adek Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Dwa dni temu w Amterdamie zakończyła się Blender Conference 2014 orgnizowana przez Fundację Blendera. Praktycznie wszystkie wykłady z tej konferencji pojawiły się właśnie w internecie. Pełna treść: Blender Conference 2014 - materiały wideo
Reynevan Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 W pierwszym filmiku 4:06. Taki wlasnie jest blender :p Nikt bezkarnie nie bedzie sie smial z autodesku.
adek Napisano 28 Październik 2014 Autor Napisano 28 Październik 2014 Czytałem o tym, ale nie widziałem, że to się*stało właśnie na tym zamieszczonym filmie :)
blukazs Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Pewnie jakiś bug z mayi/maxa wypadł i przez przypadek się zmaterializował. :D
alex3d Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 :)) Teraz autodesk może Tonowi naskoczyć https://pbs.twimg.com/media/B06Aih2CUAAxVfC.jpg
Soulinka12 Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 nie wierzę ,że to się stało :D to był zamach na twórców blendera ;)
Temporal Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 To o vray genialne, szkoda tylko ze duza czesc blenderowcow nienawidzi takich komercyjnych rzeczy. Skoro blender jest za free, to wszystkie pluginy do niego powinny tez byc za free. Z tego powodu tez jest wielki hejt na blendermarket niestety. Kazdy inny soft kreci sie wokol wspolpracy z innymi programami i zewnetrznymi narzedziami, tylko blender skupia sie na samym sobie, co wcale nie jest takie super. Blender nigdy nie bedzie kompletnym narzedziem, wiec lepiej by bylo gdyby byl tylko trybikiem, jednym z narzedzi grafika. Co z tegp ze w Blenderze mamy BGE, skoro nikt powazny na tym gier robic nie bedzie. Lepiej uzyc blendera jako narzedzia do modelowania, mapowania, teksturowania, a efekt tej pracy wyexportowac do "normalnego" silnika. Mam nadzieje ze w niedalekiej przyszlosci jednak blender skupia sie na lepszym wsparciu importu/exportu jak fbx i alembic, oraz bedzie wieksze zainteresowania na zewnetrzne silnika dla blendka.
tomaszm Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 No to jest jeden z głównych problemów Blendera, tzn. brak sensownego ekosystemu płatnych pluginów rozszerzających możliwości programu i jest to niestety w dużej mierze wina społeczności skupiającej się na rozwoju Blendera (która nie chce lub nie potrafi nawiązać współpracy z developerami z zewnątrz by pokazać im, że na Blenderze też można zarobić). Owszem jest BlenderMarket, ale to co ma obecnie do zaoferowania nie wygląda zbyt imponująco. Oczywiście sam Blender jest za free ale kto powiedział, że wtyczki do niego mają być też za free? To co jest w Blenderze za free wypuszczane jest przez fundację i instytut Blendera a prywatni developerzy, którzy nie są związani z fundacją, nie muszą udostępniać swoich rozwiązań za free (to chyba oczywiste). Jeżeli ktoś nie chce płacić za wtyczki to niestety jest skazany na to co dostaje wraz z Blenderem (wraz z jego możliwościami i ograniczeniami), a jeżeli chce czegoś więcej to wybiera komercyjny soft typu Max, Maya, lub Modo.
Monio Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Zgadzam się z przedmówcami. Według mnie przeciwnikami płatnych pluginów w blenderze są ludzie którzy nie znają takiego pojęcia jak zarobkowa praca kreatywna. Hobbyści, testerzy, dzieciaki z youtube. Niestety nadal są goście którzy z blendera korzystają (w sposób dowolny) i grosza na niego nie dadzą dlatego że wedłóg nich to jest "sprzeczne z ideałami wolnego i otwartego oprogramowania". Płakać mi się chce jak czytam takie rzeczy na BlenderArtist... Na szczęście blender jest co raz chętniej wykorzystywany przez profesjonalistów którzy wiedzą co to znaczy inwestycja więc chyba się będzie to po woli cywilizowało. Bez tych "szczytnych" ideałów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się