Skocz do zawartości

Scena 3D: :: Wizualizacja - Kuchnia 2004 ::


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przedstawiam Wam wizualizacje kuchni, nad którą ostatnio pracowałem. Wymodelowanie całego wnętrza zajęło mi kilka dni, natomiast prace związane z renderingiem zajęły mi kilkakrotnie więcej czasu niż modelig. Było to związane z różnymi ustawieniami oświetlenia oraz rendera (Vray) aż w końcu uzyskałem zadowalający efekt.

Czas renderowania finalnego ujęcia 1600x1200 trwał 14h 20m 13s na mojej super wypasionej „Rakiecie” Athlon 1.4 GHz + 640 MB Ramu + GF2 MX400 :)

Pracę oddaje do waszej oceny.

 

 

02hp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

kwiatki super, kieliszki na stole blee

ogolnie rewelacja, bardzo mi sie podoba reszta naczyn bym sie nie przejmowal choc przedmowcy mieli co do nich racje

 

jeszcze jedno... cos mi nie pasuje w podlodze, w jej odbicicach, ale na pierwszy rzut oka nie razi

 

greets

 

ps. tak sie przypatrzylem, i faktycznie predator mial racje co do krzesel, proporcje wg. mnie sie powalily, siedziska za nisko i za male, a oparcia za duze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wielkie dzięki za opinie:)

Co do naczyń i zegara to obiekty te były modelowane na „szybkiego” może dlatego są jakieś takie niedopracowane. Następnym razem będzie lepiej he he.

A roślinki to Xfrog :)

Jeszcze jeden rendering :P

 

5155791.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario - jesteś moim idolem, pamiętam Twoje wcześniejsze prace:-)

Oczywiście bardzo mi się podoba ta kuchnia i jeśli miałabym się przyczepić, to tylko i wyłącznie do czasu renderu.

Ja swoje prace renderuję w max.15 minut. Oczywiście daleko im do pracy Mario, ale myslę, że nie jest tak źle. Co sprawia, że render potrafi wydłużyć się o ponad 13 godzin???

To podchwytliwe pytanie - może ktoś mi w końcu powie, co oprócz GI może wpłynąć na realność wizki;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka_Siostra: z moich osobistych doświadczeń (testów) wynika, iż czas renderowania wydłuża się przy zastosowaniu między innymi: oświetlenia typu VRayLiht, Global proton map, GI, materiały no i oczywiście rozdzielczość. Jeśli chodzi o materiały to większość posiada odbicia „Reflect” z większym lub mniejszym stopniem rozmycia "Glossiness". Niewątpliwie najdłużej w tej scenie liczą się elementy chromowe oraz roślinki, a na koniec dodam „co to za moc z tego Athlona 1.4 GHz”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie fajne! podoba mi sie rozświetlona od tyłu firanka. Takie smaczki lubię. To co poprawiłbym to materiał nóg/krzeseł (chodzi mi o chrom). Probowales z nim poeksperymentowac? Wydaje mi sie ze w twojej scenie otrzymuje on zbyt mało "cieni" (tzn jest zbyt wyoutowany w porownaniu do reszt materialów). Nie wiem czy kojarzysz o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o parametry chromu to „kręciłem” następująco: Reflect 150 150 150, Glossiness 0,9 Subdivs 3, gdy przestawiłem Glossiness na prawie 1 to wszystko wyglądało za sterylnie „za bardzo się odbijało” a w przypadku gdy dawałem na mniej niż 9(8) to chrom robił się bardziej matowy wiec pozostawiłem na poziomie 0,9 (czyli robil sie ciemniejszy - podobny jak listwa na stole)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mario za odpowiedź, popróbuję dziś z tymi ustawieniami:-) Ja nie używam prawie w ogóle mapy odbić (tylko na lustrach i ceramice, resztę olewam;), więc może nie będzie się aż tak długo renderowało.

 

Interesuje mnie też materiał chrom - pisałeś o parametrach, ale konkretnie jaki to jest materiał? Mógłbyś dokładnie go opisać? Byłabym wdzięczna:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna praca - bardzo ładna! Wypada mi tylko ocenić i nie odzywać się więcej ;)

 

AHA

Ta kupa tekstu na spodzie kompletnie psuje odbiór, skoro opanowałeś mistrzowsko warsztat to nie rób obciachu takimi kobylastymi rozpiskami - to nie formularz o przyjęcie do pracy! ;)

To jedynie tego się czepię!

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za Wasze opinie. Bardzo się cieszę, że scenka podoba sie.

 

Wielka_Siostra:: oto przykładowy materiał (VRayMtl), o który pytałeś.

 

tn_502667Chrom.JPG

 

Dodam jeszcze jeden render. Jest to mój ulubiony HeHe

 

P.S. To jest mój 100-y post ho ho

 

7028412a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Salvatorem: "wszystko oprócz doniczki... i ziemi"

 

Zdecydowanie lepiej to wygląda bez pokazywania podłogi i elementów będących na jej "wysokości" (ustawcie sobie tak pasek przeglądarki, by widoczny był obrazek z przyciętym dołem- od doniczki w górę, ale bez niej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Mario nie czytalem waszych wypowiedzi na temat Twojej pieknej pracki :) wiec mam nadzieje iz nie powtorze czyjegos pytania :) jak zrobiles ten metalowy material chrom ;) masz jakies tutki do tego? a i szklo jest extra wazonu tez bys powiedzial co i jak ;) serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za Wasze wszystkie opinie :)

 

 

Indorek::

Materiał chromu już podawałem wcześniej ale dam ponownie

 

Chrom tn_502667Chrom.JPG

 

Materiał szkła tn_744512Glass.JPG

 

 

pabulo::

Tak jak już mówiłem firanka jest oświetlona światłem „Target Direct” to samo światło oświetla tez scenę. Dodane są też 2 światła „VRayLiht” (Jedno tuż za firanką a 2-e na bocznej ścianie) Pamiętaj o wyłączeniu firanki w świetle „VRayLiht”.

 

Wireframe

tn_582763Wire.JPG

 

 

mCh::

Roślinki to XFrog :P Listki nie wiszą w powietrzu to jest zależne od opcji „Premultiplied Alpha” może dlatego jest złudzenie wiszacych w powietrzu. Dla przykładu

Z opcja „Premultiplied Alpha”

3025453.jpg

 

Z wyłączoną opcja „Premultiplied Alpha”

0745173a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Bardzo ladna kuchnia. :)

Tez wlasnie robie i czy moglbys powiedziec jak dobrze oswietlic scene ale przekladajac to na FR bo Vraya nie uzywam. Wiem ze kazde pomieszczenie oswietla sie inaczej ale chociaz powiedz jakiego rodzaju swiatel uzyc i gdzie. Albo jak ci sie niechce to jakiegos linka do tutka :P

 

Co do zdjecia to nie podoba mi sie kompozycja. Rozumiem ze pewnie chciales pokazac to sliczne okno ale to tak jakos nijak wyglada :P

 

Ogolnie super:D

 

Pozdrawiam serdecznie ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ktos o to pytal bo nie chialo mi sie wszytkiego czytac ;) ale sie zapytam

dlaczego fuga przy doniczce nie dochodzi do niej tylko na troche przed znika? dziwnie to wyglada a tak pozatym to rewelka i czekam kiedy bede mogl sie pochwalic czyms takim ladnym :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności