Mario Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Witam Przedstawiam Wam wizualizacje kuchni, nad którą ostatnio pracowałem. Wymodelowanie całego wnętrza zajęło mi kilka dni, natomiast prace związane z renderingiem zajęły mi kilkakrotnie więcej czasu niż modelig. Było to związane z różnymi ustawieniami oświetlenia oraz rendera (Vray) aż w końcu uzyskałem zadowalający efekt. Czas renderowania finalnego ujęcia 1600x1200 trwał 14h 20m 13s na mojej super wypasionej „Rakiecie” Athlon 1.4 GHz + 640 MB Ramu + GF2 MX400 :) Pracę oddaje do waszej oceny.
chveti Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 bardzo ładnie niemal że PHOTO:) razi mnie ten zaegar , jakby z papieru
greg_jg Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Wszystko bardzo ładnie wyszło, tylko te naczynia (?) sam nie wiem, ale coś mi w nich nie pasuje :/
Predator Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 super bardzo mi sie prawie wszystko podoba troszke te krzeselka sa nietakie :). Ale moz es enieznam :) . Wyglada jak prawdziwe. Wizualizacje masz opanowana do perfekta . tak trzymaj !!!
Batou Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Kawał solidnej roboty. Tak jak już greg_jg napisał naczynia nieco odstają poziomem wykonania. Reszta bardzo fajna.
Marcin Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 no jak na vizualizacje to piknie ;) to czym jest vizualizacja jest w tej pracy zawarte ;) p.s. skad sa te kwiatki ?
Quadysz Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 kwiatki super, kieliszki na stole blee ogolnie rewelacja, bardzo mi sie podoba reszta naczyn bym sie nie przejmowal choc przedmowcy mieli co do nich racje jeszcze jedno... cos mi nie pasuje w podlodze, w jej odbicicach, ale na pierwszy rzut oka nie razi greets ps. tak sie przypatrzylem, i faktycznie predator mial racje co do krzesel, proporcje wg. mnie sie powalily, siedziska za nisko i za male, a oparcia za duze
Mario Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Napisano 20 Wrzesień 2004 Witam Wielkie dzięki za opinie:) Co do naczyń i zegara to obiekty te były modelowane na „szybkiego” może dlatego są jakieś takie niedopracowane. Następnym razem będzie lepiej he he. A roślinki to Xfrog :) Jeszcze jeden rendering :P
Kulki Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 co do drugiego rendera wszystko piknie... oprocz tekstury na stole (z daleka ladnie wyglada) cos jakby zamala jej rozdzielczosc. gdy to poprawisz to dla mnie bedzie to foto.
Wielka_Siostra Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Mario - jesteś moim idolem, pamiętam Twoje wcześniejsze prace:-) Oczywiście bardzo mi się podoba ta kuchnia i jeśli miałabym się przyczepić, to tylko i wyłącznie do czasu renderu. Ja swoje prace renderuję w max.15 minut. Oczywiście daleko im do pracy Mario, ale myslę, że nie jest tak źle. Co sprawia, że render potrafi wydłużyć się o ponad 13 godzin??? To podchwytliwe pytanie - może ktoś mi w końcu powie, co oprócz GI może wpłynąć na realność wizki;-)))
Conrad Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Nie chcę robić ewermołszon ale COOL, EXTRA!
buczer Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 dokładnie...słodkie jak na ewermołszon...miod spływa z ekranu (oczywiscie klasa render ale mi sie nie podoba) drugi obrazek mi sie podoba
Mario Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Napisano 20 Wrzesień 2004 Wielka_Siostra: z moich osobistych doświadczeń (testów) wynika, iż czas renderowania wydłuża się przy zastosowaniu między innymi: oświetlenia typu VRayLiht, Global proton map, GI, materiały no i oczywiście rozdzielczość. Jeśli chodzi o materiały to większość posiada odbicia „Reflect” z większym lub mniejszym stopniem rozmycia "Glossiness". Niewątpliwie najdłużej w tej scenie liczą się elementy chromowe oraz roślinki, a na koniec dodam „co to za moc z tego Athlona 1.4 GHz”
pabulo Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 z moich osobistych doswiadczen wynika ze nic tak nie wydluż renderu jak glossy reflections/refractions (a w brazilu wogole odbicia)
Krzysztof Kucharz Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Dla mnie fajne! podoba mi sie rozświetlona od tyłu firanka. Takie smaczki lubię. To co poprawiłbym to materiał nóg/krzeseł (chodzi mi o chrom). Probowales z nim poeksperymentowac? Wydaje mi sie ze w twojej scenie otrzymuje on zbyt mało "cieni" (tzn jest zbyt wyoutowany w porownaniu do reszt materialów). Nie wiem czy kojarzysz o co mi chodzi.
Mario Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Napisano 20 Wrzesień 2004 Krzysztof - Testowałem z różnym chromem i wybrałem taki, jaki jest obecnie. A co Ty byś zaproponował w zmianie materiału??
Krzysztof Kucharz Napisano 20 Wrzesień 2004 Napisano 20 Wrzesień 2004 Ciezko powiedziec, bo jesli koncept byl taki, zeby dac scenie troszke "sterylności" i "czystości" to taki chrom jest jak najbardziej na miejscu. Z drugiej strony, czy probowales zmniejszyć natężenie "odbić", tak by chrom posiadal troszke ciemniejsze zabarwienie? (minimalnie)
Mario Napisano 20 Wrzesień 2004 Autor Napisano 20 Wrzesień 2004 Jeśli chodzi o parametry chromu to „kręciłem” następująco: Reflect 150 150 150, Glossiness 0,9 Subdivs 3, gdy przestawiłem Glossiness na prawie 1 to wszystko wyglądało za sterylnie „za bardzo się odbijało” a w przypadku gdy dawałem na mniej niż 9(8) to chrom robił się bardziej matowy wiec pozostawiłem na poziomie 0,9 (czyli robil sie ciemniejszy - podobny jak listwa na stole)
Nimrod Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Bardzo łądna praca. Niektórzy piszą o lekkich niedociągnięciach ale one nie są w stanie zepsuć wrażenia całości. Gratuluje!
t0m3k Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 super, poprostu tez bym tak chcial :) jaka metoda GI uzyta, IMap? firanka mogla by lekko opadac miedzy zapinkami, ale poza tym miazga :)
Mario Napisano 21 Wrzesień 2004 Autor Napisano 21 Wrzesień 2004 Podstawowe parametry GI:: First diffuse bounce – Irradiance map Secondary bounces - Global photon map
Wielka_Siostra Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Dzięki Mario za odpowiedź, popróbuję dziś z tymi ustawieniami:-) Ja nie używam prawie w ogóle mapy odbić (tylko na lustrach i ceramice, resztę olewam;), więc może nie będzie się aż tak długo renderowało. Interesuje mnie też materiał chrom - pisałeś o parametrach, ale konkretnie jaki to jest materiał? Mógłbyś dokładnie go opisać? Byłabym wdzięczna:-)
MareG Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Bardzo ładna praca - bardzo ładna! Wypada mi tylko ocenić i nie odzywać się więcej ;) AHA Ta kupa tekstu na spodzie kompletnie psuje odbiór, skoro opanowałeś mistrzowsko warsztat to nie rób obciachu takimi kobylastymi rozpiskami - to nie formularz o przyjęcie do pracy! ;) To jedynie tego się czepię! Pozdro
KoMic Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 goood, naprawde wypas, piekne wnetrze, hehe nie znam sie na tym wiec wszytko mi sie podoba i nie mam zastrzezen: ]
Mario Napisano 21 Wrzesień 2004 Autor Napisano 21 Wrzesień 2004 Witam Dzięki za Wasze opinie. Bardzo się cieszę, że scenka podoba sie. Wielka_Siostra:: oto przykładowy materiał (VRayMtl), o który pytałeś. Dodam jeszcze jeden render. Jest to mój ulubiony HeHe P.S. To jest mój 100-y post ho ho
Salvator Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 wszystko pięknie, wszystko oprócz doniczki... i ziemi (?) w niej. A szkoda, bo realizm dyrastycznie spada. ps. ładna dracena. Też taką kiedyś miałem.
Krzysztof Kucharz Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Czy nie powinienes troszeczkę "zawinąć" tą firankę? Stworzenie jej pewnej "faktury" i "oczek" mogloby również upiększyć pracę. Pozdrawiam. P.S. no i ziemia, jak pisze Salvator, tez do dopieszczenia.
greg_jg Napisano 21 Wrzesień 2004 Napisano 21 Wrzesień 2004 Zgadzam się z Salvatorem: "wszystko oprócz doniczki... i ziemi" Zdecydowanie lepiej to wygląda bez pokazywania podłogi i elementów będących na jej "wysokości" (ustawcie sobie tak pasek przeglądarki, by widoczny był obrazek z przyciętym dołem- od doniczki w górę, ale bez niej).
Mario Napisano 22 Wrzesień 2004 Autor Napisano 22 Wrzesień 2004 Salvator:: Obrazek został zmieniony w mojej wypowiedzi (z dnia 22.09 godz 20:59) Nowy ubdejt roślinki (Ficus) ze starą donicą
Salvator Napisano 22 Wrzesień 2004 Napisano 22 Wrzesień 2004 aha, zobaczyłem, no i co to za ziemia ;] oteksturowałeś cały pokój a z ziemią w doniczce ma problemy :P masz li w domu jakiś kwatek w ziemi, czy wszystko hydroponika? :D pozdro
pabulo Napisano 23 Wrzesień 2004 Napisano 23 Wrzesień 2004 moge spytać jak robiłeś tą firanke? mam na myśli to że jest podświetlona od tyłu to jakieś translucency? pytam bo usiłowałem to zrobić i miałem poważne problemy
Mario Napisano 23 Wrzesień 2004 Autor Napisano 23 Wrzesień 2004 Witam pabulo:: Firanka jest oświetlana jedynie światłem „Target Direct” W oknie jest też światło typu „VRayLiht” ale z opcją Exclude. Materiał firanki: I jeszcze jedno ujecie :)
Gość Indorek Napisano 25 Wrzesień 2004 Napisano 25 Wrzesień 2004 hej Mario nie czytalem waszych wypowiedzi na temat Twojej pieknej pracki :) wiec mam nadzieje iz nie powtorze czyjegos pytania :) jak zrobiles ten metalowy material chrom ;) masz jakies tutki do tego? a i szklo jest extra wazonu tez bys powiedzial co i jak ;) serdecznie pozdrawiam
pabulo Napisano 25 Wrzesień 2004 Napisano 25 Wrzesień 2004 w takim razie bede namolny :) więc jesli firanka oświetlona jest tylko jednym światłem to jak uzyskałes efekt oświetlenia od tyłu? czy swiatło o ktorym mowisz to to samo swiatło które przez okno oświetla całą scene?
max_1989 Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 Jak dla mnie super i fajniuski jest ten ludek w lewym dolnym rogu :).
Kryhas Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 Superowa pracka. Można by powiedziać że to jest zdjęcie. Gratuluje.
mCh Napisano 26 Wrzesień 2004 Napisano 26 Wrzesień 2004 ziele naprawdę miłe. założe się, że particles? w każdym razie kilka liści wisi w powietrzu, do poprawienia.
Mario Napisano 26 Wrzesień 2004 Autor Napisano 26 Wrzesień 2004 Witam Dzięki za Wasze wszystkie opinie :) Indorek:: Materiał chromu już podawałem wcześniej ale dam ponownie Chrom Materiał szkła pabulo:: Tak jak już mówiłem firanka jest oświetlona światłem „Target Direct” to samo światło oświetla tez scenę. Dodane są też 2 światła „VRayLiht” (Jedno tuż za firanką a 2-e na bocznej ścianie) Pamiętaj o wyłączeniu firanki w świetle „VRayLiht”. Wireframe mCh:: Roślinki to XFrog :P Listki nie wiszą w powietrzu to jest zależne od opcji „Premultiplied Alpha” może dlatego jest złudzenie wiszacych w powietrzu. Dla przykładu Z opcja „Premultiplied Alpha” Z wyłączoną opcja „Premultiplied Alpha”
tomeg Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 swiatło w oknie aż razi w oczy a w kuchni jest "tylko" delikatna poświata.W rzeczywistości powinno byc duzo jasniej a cienie mocniejsze i nie tak rozproszone.Ale ogólnie jest super.
tweety Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 czad pracka, ale szkło ma zbyt ciemne refleksy... popracuj nad kieliszkami bo ciagle wyglądają jak z ciemnego plastiku anie jak ze szkła
Gość Indorek Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 Mario wielkie dzieki za materialki sprawdze je;)) pozdrawiam
wooka Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 Witam. Bardzo ladna kuchnia. :) Tez wlasnie robie i czy moglbys powiedziec jak dobrze oswietlic scene ale przekladajac to na FR bo Vraya nie uzywam. Wiem ze kazde pomieszczenie oswietla sie inaczej ale chociaz powiedz jakiego rodzaju swiatel uzyc i gdzie. Albo jak ci sie niechce to jakiegos linka do tutka :P Co do zdjecia to nie podoba mi sie kompozycja. Rozumiem ze pewnie chciales pokazac to sliczne okno ale to tak jakos nijak wyglada :P Ogolnie super:D Pozdrawiam serdecznie ^_^
xMark Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 pewnie wszystko juz zostalo napisane zalety i wady(jesli sa :D) ja dodam super orginala kwestie Jest pieknie oby tak dalej w nastepnych pracach:D Pozdrawiam
Orcher Napisano 27 Wrzesień 2004 Napisano 27 Wrzesień 2004 nie wiem czy ktos o to pytal bo nie chialo mi sie wszytkiego czytac ;) ale sie zapytam dlaczego fuga przy doniczce nie dochodzi do niej tylko na troche przed znika? dziwnie to wyglada a tak pozatym to rewelka i czekam kiedy bede mogl sie pochwalic czyms takim ladnym :) pozdro
Rekomendowane odpowiedzi