adek Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Twórcy silnika renderującego Corona przygotowują się do wydania pierwszej stabilnej wersji swojego produktu dla programu 3ds max. Przypominamy, że oficjalna wersja 1.0 tego renderera pojawi się już w listopadzie. Dzisiaj udostępnione zostały szczegóły licencjonowania i ceny. Pełna treść: Corona Renderer dla 3ds max - licencjonowanie i ceny
deshu Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Cóż. Ja jestem ciut zawiedziony. Subskrypcja miesięczna mnie nie interesuje, a w wersji boxowej brak daily. Wersja edu lepsza od boxowej... Nic to. Kupić i tak będzie trzeba, bo silnik jest cudowny.
adek Napisano 7 Październik 2014 Autor Napisano 7 Październik 2014 Ale dlaczego. Ta miesięczna jest genialna. Wprost napisali, że możesz np. działać na darmowej, do podglądu wystarcza, natomiast jak już chcesz klientowi wyrenderować kupujesz pełną.
Azbesty Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 dokładnie + kosztuje grosze. cena miesięczna tej licencji w moim przypadku równa się z kwotą którą wydaje w ciągu 1-2 dni na życie więc to jest prawie zadarmo! i jeszcze tak jak adek mówi. druga sprawa myślenie kupie i będę używał forever jest błędne obecnie technologia i softy idą tak szybko że za rok czasu to to będzie szmelc w porównaniu z nowymi wersjami. Tylko autodesk chyba nic nie robi że niema przepaści między softami. Natomiast w silnikach renderujących jest ogromna przepaść.
STRZYG Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 To ja się podpinam pod powyższe pytanie, oraz dodam swoje - jak Corona sprawdza się w przypadku animacji, ktoś coś wie na ten temat, doświadczenia może jakieś ?
floo Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 o i kolejny przykład na to, że warto być studentem. ;) Tutaj przykład animacji jaką zrobił Tadek z forum: LINK [video=youtube_share;vQPSSubYzXc]
Azbesty Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 To ja się podpinam pod powyższe pytanie, oraz dodam swoje - jak Corona sprawdza się w przypadku animacji, ktoś coś wie na ten temat, doświadczenia może jakieś ? Corona była głównie projektowana zmyślą o fotorealistycznych stillach. Natomiast ma możliwość zapisu GI...
adek Napisano 7 Październik 2014 Autor Napisano 7 Październik 2014 @STRZYG: Pytaj ttaaddeekk. On robił na alphach takie rzeczy: http://max3d.pl/news/5953/the-capybaras-rebelion-trailer Musi coś więcej wiedzieć.
STRZYG Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 @Adek - dzięki! Animacja mi znana, ale nie wiedziałem, że Corona.
deshu Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 druga sprawa myślenie kupie i będę używał forever jest błędne obecnie technologia i softy idą tak szybko że za rok czasu to to będzie szmelc w porównaniu z nowymi wersjami. Właśnie dlatego chce mieć daily buildy w boxie aż do wydania kolejnej "dużej wersji", oraz możliwośc taniego updatu. Tyle. Nigdzie natomiast nie mogę znaleźć wiadomości na temat ograniczeń wersji darmowej.
adek Napisano 7 Październik 2014 Autor Napisano 7 Październik 2014 Swoją drogą, Tadek wygrał bitwę i gdzieś przepadł. Tadek jesteś tam? Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
Kris_R Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Corona wymiata i tyle. Ja na nią w pracy mówię jako "arnold dla ubogich" :) I myślę, że jakieś ziarno prawy w tym jest.
Juzwa Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 To ja się podpinam pod powyższe pytanie, oraz dodam swoje - jak Corona sprawdza się w przypadku animacji, ktoś coś wie na ten temat, doświadczenia może jakieś ? Ja uzywalem corony do dwoch animacji ktore klecilem dla klienta w maju. Plulem se wtedy w brode ze czegos stabilniejszego nie wzialem. Wiem ze straszne problemy z displacementem miała jeszcze w wersji A5, wszystko pływało. Nie śledze juz niusów na porzadku dziennym od kilku mies, ale moje generalne odczucie to jest to silnik do stillek. Renderujesz wszystko na geometrii, z reszta sa problemy. Czyli displacement, zewnetrzne cachery, pflow... itd szwankuje. Wiem, niby pflow jest juz supported, ale nie do konca, nie wyrenderuje ci 20mln particli, byl jakis limit. Render passy niby tez supported, ale nigdy nie udalo mi sie ich ustawic poprawnie. Ale w sumie co tu narzekac?! 25E za licencje edu i w razie co zawsze mozna zakupic komercyjna?! Piekne ceny! Do tego faktycznie szybkie skubanstwo i bardzi ladnie renderuje
Lesiu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Co do tego, czy te ceny piękne to bym się sprzeczał. Licencje poza BOX jak najbardziej OK, ale BOX to jakiś niewypał. Za 449€ aktualizacja jedynie przez 90 dni? Poza tym 449€ to dość dużo jak na tak świeży silnik. Octane v2 z pluginem dla Maxa po takim czasie kosztuje 459€. Ja wiem, że to zupełnie 2 różne projekty, ale jednak.
deshu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Nie śledze juz niusów na porzadku dziennym od kilku mies, ale moje generalne odczucie to jest to silnik do stillek. Renderujesz wszystko na geometrii, z reszta sa problemy. Czyli displacement, zewnetrzne cachery, pflow... itd szwankuje. Wiem, niby pflow jest juz supported, ale nie do konca, nie wyrenderuje ci 20mln particli, byl jakis limit. Render passy niby tez supported, ale nigdy nie udalo mi sie ich ustawic poprawnie. Zgodze się z twierdzeniem, że to silnik do stillek (ewentualnie wraz z wersją 1.0 do animacji arch). Ale problemow z displacementem nie ma zadnych. Jak i również z passami sytuacja ma sie dobrze. Co do wersji box też uważam że jest z dupy. Na dodatek czuć wyraźnie że to nie przypadek, tylko próba wyperswadowania wszystkim wersji z subskrypcją.
deshu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Nie wydaje mi się żeby kolejny comiesięczny rachunek wymiatał cokolwiek.
Azbesty Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 ale jaki to jest rachunek?! toć tyle się wydaje się w ciągu 2 dni. albo jednego wieczoru ze znajomymi.. Natomiast gdybyś kupił np licencję roczną.. za 300 to jest tak bez sensu. po 1 po pół roku już masz przestarzały render. a żeby to miało sens to byś musiał przynajmniej go używać z 3 lata. żeby to jakoś finansowo się trzymało razem. NP weźmy sobie takiegovray'a który kosztuje 1000$ Corona jest 3 razy tańsza w miesięcznej subskrybcji i ciągle masz najnowszą wersję. Owszem strategia w stylu kupuje program na 5 lat. Ma sens tylko w 2 przypadkach jest nim Autodesk który w sumie nic nie zmienia w swoij programach poza Mają. I Adobe. Natomiast reszta, Modo. Blender. Corona, Octane, Cinema c4d.. pracują ostro i rok czasu to jest przepaść między wersjami.
deshu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Przecież ja nie bronie wersji box w takiej wersji w jakiej została przedstawiona. Mówię że w takim wypadku wersja box ma nieadekwatną, w porównaniu do SaaS cene. Pierwszy rok saas = 295euro. Box = 350 euro. W takim wypadku do boxa powinni dać dailybuildy na rok.
Azbesty Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Wersja box powinna być z ogromną zniżką według mnie w przypadku kiedy kupujemy ich np parę sztuk.. dla np całego studia..
Lesiu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 A czy pamiętacie cenę Octane w pierwszej wersji? Tam ktoś pomyślał nad strategią cenową, tutaj chyba nie do końca.
Azbesty Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 A czy pamiętacie cenę Octane w pierwszej wersji? Tam ktoś pomyślał nad strategią cenową, tutaj chyba nie do końca. niestety nie. ale czy źle? Jest 3 razy tańszy od Vraya i jest jego największym rywalem.
deshu Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 Dla mnie i tak najciekawszym jest pytanie, czy majac boxa wersji dla 3d maxa dostane zniżkę na wersje do blendera (jak już się ukaże:))
Azbesty Napisano 8 Październik 2014 Napisano 8 Październik 2014 nie ukaże się. jest eksporter do standalone darmowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się