Napisano 22 Wrzesień 200420 l No to zabralem sie do robienia postaci, jest to moja pierwszza postac ktora zamiezam w calosci wymodelowac, zrigowac i oteksturowac coby odrazu do gry pasowala, oto koncept Wooza, ktory dostalem: Szefo mowi ze mam na niego 3000 trojkatow okolo Jak juz wspomnialem jest to moja pierwsza postac i bed potrzebowal duuuuzo pomocy (juz kiedys modelowalem bronie, teksturuje nieco prymitywnie, niegdy nei bawilem sie z koscmi)
Napisano 22 Wrzesień 200420 l jakas dziwna ta postac. pocieszam sie mysla, ze do mnie do mieszkania by nie weszla :P chyba ze bokiem. co sie z jej dlonmi dzieje? sa zintegrowane z nogami?? mi sie ogolnie nie podoba przezbytnio, ale powodzenia zycze :)
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor oto co mam na dzien dzisiejszy: troszke sie ze szczegulami rozpedzielm ale wychodze z zalozenia ze pozniej moge zoptymalizowac siatke jesli roznica bedzie 400 trojkatow 683 trojkaty
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor no koles ma problemy z chodzeniem gdzie chce, rece? Wooz powiedzial ze sa i poprastu tam zwisaja (neistety ich nei widac) wiec bede musial ruszyc wyobraznia (wogole bede musial ruszyc wyobraznia bo mam tylko ten tysunek :(
Napisano 22 Wrzesień 200420 l 700 poly to troche duzo. Upusc troche z poly w okolicac szyi oraz oczu.
Napisano 22 Wrzesień 200420 l spokojnie mozna musiatke na glowie przezedzic, i w miejscach gdzie ma barki jakos gesto jest pozdr
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Oj jak tutaj już tyle trisów jest to ciężko to widzę, a nawet bardzo - zwlaszcza, że dół jest o wiele bardziej szczegółowy - samych 6 odnóży. Zacząłbym jeszcze raz i wyjsciowo zaczął o 1/2 mniej segmentów dla sfery opdstawowej.
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Salvator nie przesadzaj to nie rzezba w kamieniu zeby nie mozna bylo tego poprawic narazie jest za wczesnie zeby co kolwiek powiedziec chyba tylko to ze nie potrzebnie sadzisz tyle szczegolow na samym poczatku modelowania postaci zacznij od ogolnego zarysu bryly a pozniej baw sie w detale bo tak daleko to nie zajedziesz a sranie sie pozniej z optymalizacjami to zwykle niedbalstwo i strata czasu
Napisano 22 Wrzesień 200420 l ... jak z tej siatki da się coś wyciągnąć, to jestem ojciec rydzyk i jeżdżę najnowszym maybachem. Szybciej będzie najpierw odwalić ogólny kształŧ a potem możliwie oszczędne cięcie edge loopami. teraz to będziesz miał problem z proporcjami.. no nic, w każdym razie powodzenia ps. klicek- rzeźba 3d jest bardziej podobna do tej z marmuru niż mi się wcześniej zdawało... jak na początku coś zwalisz....
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Troche powtorzyles to co ja powiedzialem ale ok ;) po 2 z tej siatki jeszcze duzo da sie wyciagnac. Przesadzasz troche w kamieniu jak zpieprze jedno udezenie mlotkiem to juz raczej ctrl+z nie pomoze ;). Tak na serio to w 3d wszystko da sie poprawic tylko wiecej czasu trzeba zmarnowac. Tak jak juz wspominalem wczesniej najwazniejsza jest bryla reszta to tylko "dodatek"
Napisano 22 Wrzesień 200420 l no wiem, mój post dziedziczył po twoim ;] hmmm... no cóż, zobaczymy następną siateczkę, jak wszystko pozałata to dokona się we mnie głęboka przemiana i przestanę robić rzeczy od nowa ;] pozdro
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor postanowilem zostawic narazie maske zrobilem cialko kolesiowi cialko z maska ma 2032 trojkacikow mam na odnuza, butle i flametrowery 1000 trojkacikow wiec zobacze co z tego bedzie niewiem poprostu czy nie bede bardziej prostych odnuz robil bo w gierce i tak takich szczegolow jak w concepcie nei bedzie widac jak sie nie bedzie dalo rady to wytne maske i dorobie nowa (z tego co widze to jednak chyba na nowa ja zrobie) co do cialka to przy rigowaniu pewnie wyjdzie mi duzo bledow, prosze o uwagi to moze za wczasu je omine
Napisano 22 Wrzesień 200420 l mam na odnuza, butle i flametrowery 1000 trojkacikow Imo cienko to widze.... niewiem poprostu czy nie bede bardziej prostych odnuz robil bo w gierce i tak takich szczegolow jak w concepcie nei bedzie widac Takie cus tez bym odradzał ...imo trudno bedzie sama texturka zrobic efektowne konczyny... (patrz art) Pracuj dalej ... bede sie przygladał .. btw. Powieksz mu dlonie imo... i na kiego mu palce zrobiles ..i nie pisz ze jeszcze wszystkie pięć :!o ... ?
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor hehe no musze zaczac obcinanie bo dorobilem nogi i wyszlo kolo 3000 3katow a jeszcze butla :( tak ze ciecie czas zaczac odnuza: beda bardzo, bardzo prymitywne, bez tego wszystkiego badziewia, bede meczyl teksture coby to jakos wygladalo po optymalizacji malej (cicei palcow, helm mniej szczegulowy) wyszlo 2642 3katy tne dalej...)
Napisano 22 Wrzesień 200420 l dobra mistrzu widze ze jednak potrzebna Ci jest lekka pomoc. 1- mowisz ze nog nie bedzie widac ? to po co straciles na glowe tyle poly ? jej bardziej nie bedzie widac. 2- Caly czas gadasz o trojkatach czemu ich nie wykozystujesz ? tylko dodajesz glupio edge loopy przezco masz 5321321 poly tam gdzie ich nie powinno byc. 3- Przyzwyczailes sie do robienia hi poly albo med poly bo poprostu sadzisz detale jakies takie malo istotne ktore mozna zrobic 2 machnieciami pedzelka na texturce 4- Fald od cyced w dol dales tam sporo edgy chociaz moglo by ich tam spokojnie nie byc 5- boze rece jak wlaczysz meshsmootha beda wygladaly idealnie ale nie tedy droga do tego dodales jeszcze trojkacic na lokciu co w ogole mnie lekko "zdziwilo" Wrzucam Ci obrazek
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor po pierwsze mistrzem nie jestem i przez dlugi czas nim nie bede po drugie po to daje to na forum w wipie i i po to pisze ze jest to moj 1 model "kolesia" zeby uslyszec uwagi a nie siedziec i tkwic w swej ignorancji gadam o trojkatach?, kurcze no gadam bo najbardziej mi ich brak :) a co do lapek, i helmu to racja rospedzilem sie zabardzo, myslalem 3000 3katow to niby duzo ale jednak zaczelo mi brakowac co do trojkatow na lokciu: hmm nie przyda sie to przy zgnianiu reki? jesli nie to moge to spokojnie usunac czy wybaczysz mi bledy mlodosci? peace! ;)
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Ok niechcialem Cie urazic ani nic w tym stylu wiec z gory przepraszam :| poprostu pamietalem dobre modele twoich broni i myslalem ze nie bedzie z tym wiekszego problemu i sobie spokojnie sledzilem. Szkoda ze nie posluchales sie i nie zrobiles tak jak Ci radzilem zebys zrobil ogolny zarys bryly , co by Ci naprawde ulatwilo prace w dodawaniu szczegolikow i kontroli ilosci polygonkow. Tak naprawde to sercem tego modelu powinny byc nogi , masa ciala i glowa powinny miec mniejsza ilosc szegolow za to powinny nadrabiac texturkami. Czekam z niecierpliwoscia na dalsze efekty. ps. Postaraj sie patrzac na koncept wylapac to co musi miec szczegoly a co moze miec ich mniej
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor spoko :) nie obrazam sie wiesz bron ktore tam dawalem to byla jakas 20 z rzedu wiec juz ogolnie wiedzialem ile gdzie moge poly dawac a p[osatc robie na probe, sil i samego siebie co do nog to masz racje bo najwiecej ich widac, niestety nie mam pomyslu na nogi zabardzoponiewaz na koncepcie sa bardzo wymyslne... pomysle nie powiedziane jest ze to co zrobilem to ostateczna wersja :) a co z tymi trojkatami na zgieciach? przydadza sie w rigowaniu czy nie? wie ktos moze czy jest jakas wtyczka/opcja w maxie sprawdzajaca czy obiekt jest zamkniety? (bez przeswitow no sam niweiem jak to wytlumaczyc) daje renderek modelu z powykrzywianymi na predkosci nogami (no juz widze ze bede musial cos z dzieleniem nozek zrobic bo chyde sa) nie smiac sie zabardzo :) na dzis dosc ide lulac bo jutro od 7 robota :(
Napisano 22 Wrzesień 200420 l dodaj raczej ogolne wytloczenia tych detali reszte mazniesz na texturce , w innym wypadku bedziesz mial lekkie problemy z rigiem no chyba ze to Ci nie robi roznicy
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor 2643 3katy zmienilem nogi (one maja byc mechanicze wiec wymyslilem cos takiego) zoptymalizowalem siatke zostaly jeszcze butle na plecy i miotecze ognia (i znowy jak sie niezmiesczze toi bedzie ciecie :( )
Napisano 24 Wrzesień 200420 l daj 2-sided bo ja nie wiem czasami gdzie sie lapac tych lączeń ... ;) no i powodzenia zycze ...
Napisano 24 Wrzesień 200420 l no i swietnie wlasnie o takie konczyny mi chodzilo :) dobra robota , teraz popraw cielsko troche odchudz i z tego co ci zostanie dziabnij butle + detalki
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor nom po zlaczeniu gory z dolem dostalem efekt: 2466 3katow :) uf :) teraz butle i miotacze winno starczyc bo z tego co obliczam za butle zejdzie max 120 poly wiec reszta na miotacz i detal swoja droga juz zaczynam sie bac mapowania...
Napisano 24 Wrzesień 200420 l A ja bym te konczyny widzial troche bardziej odsuniete od siebie, bo wyglada troche jakby mial sie przewrocic do przodu lub do tylu.
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor to rzucik z gory, nozki beda sie wykrecac podczas chodzenia bardziej do przodu wiec raczej sie nie przewroci (mysle nad przesunieciam cielska do tylu zeby mu plecy wyprostawac
Napisano 24 Wrzesień 200420 l A ja bym te konczyny widzial troche bardziej odsuniete od siebie, bo wyglada troche jakby mial sie przewrocic do przodu lub do tylu. nie wiem tylko po co sobie tym zajmowac glowe teraz ? przeciez i tak trzeba bedzie to zrgiowac , wystarczy ze tylko zachowa mala odleglosc miedzy poszczegolnymi nogami zeby sobie nie utrudnic tego procesu :) tam nie pokazuj scrinow z gory tylko bierz sie do roboty i prawdziwy upd dawaj :)
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor 1 patrzcie na jego nogi: jest miejsce w ktorym z 5 poly wchodze w 4 i musialem to skrecic dziwnie to teraz wyglada.. zostawic to czy dalej do roboty?
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Koncepcyjnie cycole powinny być bardziej obwisłe, przez co wyraźniejsze:D
Napisano 24 Wrzesień 200420 l hmm dziwny ten koles, poogladaj w necie fotki grubaskow i zobacz jak sa zbudowani, twoj koles wyglada jak pilka, zrobiles mu maske przez co oszczedziles sobie roboty z modelowaniem szyi i twarzy, z tego co tu pokazujesz to twoj koles ma: dziwne cycki, i konczyny gorne sa nieproporcjonalne, a te nozki by sie pod nim zalamaly pzdr. vetis
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Vetis ale on to robil z conceptu prawdopodobnie danego mu od ludzi wyzej wiec nie mial na to wplywu ,choc moge sie mylic
Napisano 24 Wrzesień 200420 l Autor no niestety kierowalem sie konceptem a jaki jest to kazdy moze zobaczyc u samej gory, co do twarzy - to samo stety/niestety moj szef moj pan :) konczyny? znaczy sie zakrotkie czy za dlugie? (to moge szybko poprawic) co by nie bylo to dzieki za wpis pozdrawiam Krzysiek ;)
Napisano 25 Wrzesień 200420 l Autor dobra panowie mialem chwilke czasu i oto renderek z progresu postac zajmuje 2948 3katow mysle zakoncze prace nad modelowaniem na tym etapie widzieliscie ile mialem problemow z modelowaniem (a to troszke umialem) teraz RIG (nigdy nie robilem) i MALOWANIE tekstury i nakladanie (z tym tez coiezko) wsumie to niewiem z ktorej strony to wszystko ugryzc... :(
Napisano 25 Wrzesień 200420 l Autor edit: riguje/skinuje deam przez te wszystkie doomys, envelopes, helpers komp przy malowaniu wag mi sie sypie :( edit: najlepszym tutkiem okazal sie ten z plytki instalacyjnej 3ds'a
Napisano 27 Wrzesień 200420 l Autor Mapuje UV i mam problem:co zrobic jesli mam 6 odnozy ktore maja nachodzic na ta sama mape, kazda musze zmapowac osobno i dopiero po tym musze w unwrapie nalozyc na siebie, zeby zajmowaly 1 miejsce a nie 6? czy jest na to inny sposob? (musialem dac kazdej nodze osobne ID bo by przywo mapa wyszla jesli bym przypisal wszystkim 1 i dal potem np cylindrical) wogole to niwiem czy mnie ktos zrozumial :(
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Autor wiesz niweim, jedni pytaja czemu mu palce robilem skoro i tak ich nie bedzie widac, sam niewiem, ale dzieks za jakis wpis bo myslalem ze juz wszystkim sie Greebo znudzil, update: zrigowalem jako tako juz, porozmieszczalem UV mapy teraz zabieram sie za rysowanie textury
Napisano 29 Wrzesień 200420 l no no to pedzluj tam pedzluj i czekamy na efekty pracy z niecierpliwoscia ... ps. nie pekaj nikt nie zapomnial poprostu za malo updejtow to wszystko
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Autor ale byscie wielcy graficy tez pomogli czasem, z tymi UV to jaja mam, no ale nic czeba walczyc w samotnosci nieraz :)
Napisano 29 Wrzesień 200420 l przeciez sobie poradziles ? nalozyles kazde odnoze na poprzednie przez co uzyskales 1 miejsce w texturce czy nie ? to po co bylo pisac cos wiecej ? ... Powiem ci tylko tak jezeli masz duze problemu to poprostu detaczuj te czesci ktore sprawiaja ci problemu i mapuj je oddzielnie bedzie szybciej i sprawniej.
Napisano 3 Październik 200420 l Autor update spodnie musze do nowa namalowac, nogi dopracowac, cialko tez i wogole wszytstko chyba bo zabardzo mis ie nie podoba, ale zobacze czy czas pozwoli, postac bedzie w grze i tak mniejsza od tej na obrazki o jakies 3 razy wiec sam niewiem czy dopracowywaac szczegoly, niby na 512x512 moge wiecej uphnac ale i tak nieduzo bedzie widac
Napisano 3 Październik 200420 l jak na mój gust to nie wygląda to za ciekawie, popracuj nad szczegółami, to zawsze się opłaca, pozdro i powodzenia
Napisano 3 Październik 200420 l texturka spodni moze byc bo jest ciemna i tak nie wiele bedzie na niej widac jedyne co musisz dopracowac to texturke cielska bo tylko ona jak narazie kuleje ...
Napisano 3 Październik 200420 l hmmm powie mi ktos jak on ubiera te spodnie?? :D jak chce sie zalatwic to musi to zaplanowac z 40 minutowym wyprzedzeniem na zdjecie spodni i bielizny o ile takowa posiada :) pozdrawiam
Napisano 3 Październik 200420 l kome dlatego on ma te butle na plecach poprostu one sa wypelnione defekaliami , i potem oblewa nimi ludzi poprostu "ten typ tak ma"
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto