Julo Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 Witam szanowne towarzystwo, zrobilem model auta low polly i zanim zrobie uviski i mapki chcialbym sie dowiedziec co moge jeszcze poprawic. Wiem ze w game art trzeba jak najmniej poligonow w modelu low polly ale zeby wyglondalo jak najlepiej wienc staralem sie zmiescic w 5k polygonow, udalo mi sie zamknac w 4452. Jestem jeszcze poczontkujancy , tzn. cos tam ogarniam ale jeszcze masa nauki i praktyki przedemna zeby moc sie nazwac grafikem 3d, ale marzenia sa po to zeby do nich donzyc :P. Daje tu rendery siatki i bardzo prosze o krytyke i dzienki wielkie z gory :)
Azbesty Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 yyy jak to to ty zaczołeś od low poly? Najpierw robisz HP potem robisz low poly.
olaf Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 rozłóż UVke i nakładaj teksture będzie dla Ciebie oczywiste, gdzie popełniłeś błąd. Sporo da sie zaoszczędzić ale to musisz najpierw umieć nadrabiać to teksturą wiec teksturowanie i tak Ciebie czeka. Powodzenia głównie z ortografią.
Julo Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 Sorry za gramatyke. Azbesty wpierw chciałem zrobic low z dobrą topology i potem dodac pare rzeczy np. Dzrzwi , śruby w kołach itp. i potem turbosmooth i jest hi polly. Tak to sobie wymyśliłem. Olaf był bym ci wdzięczny gdybyś mi napisał gdzie dokładnie można by zaoszczędzić ponieważ chciałbym docackac topologie zanim zrobię uvski. A tak po za tym widzicie jakieś inne rzeczy do poprawy?
olaf Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 co z tego, że Ci pokaże trójkąty, czy krawędzie jakie możesz sobie odpuścić jak nie będziesz rozumiał skąd taka decyzja (pomijam, ze mozesz miec inne zdanie). Zrób soie UVke i tak pierwszych kilka modeli idzie po skonczeniu do śmieci więc nie ma sie czym przejmować. Tak więcej i szybciej się nauczysz.
Julo Napisano 27 Lipiec 2014 Autor Napisano 27 Lipiec 2014 (edytowane) dzięki Olaf, tak wlasnie zrobie. zabiore sie za uviski, potem hi polly i difuse. a tak w ogóle po za oszczendnosca polly. Jak oceniasz (oceniacie) ten model? jak ktos uwaza ze jest totalnie do dupy to ok , przyjme ta krytyke na klate o ile bendzie konstruktywna :) a i naprawde tak jest ze najpierw sie robi hi ? niewiedzialem Edytowane 27 Lipiec 2014 przez Julo
Reynevan Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 Za co Azbest dostal tyle minusow? Tez zawsze sadzilem ze pierwsze hp. Cale zycie w błędzie ?;)
Azbesty Napisano 27 Lipiec 2014 Napisano 27 Lipiec 2014 Za co Azbest dostal tyle minusow? Tez zawsze sadzilem ze pierwsze hp. Cale zycie w błędzie ?;) właśnie też jestem ciekaw od kiedy to wpierw się robi low poly. pomijając przypadek pod tytułem mamy zrobić zordon faceów i już jest LP zanimowany i dorabia się tylko do niego HP. to chyba nie znam innego przypadku gdy wpierw LP
Karkosik Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 Kiedys modeliki do gier się inaczej robiło. Wyobraźcie sobie, że kiedyś nie robili HP przed LP tylko od razu LP!!! WOW ... takie odkrywcze. Na początek wystarczy mu ogarnąć LP, UVW i Tekstury jakies proste. Po co ma sie pchać w HP i wypalanie?? Wyraźnie napisał że jest początkujący ... czytajcie i wyciągajcie wnioski przy tym. Azbesty dostał tyle minusów za ignorancje...Wyobraź sobie, że HP>LP to nie jedyna słusza droga ... Skuj beton ;) Pozdrawiam i życze powodzenia w nauce.
Azbesty Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 przepraszam cię ale nigdzie nie było informacji że robi tylko np LP. Z postu wynikało raczej żę robi HP+LP. A obecnie nie mamy 1994 tylko 2014. a z tego co mi wiadomo to obecnym workflowem jest HP potem LP
Veezen Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 właśnie też jestem ciekaw od kiedy to wpierw się robi low poly. pomijając przypadek pod tytułem mamy zrobić zordon faceów i już jest LP zanimowany i dorabia się tylko do niego HP. to chyba nie znam innego przypadku gdy wpierw LP Pozwol mu robic jak chce. Jeśli koncowy efekt bedzie zadowalajacy, to nie widze sensu przyczepiać takich rzeczy. Przykład: jak rzeźbisz jakieś zwierze, postać czy obiekt w Zbrush'u to czesto przygotowujesz wczesniej base mesh'a ktory ulatwi Ci pracę - a tym base meshem jest wlasnie model low poly. @Julo Czekam na wiecej.
Julo Napisano 28 Lipiec 2014 Autor Napisano 28 Lipiec 2014 Hej :), widze ze sie dyskusja zeszla troche z toru. Jesli chodzi o hp,lp to mnie ucza w kursie ktory robie ze pierw lp . z dobra siatka i uvskami zeby dobze smigalo w silniku gry. a potem do zubrusha czy muda i hp z tego. (ten pick up nie jest zadaniem z kursu). A jesli chodzi o moj model to czy mozecie mi podpowiedziec szanowne ludziska co jeszcze moglbym zastopic normalkol? Dzienki
Jedaith Napisano 31 Lipiec 2014 Napisano 31 Lipiec 2014 Dach jest praktycznie płaski a sporo polygonów tam dałeś niepotrzebnie. Poza tym wygląda całkiem nieźle jak na początkującego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się