Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Eperymentuję z teksturowaniem. Zainspirowałem się artystkami takimi jak Mingjue Helen Chen, Elsa Chang, Yingjue Chen, oraz paroma innymi rzeczami, jak na przykład tym co robią Jerome Combe i Arnaud Delord z Fortiche.

Chodziło mi też o efekt, który bez problemu można uzyskać w realtime, ot taka fanaberia.

Niemal cały shading jest narysowany. Wyjątkiem jest światło z kontry, drobne sztuczki z fresnelem, cień na podłożu i ledwo widoczny ambient occlusion.

 

Tła w pierwszych dwóch obrazkach to oczywiście zdjęcia.

 

Amasterdam_final_1080.jpg

Antwerp_final_1080.jpg

turnaround_still.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ogólnie fajny efekt jedynie coś z tym nosem i uchem mi nie leży. Ciekawi mnie ten Twój sposób na realtime. Jeśli nie pozostanie to wielką tajemnicą to może mógł byś pokazać ustawienia.

Napisano

Chyba źle się wyraziłem, bo te obrazki, które wrzuciłem nie są realtime'owe. Chodziło mi o to, żeby można był odtworzyć to co wyrenderowałem w realtime'owym silniku. Bo mimo, że cień pod nogami czy occlusion renderowałem w Arnoldzie, to te choćby z mayowego viewportu też byłyby dobre. Właściwie z przyzwyczajenia chyba tylko to zrobiłem, bo równie dobrze mógłbym zrobić zrzuty ekranu w większej rozdzielczości.

 

W każdym razie tu jest obrazek z Marmosety (bo to ona jest, ta małpka znaczy ;)). Niestety nie ma tam żadnego toon shadera, który dałoby się skombajnować z teksturami i wypluć taki efekt za jednym razem, więc tu są dwa passy. Ale myślę, że w dowolnym growym silniku taki efekt jest do uzyskania w minutę.

 

flat_marm.jpg

Napisano

Model sam w sobie super, ale w tle nie siedzi. Nie wiem czy spasowanie postaci z otoczeniem było celem tej zabawy, ale jeżeli tak to:

- fejkowy fresnel można by dać koloru otoczenia, aby postać wtapiał się na krawędziach w tło. Obecnie biały fresnel, daje efekt wklejenia postaci z całkiem innego otoczenia (ale np. już na białym tle, biały fresnel jest ok co widać na ostatnim obrazku)

- za nasycone kolory w porównaniu do otoczenia

- za jasne kolorki.

- za mocny gradient od nóg do głowy co daje wrażenia, że postać jest oświetlona sztucznym światłem a nie słońcem/niebem.

Ostatni render jest super, pierwsze 2 to poprawki :)

faqvqc.jpg

Napisano

Tym filmikiem się zainspirowałem, żeby wstawić postać w zdjęcia.

 

http://www.vimeo.com/58562532

 

Także wszystko jest tu celowo, co najwyżej może się nie podobać. :)

Nie chodziło mi o to, by postać siedziała idealnie w otoczeniu, to właściwie niemożliwe przy takim shadingu, a właściwie jego braku, zawsze będzie odstawać i nie widzę w tym nic złego. Miało być po prostu płasko. ;)

 

Efekt byłby pewnie ciekawszy i czytelniejszy, gdyby to była animacja.

Napisano

Cześć,

 

Świetnie to zrobiłeś. Patrząc na twoją inspirację mam taki wniosek, że mogłoby być jeszcze bardziej płasko :) To znaczy bardziej 2d, niż 3d, bo w tym momencie jest zawieszone gdzieś pomiędzy- zbyt wyraźnie widać, że jest 3d.

Czekam na animację :)

Napisano

Wydaje mi się, że jasam2 ma rację. Obejrzałem link który podałeś i widzę w nim celowy zabieg autora. Tutaj, przez 3d, to trochę wygląda jak bug a nie ficzer ;). Ale sam nigdy czegoś takiego nie próbowałem wiec już nie będę się wymądrzał.

Napisano
Wydaje mi się, że jasam2 ma rację. Obejrzałem link który podałeś i widzę w nim celowy zabieg autora. Tutaj, przez 3d, to trochę wygląda jak bug a nie ficzer ;). Ale sam nigdy czegoś takiego nie próbowałem wiec już nie będę się wymądrzał.

 

W tym filmiku to rzeczywiście jest już totalnie płasko, mi chodziło jednak o trochę inny efekt. Ciężko jest zrobić to tak, żeby nie śmierdziało 3d. Najlepiej udało się to Disneyowi w Papermanie, ale nawet tam są miejsca gdzie czuć, że to jest 3d. Po prostu 3d jest zbyt idealne. ;)

 

Zrobiłem turnaround tej postaci. Tak, to flickowanie jest specjalnie. ;)

Napisano

W pierwszym poście napisałem, o jaki efekt mi chodziło mniej więcej.

 

Tu są przykładowe obrazki artystek, które wymieniłem w pierwszym poście:

http://www.tencentticker.com/projectrooftop/wp-content/uploads/2014/03/tumblr_n1z4fwhaxX1rlf3lko1_1280.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-M4vvUJaSGw8/Us3yb5K88wI/AAAAAAAABjI/9pI8V5HEEdI/s1600/DoctorWhoshow2013blogspot.jpg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/af/f9/21/aff9217f49032be2c2ad1d574dfd2d80.jpg

 

Napisałem też, że na modelu niemal nie istnieje shading. W tym turnaroundzie już całkowicie zrezygnowałem ze świateł. Nie chciałem jednak uzyskać całkowicie płaskiego efektu. Teraz powinno być już chyba wszystko jasne. :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności