego więcej i wrzucaj!

 

jedyne zastrzeżenie to do tytułu. Pisząc o dzikim zachodzie powinno być wild west. I to tyle :)

Napisano

Pomysł fajny ale z realizacją trochę gorzej. Rzucający się w oczy flickering, oraz słabe animacje postaci. Stylistyka mi się bardzo podoba, niektóre ujęcia kamer też, typowo westernowe, ale same postacie ruszają się bardzo źle. Będziesz musiał niestety na naukę animacji poświęcić trochę więcej czasu.

Napisano

DrRambo, Wielkie dzięki ! , a co do zastrzeżenia o tytuł to chciałem aby to nawiazywało do aktualnej sytuacji na wschodzie i przenieść ją w czasy dzikiego zachodu.

 

Temporal, dzięki za krytyczne podejście, choć wiem o tym wszystkim :c niestety ale czas poświęcony na animacje to były tylko 2-3 tygodni, ponieważ zależało mi na dotrzymania terminu, którym był egzamin na studia gdzie zaprezentowałem swoją pierwszą animacje.

 

teraz ostro pracuję nad właśnie animacją i niebawem zaczynam kolejny projekt, w którym postaram się nie popełnić tych samych błędów jak przy tej animacji

Napisano

Fajny pomysł, przez to można przymknąć oko na pewne błędy techniczne. Przyjemnie się oglądało. Jeśli to twoja pierwsza animacja, to gratuluję!

 

Literówka (prestens) psuje odbiór od razu na wstępie. Jeśli masz problemy z angielskim, poproś kogoś żeby ci sprawdził co napisałeś zanim "opublikujesz". Akurat tytuł odczuwam że celowo East, ze względu na położenie geograficzne Chin.

 

Świetny model miasteczka.

Dobra stylizacja chudego, tekstura na twarzy fajna. Gruby trochę słabszy, tu te kreski na twarzy jakby takie nieśmiałe.

 

Najwięcej można by poprawić przy kamerze, cięciach i samej animacji.

 

Kamera niekiedy za szybka (np. pierwsze ujęcie), niektóre cięcia w złym miejsu (np. pierwsza scena aż prosi się o cięcie w momencie kiedy kamera wchodzi w czarną ścianę), pierwsze zbliżenie na zegar chyba lepiej by wyglądało ze statyczną kamerą albo ciut dłuższe. Wydaje mi się że zbyt często pokazujesz ten zegar, i zbyt często skaczesz między postaciami. Nie jestem specem od tego, ale dla każdego ujęcia powinieneś się zastanowić co chcesz przekazać, jaki jest cel ujęcia, i również jak pasuje z resztą ujęć, tu można dużo więcej wyciągnąć z animacji niewielkim nakładem pracy. Inne ujęcia bardzo udane, np. od środka przez okno.

 

Animacja miejscami kuleje. Nogi "pływają" po ziemi. Używałeś IK? Jeśli nie, sprawdź co to jest i następnym razem użyj. Chudy od tyłu (0:54) rusza się jak jakaś modelka na wybiegu, i szyja mu dziwnie chodzi (taka szyja mogłaby być elementem stylistycznym animacji, ale tu wygląda raczej jakby coś było źle zeskinowane). U grubego nie czuć masy jak idzie (1:07), powinien się bardziej chwiać na boki balansując, przy takiej kreskówce można to przerysować. Sama akcja z rewolwerami (strzelanie) przebiega za wolno, brakuje jakiegoś szybszego gwałtownego ruchu ręką, wygląda jakby sięgali po ten rewolwer kilkakrotnie. Pozy są trochę za mało przerysowane i przez to trochę niewyraźne w odbiorze, np. sposób w jaki zbliżają ręce do broni, tam można by bardziej tą rękę wygiąć, albo odchodząc z miejsca walki mogliby chociaż schylić głowę w rozczarowaniu.

 

Całościowo bardzo fajny projekt, czekam na następny :)

Napisano
Fajny pomysł, przez to można przymknąć oko na pewne błędy techniczne. Przyjemnie się oglądało. Jeśli to twoja pierwsza animacja, to gratuluję!

 

Literówka (prestens) psuje odbiór od razu na wstępie. Jeśli masz problemy z angielskim, poproś kogoś żeby ci sprawdził co napisałeś zanim "opublikujesz". Akurat tytuł odczuwam że celowo East, ze względu na położenie geograficzne Chin.

 

Świetny model miasteczka.

Dobra stylizacja chudego, tekstura na twarzy fajna. Gruby trochę słabszy, tu te kreski na twarzy jakby takie nieśmiałe.

 

Najwięcej można by poprawić przy kamerze, cięciach i samej animacji.

 

Kamera niekiedy za szybka (np. pierwsze ujęcie), niektóre cięcia w złym miejsu (np. pierwsza scena aż prosi się o cięcie w momencie kiedy kamera wchodzi w czarną ścianę), pierwsze zbliżenie na zegar chyba lepiej by wyglądało ze statyczną kamerą albo ciut dłuższe. Wydaje mi się że zbyt często pokazujesz ten zegar, i zbyt często skaczesz między postaciami. Nie jestem specem od tego, ale dla każdego ujęcia powinieneś się zastanowić co chcesz przekazać, jaki jest cel ujęcia, i również jak pasuje z resztą ujęć, tu można dużo więcej wyciągnąć z animacji niewielkim nakładem pracy. Inne ujęcia bardzo udane, np. od środka przez okno.

 

Animacja miejscami kuleje. Nogi "pływają" po ziemi. Używałeś IK? Jeśli nie, sprawdź co to jest i następnym razem użyj. Chudy od tyłu (0:54) rusza się jak jakaś modelka na wybiegu, i szyja mu dziwnie chodzi (taka szyja mogłaby być elementem stylistycznym animacji, ale tu wygląda raczej jakby coś było źle zeskinowane). U grubego nie czuć masy jak idzie (1:07), powinien się bardziej chwiać na boki balansując, przy takiej kreskówce można to przerysować. Sama akcja z rewolwerami (strzelanie) przebiega za wolno, brakuje jakiegoś szybszego gwałtownego ruchu ręką, wygląda jakby sięgali po ten rewolwer kilkakrotnie. Pozy są trochę za mało przerysowane i przez to trochę niewyraźne w odbiorze, np. sposób w jaki zbliżają ręce do broni, tam można by bardziej tą rękę wygiąć, albo odchodząc z miejsca walki mogliby chociaż schylić głowę w rozczarowaniu.

 

Całościowo bardzo fajny projekt, czekam na następny :)

 

 

Dzieki wielkie za obszerny komentarz! Tak jest to moja pierwsza animacja jaką stworzyłem i również bardzo boli mnie to, że postacie pływają albo, że głowa dziwnie się rusza przy stawianiu kroków, że gruby nie ma masy i wiele innych błędów, które wynikają i z braku doświadczenia i z małej ilości poświęconego czasu. Przy następnym projekcie, który na pewno powstanie będę bardziej na to zwracał uwagę , choć i tak już chyba rozumiem o co chodzi, bo ćwiczyłem animacje chodu podczas procesu renderowania. A co do tych kamer to ja sam widzę, że coś jest nie tak, ale też nie wiem co można by zmienić :P z resztą zmiany już nie wchodzą w gre, zamknąłem temat, zrobiłem rachunek sumienia odnośnie animacji i wiem na co zwracać uwagę :)

 

jeszcze raz dzięki krytykę :)

Napisano

Klimat tworzy tu przede wszystkim ścieżka dźwiękowa, w czym oczywiście zasługa Morricone, bez niej animacja traci sporo na odbiorze. Jak wspomniano wyżej bardzo fajnie prezentują się modele budynków, postacie i animacja wypadają na ich tle nieco gorzej. Pomijając cała fabułę, która moim zdaniem nie broni projektu i nie wynagradza niedoskonałości technicznych, mam kilka uwag natury reżyserskiej. Ujęć jest moim zdaniem za dużo i są przekombinowane, akurat Sergio Leone stworzył wiele westernów, a ukazanie pojedynku w jego wykonaniu w "Dobry, zły i brzydki" to prawdziwy majstersztyk. Nie potrzebował on jednak tak wielu ustawień kamery, tylko cierpliwie, utrzymując odpowiednie tempo, budował napięcie. W przypadku Twojego filmiku napięcie zamiast rosnąć, powoli spadało. Same przybycie na miejsce strzelaniny jest strasznie poszatkowane, kamera pokazuje maszerujące nogi, postać zza pleców, widok z okna, znowu nogi, niespecjalnie służy to narracji, ciężko odcyfrować, co właściwie się dzieje, kto idzie, gdzie idzie, i po co (szybki montaż sugeruje coś dramatycznego, myślałem, że do kowboja zaczną strzelać rewolwerowcy z dachów budynków). Zwróć też uwagę, że po jeździe kamery w jednym ujęciu zazwyczaj mamy też jakąś jazdę w kolejnym, nie piszę, że tak być powinno, ale jest to jakaś zasada, o której warto pamiętać (zobacz, jak gryzą się ze sobą dwa kolejne ujęcia od 26 sekundy filmu). Generalnie montażowo to filmik jest szarpany i raz spowalniasz akcję, raz ją przyspieszasz, przy czym nie zawsze mam wrażenie, że jest to jakoś sensownie umotywowane.

 

Podsumowując jednak szczerze Ci gratuluję ukończenia tego materiału. Oczywiście nie jest on doskonały, ale jest, co czyni go wielokrotnie lepszym od świetnie zapowiadających się, ale nie wychodzących często poza stadium testów i stilli, innych animacji. Po trosze też zazdroszczę, bo sam mam na sumieniu prywatny projekt, który od długiego już czasu leży i leży i nic. Trzymam kciuki za kolejne krótkie metraże!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności