Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To o vray genialne, szkoda tylko ze duza czesc blenderowcow nienawidzi takich komercyjnych rzeczy. Skoro blender jest za free, to wszystkie pluginy do niego powinny tez byc za free. Z tego powodu tez jest wielki hejt na blendermarket niestety. Kazdy inny soft kreci sie wokol wspolpracy z innymi programami i zewnetrznymi narzedziami, tylko blender skupia sie na samym sobie, co wcale nie jest takie super. Blender nigdy nie bedzie kompletnym narzedziem, wiec lepiej by bylo gdyby byl tylko trybikiem, jednym z narzedzi grafika. Co z tegp ze w Blenderze mamy BGE, skoro nikt powazny na tym gier robic nie bedzie. Lepiej uzyc blendera jako narzedzia do modelowania, mapowania, teksturowania, a efekt tej pracy wyexportowac do "normalnego" silnika. Mam nadzieje ze w niedalekiej przyszlosci jednak blender skupia sie na lepszym wsparciu importu/exportu jak fbx i alembic, oraz bedzie wieksze zainteresowania na zewnetrzne silnika dla blendka.

Napisano

No to jest jeden z głównych problemów Blendera, tzn. brak sensownego ekosystemu płatnych pluginów rozszerzających możliwości programu i jest to niestety w dużej mierze wina społeczności skupiającej się na rozwoju Blendera (która nie chce lub nie potrafi nawiązać współpracy z developerami z zewnątrz by pokazać im, że na Blenderze też można zarobić). Owszem jest BlenderMarket, ale to co ma obecnie do zaoferowania nie wygląda zbyt imponująco. Oczywiście sam Blender jest za free ale kto powiedział, że wtyczki do niego mają być też za free? To co jest w Blenderze za free wypuszczane jest przez fundację i instytut Blendera a prywatni developerzy, którzy nie są związani z fundacją, nie muszą udostępniać swoich rozwiązań za free (to chyba oczywiste). Jeżeli ktoś nie chce płacić za wtyczki to niestety jest skazany na to co dostaje wraz z Blenderem (wraz z jego możliwościami i ograniczeniami), a jeżeli chce czegoś więcej to wybiera komercyjny soft typu Max, Maya, lub Modo.

Napisano

Zgadzam się z przedmówcami. Według mnie przeciwnikami płatnych pluginów w blenderze są ludzie którzy nie znają takiego pojęcia jak zarobkowa praca kreatywna. Hobbyści, testerzy, dzieciaki z youtube. Niestety nadal są goście którzy z blendera korzystają (w sposób dowolny) i grosza na niego nie dadzą dlatego że wedłóg nich to jest "sprzeczne z ideałami wolnego i otwartego oprogramowania". Płakać mi się chce jak czytam takie rzeczy na BlenderArtist...

Na szczęście blender jest co raz chętniej wykorzystywany przez profesjonalistów którzy wiedzą co to znaczy inwestycja więc chyba się będzie to po woli cywilizowało. Bez tych "szczytnych" ideałów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności