Skocz do zawartości

Postać: Eksperyment z teksturowaniem


Luki Luki

Rekomendowane odpowiedzi

Eperymentuję z teksturowaniem. Zainspirowałem się artystkami takimi jak Mingjue Helen Chen, Elsa Chang, Yingjue Chen, oraz paroma innymi rzeczami, jak na przykład tym co robią Jerome Combe i Arnaud Delord z Fortiche.

Chodziło mi też o efekt, który bez problemu można uzyskać w realtime, ot taka fanaberia.

Niemal cały shading jest narysowany. Wyjątkiem jest światło z kontry, drobne sztuczki z fresnelem, cień na podłożu i ledwo widoczny ambient occlusion.

 

Tła w pierwszych dwóch obrazkach to oczywiście zdjęcia.

 

Amasterdam_final_1080.jpg

Antwerp_final_1080.jpg

turnaround_still.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chyba źle się wyraziłem, bo te obrazki, które wrzuciłem nie są realtime'owe. Chodziło mi o to, żeby można był odtworzyć to co wyrenderowałem w realtime'owym silniku. Bo mimo, że cień pod nogami czy occlusion renderowałem w Arnoldzie, to te choćby z mayowego viewportu też byłyby dobre. Właściwie z przyzwyczajenia chyba tylko to zrobiłem, bo równie dobrze mógłbym zrobić zrzuty ekranu w większej rozdzielczości.

 

W każdym razie tu jest obrazek z Marmosety (bo to ona jest, ta małpka znaczy ;)). Niestety nie ma tam żadnego toon shadera, który dałoby się skombajnować z teksturami i wypluć taki efekt za jednym razem, więc tu są dwa passy. Ale myślę, że w dowolnym growym silniku taki efekt jest do uzyskania w minutę.

 

flat_marm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model sam w sobie super, ale w tle nie siedzi. Nie wiem czy spasowanie postaci z otoczeniem było celem tej zabawy, ale jeżeli tak to:

- fejkowy fresnel można by dać koloru otoczenia, aby postać wtapiał się na krawędziach w tło. Obecnie biały fresnel, daje efekt wklejenia postaci z całkiem innego otoczenia (ale np. już na białym tle, biały fresnel jest ok co widać na ostatnim obrazku)

- za nasycone kolory w porównaniu do otoczenia

- za jasne kolorki.

- za mocny gradient od nóg do głowy co daje wrażenia, że postać jest oświetlona sztucznym światłem a nie słońcem/niebem.

Ostatni render jest super, pierwsze 2 to poprawki :)

faqvqc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym filmikiem się zainspirowałem, żeby wstawić postać w zdjęcia.

 

http://www.vimeo.com/58562532

 

Także wszystko jest tu celowo, co najwyżej może się nie podobać. :)

Nie chodziło mi o to, by postać siedziała idealnie w otoczeniu, to właściwie niemożliwe przy takim shadingu, a właściwie jego braku, zawsze będzie odstawać i nie widzę w tym nic złego. Miało być po prostu płasko. ;)

 

Efekt byłby pewnie ciekawszy i czytelniejszy, gdyby to była animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Świetnie to zrobiłeś. Patrząc na twoją inspirację mam taki wniosek, że mogłoby być jeszcze bardziej płasko :) To znaczy bardziej 2d, niż 3d, bo w tym momencie jest zawieszone gdzieś pomiędzy- zbyt wyraźnie widać, że jest 3d.

Czekam na animację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jasam2 ma rację. Obejrzałem link który podałeś i widzę w nim celowy zabieg autora. Tutaj, przez 3d, to trochę wygląda jak bug a nie ficzer ;). Ale sam nigdy czegoś takiego nie próbowałem wiec już nie będę się wymądrzał.

 

W tym filmiku to rzeczywiście jest już totalnie płasko, mi chodziło jednak o trochę inny efekt. Ciężko jest zrobić to tak, żeby nie śmierdziało 3d. Najlepiej udało się to Disneyowi w Papermanie, ale nawet tam są miejsca gdzie czuć, że to jest 3d. Po prostu 3d jest zbyt idealne. ;)

 

Zrobiłem turnaround tej postaci. Tak, to flickowanie jest specjalnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście napisałem, o jaki efekt mi chodziło mniej więcej.

 

Tu są przykładowe obrazki artystek, które wymieniłem w pierwszym poście:

http://www.tencentticker.com/projectrooftop/wp-content/uploads/2014/03/tumblr_n1z4fwhaxX1rlf3lko1_1280.jpg

http://4.bp.blogspot.com/-M4vvUJaSGw8/Us3yb5K88wI/AAAAAAAABjI/9pI8V5HEEdI/s1600/DoctorWhoshow2013blogspot.jpg

http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/af/f9/21/aff9217f49032be2c2ad1d574dfd2d80.jpg

 

Napisałem też, że na modelu niemal nie istnieje shading. W tym turnaroundzie już całkowicie zrezygnowałem ze świateł. Nie chciałem jednak uzyskać całkowicie płaskiego efektu. Teraz powinno być już chyba wszystko jasne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności