Luki Luki Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Eperymentuję z teksturowaniem. Zainspirowałem się artystkami takimi jak Mingjue Helen Chen, Elsa Chang, Yingjue Chen, oraz paroma innymi rzeczami, jak na przykład tym co robią Jerome Combe i Arnaud Delord z Fortiche. Chodziło mi też o efekt, który bez problemu można uzyskać w realtime, ot taka fanaberia. Niemal cały shading jest narysowany. Wyjątkiem jest światło z kontry, drobne sztuczki z fresnelem, cień na podłożu i ledwo widoczny ambient occlusion. Tła w pierwszych dwóch obrazkach to oczywiście zdjęcia.
natas Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Ogólnie fajny efekt jedynie coś z tym nosem i uchem mi nie leży. Ciekawi mnie ten Twój sposób na realtime. Jeśli nie pozostanie to wielką tajemnicą to może mógł byś pokazać ustawienia.
Luki Luki Napisano 16 Sierpień 2014 Autor Napisano 16 Sierpień 2014 Chyba źle się wyraziłem, bo te obrazki, które wrzuciłem nie są realtime'owe. Chodziło mi o to, żeby można był odtworzyć to co wyrenderowałem w realtime'owym silniku. Bo mimo, że cień pod nogami czy occlusion renderowałem w Arnoldzie, to te choćby z mayowego viewportu też byłyby dobre. Właściwie z przyzwyczajenia chyba tylko to zrobiłem, bo równie dobrze mógłbym zrobić zrzuty ekranu w większej rozdzielczości. W każdym razie tu jest obrazek z Marmosety (bo to ona jest, ta małpka znaczy ;)). Niestety nie ma tam żadnego toon shadera, który dałoby się skombajnować z teksturami i wypluć taki efekt za jednym razem, więc tu są dwa passy. Ale myślę, że w dowolnym growym silniku taki efekt jest do uzyskania w minutę.
JoseConseco Napisano 18 Sierpień 2014 Napisano 18 Sierpień 2014 Model sam w sobie super, ale w tle nie siedzi. Nie wiem czy spasowanie postaci z otoczeniem było celem tej zabawy, ale jeżeli tak to: - fejkowy fresnel można by dać koloru otoczenia, aby postać wtapiał się na krawędziach w tło. Obecnie biały fresnel, daje efekt wklejenia postaci z całkiem innego otoczenia (ale np. już na białym tle, biały fresnel jest ok co widać na ostatnim obrazku) - za nasycone kolory w porównaniu do otoczenia - za jasne kolorki. - za mocny gradient od nóg do głowy co daje wrażenia, że postać jest oświetlona sztucznym światłem a nie słońcem/niebem. Ostatni render jest super, pierwsze 2 to poprawki :)
Luki Luki Napisano 18 Sierpień 2014 Autor Napisano 18 Sierpień 2014 Tym filmikiem się zainspirowałem, żeby wstawić postać w zdjęcia. http://www.vimeo.com/58562532 Także wszystko jest tu celowo, co najwyżej może się nie podobać. :) Nie chodziło mi o to, by postać siedziała idealnie w otoczeniu, to właściwie niemożliwe przy takim shadingu, a właściwie jego braku, zawsze będzie odstawać i nie widzę w tym nic złego. Miało być po prostu płasko. ;) Efekt byłby pewnie ciekawszy i czytelniejszy, gdyby to była animacja.
jasam2 Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 Cześć, Świetnie to zrobiłeś. Patrząc na twoją inspirację mam taki wniosek, że mogłoby być jeszcze bardziej płasko :) To znaczy bardziej 2d, niż 3d, bo w tym momencie jest zawieszone gdzieś pomiędzy- zbyt wyraźnie widać, że jest 3d. Czekam na animację :)
JoseConseco Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 Wydaje mi się, że jasam2 ma rację. Obejrzałem link który podałeś i widzę w nim celowy zabieg autora. Tutaj, przez 3d, to trochę wygląda jak bug a nie ficzer ;). Ale sam nigdy czegoś takiego nie próbowałem wiec już nie będę się wymądrzał.
Temporal Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 niby sam model jest banalnie prosty, to efekt finalny jest porażający. Genialna stylistyka, jestem jak najbardziej na tak.
Luki Luki Napisano 20 Sierpień 2014 Autor Napisano 20 Sierpień 2014 Wydaje mi się, że jasam2 ma rację. Obejrzałem link który podałeś i widzę w nim celowy zabieg autora. Tutaj, przez 3d, to trochę wygląda jak bug a nie ficzer ;). Ale sam nigdy czegoś takiego nie próbowałem wiec już nie będę się wymądrzał. W tym filmiku to rzeczywiście jest już totalnie płasko, mi chodziło jednak o trochę inny efekt. Ciężko jest zrobić to tak, żeby nie śmierdziało 3d. Najlepiej udało się to Disneyowi w Papermanie, ale nawet tam są miejsca gdzie czuć, że to jest 3d. Po prostu 3d jest zbyt idealne. ;) Zrobiłem turnaround tej postaci. Tak, to flickowanie jest specjalnie. ;)
PICsell Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 A może w postprodukcji to uzyskasz na jakimś passie z czystym diffuse?
PICsell Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 Jakoś nieczytelny ten wątek, chodzi ci o spłaszczenie tego 3d? Coś w tym kierunku?
Luki Luki Napisano 21 Sierpień 2014 Autor Napisano 21 Sierpień 2014 W pierwszym poście napisałem, o jaki efekt mi chodziło mniej więcej. Tu są przykładowe obrazki artystek, które wymieniłem w pierwszym poście: http://www.tencentticker.com/projectrooftop/wp-content/uploads/2014/03/tumblr_n1z4fwhaxX1rlf3lko1_1280.jpg http://4.bp.blogspot.com/-M4vvUJaSGw8/Us3yb5K88wI/AAAAAAAABjI/9pI8V5HEEdI/s1600/DoctorWhoshow2013blogspot.jpg http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/af/f9/21/aff9217f49032be2c2ad1d574dfd2d80.jpg Napisałem też, że na modelu niemal nie istnieje shading. W tym turnaroundzie już całkowicie zrezygnowałem ze świateł. Nie chciałem jednak uzyskać całkowicie płaskiego efektu. Teraz powinno być już chyba wszystko jasne. :)
plasti Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 jest fajnie, nawet lepiej jak postac sie wybija do przodu, ja bym na twoim miejscu lecial z tym dalej, animka czy cos
Rekomendowane odpowiedzi