G.P Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Co tu dużo pisać, sami zobaczcie. http://www.v-ray.com/MODO http://www.v-ray.com/NUKE
mantragora Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Sam sie Autodesk w ten kat zagonil. O, sorry, Autodesk who? ;) PS. Sytuacja Deski przypomina ta M$ z przed dekady, jak zawalili z Vista i potem z mobile przez co otworzyli droge najpierw dla Apple a potem dla Google, Amazon i teraz sami w koncu stawki leca.
Pionier Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Jako ze wlasnie ucze sie modo jaram sie tym newsem strasznie :D
uzumakishadow Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 ja tak tylko dodam, że do 27 sierpnia jest promocja na modo 40% off czyli można kupić za niecałe 900$(nie upgrade upgrade jest po ok 380$ z dowolnej wersjie wcześniejszej) A vray dla modo - miód. Zwłaszcza, że widać, że jest to integracja kompletna z ekosystemem modo. Replikatory, proxy, node'y. Się obaczy w praniu:)
Pionier Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 News o promocji to juz wisienka na tort :D Cena w creativetools obecnie wynosi 3 623zl, hot hot, go go go the foundry!
Reanimator Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 Pionier, myslalem, ze Ty smigasz w Modo od wiekow! :) Sam sie Autodesk w ten kat zagonil. O, sorry, Autodesk who? ;) PS. Sytuacja Deski przypomina ta M$ z przed dekady, jak zawalili z Vista i potem z mobile przez co otworzyli droge najpierw dla Apple a potem dla Google, Amazon i teraz sami w koncu stawki leca. Khhhh... co ma Autodesk z tym wspolnego?:)
mantragora Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 To ich bledy doprowadzily do sytuacji w ktorej Houdy, Modo, Nuke zagarniaja coraz wieksze polacia rynku. Jakby nie olewali klienteli i rozwijali produkty jak trzeba dostarczajac rozwiazan ktore rzeczywiscie spelniaja wymogi nowych wyzwan ktore przez ostatnie kilka lat sie pojawily w swiecie 3D, wypociny Side Effects, The Foundry czy Maxona skonczyloby tak samo jak Lighwave ktory niby jeszcze gdzies tam jest ale kogo to obchodzi? A tak z roku na rok coraz bardziej sa wypierani. 3 produkty konkurencji ktore dostaja wsparcie do Vraya i to ogloszone w ciagu jednego dnia + oficialne wsparcie dla Blendera ogloszone kilka miesiecy temu, to jest jasny przekaz dla Autodesku. ;)
Reanimator Napisano 11 Sierpień 2014 Napisano 11 Sierpień 2014 (edytowane) Czyli wg. Ciebie gdyby AD bardziej sie staral to Foundry nie staraloby sie o Vraya do swoich produktow? Ze gdyby tylko chcieli to nikt by sie nie pojawil z nowymi pomyslami na soft? Chyba za bardzo wierzysz w jakas nadnaturalna moc AD panowania nad umyslami i sercami i w to, ze jesli ktos sie wylamuje to jest tylko ich wlasna wina. A moze po prostu AD, modo, hudy sa czescia ekosystemu tak samo, jak sa rozni producenci telefonow, pralek, samochodow? Nie mam wcale poczucia, ze coraz wiecej ludzi porzuca maxa, majke, albo cady na rzecz konkurencji. Moze w swiecie freelancerow, mniejszych firm, ale to tez tylko moja spekulacja niczym nie podparta. Na pewno mniejszym deweloperom latwiej zapanowac i zadbac o dobry support, itd. Jak w starej jak swiat reklamie VW: jestesmy drudzy, dlatego bardziej sie staramy. Nie mam tez przekonania, ze taka Majka nie nadarza za reszta swiata, jak twierdzisz (Bifrost/Naiad?). Jasne - tworzona byla w innych czasach i pewne rzeczy zmieniaja sie powoli, ale Modo nie wyroslo na technologicznej pustyni, czerpalo z doswiadczen innych, ktorzy byli przed nim (najbardziej chyba z LW afair). Teksty o innych, niz watek softach, szczegolnie te emocjonalne tyrady, powinny byc zabronione;) Edytowane 12 Sierpień 2014 przez Reanimator
Mortom Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Czekałem na to od dłuższego czasu... choć przyznać muszę, że silnik renderujący w MODO zachwycił mnie pod paroma względami. Ale V-ray bije MODO pod względem szybkości a to jednak kluczowa cecha. Szkoda, tylko że nie zintegrowali go w 100%. Jest mnóstwo latających okienek co jednak w MODO dziwnie wygląda. No ale to beta więc jeszcze dużo się może zmienić.
Lesiu Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Nie sądzę, by sobie jakoś z tymi oknami poradzili. Podobnie sytuacja się ma w Octane Render dla MODO.
Azbesty Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 a w blenderze wszystko ładnie wkomponowane w interface. :D
Pionier Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Pionier, myslalem, ze Ty smigasz w Modo od wiekow! :) nie nie, dopiero od niedawna interesuje się modo & blenderem, szukam czegoś nowego dla siebie i ze wszystkiego co jest do wyboru, modo wydaje mi się najbardziej przyjazne. Jeszcze nie wiem czy będę w stanie wycisnac w nim jakosc taka jaka do tej pory wyciskalem z max ale patrzac na galerie modo widzę ze jest to mozliwe. Poza tym, na koncu i tak liczy sie to co potrafi artysta a nie soft, oraz, cytujac Monia: "Rzeźbić, ćwiczyć, nie pier**lić!" i bedzie dobrze :) (za to Ty juz chyba dlugo na modo?) p.
Lesiu Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 a w blenderze wszystko ładnie wkomponowane w interface. :D I znowu to samo. Fanatyzm do potęgi. Rzygam już tym. Blender to, blender tamto...
tomerk Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Ja się za to bardzo cieszę, że jest kolejny rederer do Modo. Dla każdego coś miłego - Maxwell był pierwszy, potem Tea, Octane, teraz V-ray ... może następny będzie Arnold? Kto wie kiedy .... SIGGRAPH się jeszcze nie skończył ;-) Swoją drogą to chętnie porównam oba silniki i zobaczę czy V-ray jest lepszy/szybszy niż natywny renderer Modo. Moim zdaniem róznica może być bardzo niewielka. Porenderujemy, zobaczymy - najbardziej interesuje mnie skin shader w obu wpadkach. Kto wie może modowy jest lepszy? Co do Chaosgroup to ciekwa historia bo jak możecie zobaczyć na video nowym "Marketing communication Director" jest David Tracy, który jescze pół roku temu pracował w The Foundry. Kto wie co przyniesie przyszłość? Wyścig zbrojeń gigantów TF vs AD ?
ZelvaBOi Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Kto z szanownego grona jest na Siggraph? Moze jakis browarek w Downtown wieczorem? :-)
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Ja czekam z niecierpliwoscia pokazu Arnold GPU :) (za to Ty juz chyba dlugo na modo?) "na modo" to za duzo powiedziane. Poznalem go troche (czesto mam faze na poznawanie softu, ktorego nie znam, jak z Blenderem jakis czas temu, teraz z Hudym powoli), cos zrobilem w przeszlosci, ale malo modeluje, wiec nie uzywam. Ot, jakby przyszlo mi cos zrobic to szybko zabieram sie do roboty.
Azbesty Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 I znowu to samo. Fanatyzm do potęgi. Rzygam już tym. Blender to, blender tamto... nie fanatyzm :D tylko fakt. jak kogoś bolą fakty to nie moja wina.
uzumakishadow Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Azbesty, bez przesady bo tu nie chodzi o "bóld....y" a to, że każdy wątek dot. softu czy pluginu jest spamowany mniej lub bardziej trollerskimi tekstami "że blender to" "blender tamto". Spoko. Wiemy. Ileż można? Co to - przedszkole? Konkurs na długość fajfusa? To jest nudne, w żaden sposób merytoryczne bo konkretne informacje zwykle wypływają po 10tej stronie kłótni, ataków personalnych, przekomarzania się i dyskusji dookoła tematu... No litości.
Stratocaster Napisano 12 Sierpień 2014 Napisano 12 Sierpień 2014 Myślałem, że Modo robi promocje na święta, w zimie. A tutaj taka niespodzianka. Szkoda, że w czerwcu wydałem ponad 5000 zł. Cieszę się, że "industry stradard", czyli 3DMax+VRay traci monopol. Modo ma doskonale prosty interface. Bardzo dobrze się w nim pracuje. Wszystko jest poukładane i jasne. Tym samym modelowanie jest - dla początkujących - stosunkowo łatwe do nauki. Jak do tego dodamy najlepszy renderer na rynku to może być grubo. Jako posiadacz komputera Apple czuję się traktowany trochę po macoszemu przez Autodesk. Po za tym czuję się nieźle. :-) Szczególnie po ostatnich news z obozu The Foundry.
Temporal Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Czemu tak wszystkim zalezy na Arnoldzie? Wiekszosc osob ktore klepie wizki i inne "mniejsze" probjekty nawet nie wykorzysta potencjalu tego silnika, ale wszyscy slinia sie na sama mysl o nim. Zeby tradycji stalo sie zadosc, to wmieszam to tez blendera i jego spolecznosc :) Blenderowcy ktorzy na codzien podniecaja sie Cyclesem, tez od jakiegos czasu chca uzywac Arnolda, pomimo ze to calkiem inny silnik, to widze wieczne porwnania Cyclesa z Arnoldem. Czy ja czegos nie wiem, czy to taka nowa moda?
Azbesty Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 (edytowane) porównania cyclesa z arnoldem i całej chęci nie wzieły się od tak bo używa tego hollywood tylko dla tego, że te silniki są bardzo podobne do siebie. + Osoba która napisała w większości Cyclesa teraz pracuje dla arnolda. z tąd też blenderowcy dowiedzieli się o Arnoldzie. Ja osobiście bym bardzo chciał aby Corona Render był do Blendera. niestety z racji licencji. na razie jest tylko eksporter. Wiekszosc osob ktore klepie wizki i inne "mniejsze" probjekty nawet nie wykorzysta potencjalu tego silnika co więcej arnold na zwykłym komputerze będzie wolniejszy od vray'a czy corony. Edytowane 13 Sierpień 2014 przez Azbesty
Reanimator Napisano 13 Sierpień 2014 Napisano 13 Sierpień 2014 Czemu tak wszystkim zalezy na Arnoldzie? Nie wiem czy wszystkim, ale mi zalezy, bo go znam i jest w pyte.
Temporal Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 + Osoba która napisała w większości Cyclesa teraz pracuje dla arnolda. z tąd też blenderowcy dowiedzieli się o Arnoldzie. No z tego co widzę, to chyba jeden z głównych powodów tego zainteresowania przez blenderowców. Wciąż jednak uważam, że oba silniki to całkiem dwa różne światy.
ZelvaBOi Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Kiedys czytalem sporo komentarzy pod newsami, ale tak od 3-4 lat to wyglada w ten sposob: News 1: Wchodzi nowa wersja Modo Komentarz 1: Blender jest najlepszy bo jest najlepszy Komentarz 2: Autodesk to samo zlo bo jest samym zlem Komentarz 3: Maya kiedys byla swietna bo byla swietna News 2: W Azji rozpoczyna sie kolejna edycja Siggraph Komentarz 1: W Blenderze to wszystko dziala a w Cinema 4D nic nie dziala Komentarz 2: Gdyby nie The Foundry to nie mielibysmy juz dobrego softu na rynku poniewaz Autodesk to zlo Komentarz 3: Softimage jest swietny bo Amerykanie nie byli na ksiezycu a Godzilla istnieje naprawde! Czy ktos widzi zaleznosc merytoryczna miedzy Waszymi wypocinami a newsem? Tak z ciekawosci pytam? Moze ja jestem juz za stary, ale myslalem, ze ludzie wyrosli z tego czy Atari XE/XL czy Commodore C64 jest lepsze albo na czym lepiej pisac demo - Amiga 500 czy Atari STE.
Azbesty Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Po to są komentarze a żeby dyskutować porónywać softy obserwować rynek. Jeżeli ktoś nielubi porównań między softami bo nie wiem denerwuje się że jego firma np nie wprowadziła w tym roku nic nowego. I go wnerwia jak czyta o tym że inne firmy wprowadziły coś. to niech po prostu nie czyta. ale są też osoby które się tym interesują i obserwują że np Firma A od trzech lat ostatnio nic ciekawego nie wprowadziła tym czasem firma B zrobiłą to to i to. I taka osoba rozważa czy planować przesiadkę na nowy soft czy nie. Oczywiści w okół tego są różne poglądy typu ten ficzer jest totalnie bez sensu czy ale tamten program dalej jest za słaby mimo nowych ficzerów. to oczywiste jak przy każdej dyskusji każdy ma prawo mieć swoje zdanie i swoją opinię.
Reanimator Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Komentarze: "hahahahahaha Blender to ma od zawsze", albo "hahahahahahaah Autodesk to ch***" nie jest zaproszeniem do dyskusji, tylko nic nie wnoszacym komentarzem. Nie mowiac o tym, ze Blender jest tak zbugowany i niedorobiony, ze trudno go poza modelowaniem porownywac do czegokolwiek. Ot poligon R&D dla devow, ktorzy wszywaja coraz to nowsze bajery, ale nie naprawiaja starych.
2013 Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Widzę, że @Pionier zakuwa MODO, super! :) Od jakiegoś czasu napalam się na modelowanie w MODO i teraz chyba najlepsza pora aby zacząć naukę.
ZelvaBOi Napisano 14 Sierpień 2014 Napisano 14 Sierpień 2014 Problem polega na tym, ze klotnia kto jest lepszy od kogo wynika z kazdego tematu. Co ma Blender, Max, Maya, etc... do V-Ray dla produktow The Foundry? To mi przypomina Macierewicza, PiS i mochery. Cos na zasadzie - "dajcie mi czlowieka a paragraf sie znajdzie". Ja nie twierdze, ze wiele osob ma tu w taki czy inny sposob racje ale do cholery... po co trollowac kazdy temat tym samym? Kazdy jest wielkim znawca wszystkich softow i sie o nich wypowiada a sensownej tresci w tym jest 1% a tej zgodnej z artykulem 0,001%. Jak ide sie napic piwa z kolegami to nie po to zeby pic soczek pomaranczowy, jak ide na trening MMA to nie po to zeby czytac gazete a jak chce poczytac o V-Ray dla Modo, itp to nie po to zeby sluchac dlaczego Blender jest lepszy/gorszy od Maxa!!! Kapiszci? Jestem na Siggraphie i gadam z wieloma ludzmi i nikt nie zieje takim hejtem jak ekipa na max3d.pl (z nielicznymi wyjatkami ). Tu jak spotykam kogos pod boothem Side Effects to gadamy o Hudym a nie o Photoshopie. Czy ja tak wiele wymagam? Od dawna juz nie chce mi sie tego czytac i powoli chyba rozumie dlaczego coraz wiecej ludzi odcina sie od spolecznosci internetowych.
silverfox Napisano 17 Sierpień 2014 Napisano 17 Sierpień 2014 Mnie osobiście Vray nie jest potrzeby w MODO. Natywny silnik MODO ma wszystko czego (mi) trzeba. Ciekaw jestem jakiegoś profesjonalnego porównania: te same sceny: MODO vs MODO@V-ray w kontekście jakości oraz czasu. ZelvaBOi - 100% racji, zabawnie to ująłeś :) dlatego powstrzymam się aby napisać co myślę o tym i owym sofcie.
ZelvaBOi Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 silverfox - widze, ze mnie doskonale zrozumiales :D Ja w ogole nie uzywam Modo chociaz to swietny soft, ale w naszym studio uzywamy Max, Softimage, Maya i Houdini. Niemniej podziwiam The Foundry za upor - akurat mamy tez Mari i NukeX - i im kibicuje. Ja sie nie zrazam do nikogo - w kazdym sofcie cos lepsze lub gorsze i chcialbym poprostu poczytac o tym a nie bitwie medzy fanboyami. Swoja droga Vray tez jest u nas podstawowym softem i ciekawi mnie czy za chwile bedzie jeszcze jakis 3D program na rynku do ktorego nie bedzie Vray'a :D
uzumakishadow Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 Mnie osobiście Vray nie jest potrzeby w MODO. Natywny silnik MODO ma wszystko czego (mi) trzeba. Ciekaw jestem jakiegoś profesjonalnego porównania: te same sceny: MODO vs MODO@V-ray w kontekście jakości oraz czasu. ZelvaBOi - 100% racji, zabawnie to ująłeś :) dlatego powstrzymam się aby napisać co myślę o tym i owym sofcie. Był ten temat na forum jeszcze luxology wałkowany dziesiątki razy. Wniosek był taki, że generalnie tak w modo da się i są ludzie, któzy to udowadniają ALE nie wszystko jest takie super hiper i w ogóle. W 801 jest duuużo lepiej co nie zmienia faktu, że jest pole do poprawy a zdrowa konkurencja pod postacią v-raya, octane, itd. jest zawsze wskazana. Dla Ciebie jako artysty istotne jest żebyś miał wybór żebyś np. coś w czym natywny renderer jest taki sobie mógł zrobić tak jak chcesz w innym rendererze a nie w czym możesz (weźmy np. włosy czy sierść w modo no jest słabo) a dla studia to, że jesli pipe obejmuje vraya to taki modo gość może zrobić look dev modelu z texami i shaderami itd co potem zostanie zaakceptowane i pójdzie na produkcję bez bolączek, że coś gdzieś inaczej robi inny renderer.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się