ikkiz Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Jak blender pokazuje ile zużywa pamięci? Waham się teraz między kupnem GTX 780 TI (3GB) a GTX 780 (6GB), więc postanowiłem sprawdzić ile pamięci zajmuje moja najcięższa scena z jednorożcem i włosami ... najpierw wyrenderowałem na 25% rozmiaru i na 10 sampli, a potem na 100% i też 10 sampli, żeby było szybko (tą scenę mogę tylko na CPU) i patrzyłem na zużycie pamięci w wystemie i tak: w pierwszym przypadku Blender w systemie najwięcej zabrał w pewnym momencie 5,2 GB i większość czasu potem leci na 4,0 GB, ale w oknie rendera pokazał Mem: 1955.02 MB, Peak Mem: 1955.05 MB za drugim razem (pełny rozmiar) Blender w systemie najwięcej wziął 6,3 i potem leciał na 5,7,do 5,8 Giga ale w oknie rendera pokazał Mem: 2073.47 MB, Peak Mem: 2073.51 MB Skąd ta różnica? Czy jak bym miał kartę z pamięcią 3GB, to ta scena by się zmieściła, czy nawet tej drugiej z pamięcią 6GB mogło by braknąć? Mam kartę gigową teraz i wiem, że w patmobilu blender po otwarciu pliku bierze ~500 mega (ramu systemu) a potem przy renderowaniu bierze od 1,4 do 1,5 GIga i wtedy jakoś się mieści w GPU i pokazuje jakieś 470 we viewporcie tylko, że jak włączę subsurf 2 na zasadniczej części, to choć pamięci bierze podobnie (widocznej w systemie) to we viewporcie już pokauje 528.42 i wtedy już nie renderuje na GPU, tylko na CPU się wtedy da. czyli by wychodziło, że karta musi mieć 2x tyle RAMu, co się pokazuje we viewporcie? a może tylko o 500 mega więcej niż wyświetla w viewporcie? Jaką muszę mieć kartę, żeby wyrenderować tą scenę z jednorożcem opisaną na początku?
Azbesty Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 (edytowane) ikkiz bierz 6 giga.. serio... nawet nie ogarniam nadczym ty się zastanawiasz. co do tego jak to działa z pamięcią to troche skomplikowane, mogę ci to na skype wytłumaczyć jakoś w przyszłym tygodniu. ale generalnie to co wyświetla blender to jest to ile w danym momencie zużywa program na viewport i tym podobne natomiast. render to jest zupełnie inna sprawa. i zużycie pamięci podczas renderu, jest wyświetlane tam obok czasu i tailów natomiast żeby sam render wystartował jest potrzebne dużo więcej pamięci a ile dokładnie to trochę już tłumaczenia jest. :P ja teraz prawie każdy projekt jaki robię ma minimum 4-5giga. Generalnie pamięć do obrabiania i pracowania nad sceną jest zupełnie czymś innym niż. Wyexportowana geometria pod render. tekstury materiały nody itp Rozmiar renderu też ma spore znaczenie na zużycie pamięci. Szczególnie jeśli używasz kompozytora Edytowane 29 Październik 2014 przez Azbesty
ikkiz Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 No więc ja napisałem ile jest wyświetlane koło tych Tileów i czasów. Może spróbuj mi opisać jednak tą skomplikowana sprawę, bo mi się skype popsuł i nie pogadamy. Czy ta moja scena opisana na początku ma szanse na 3GB, czy może nawet na 6GB się nie uda?
Nezumi Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Jak cie stac to bierz jak najwiecej pamieci na karcie. Nawet jesli dzisiejszy projekt ci sie zmiesci to jutro zrobisz cos co bedzie juz wymagalo kombinowania. Ja mam tylko 2GB i czarny ekranik jest czestym gosciem w cycles, trzeba kombinowac... Z kazdym sprzetem tak jest - jak kupowalem dysk 1TB to mi sie wydawalo, ze go nigdy nie zapelnie...
ikkiz Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 Już bym dziś kupił GTX 780 6GB, (mimo, że TI szybsza) ale dzwonie do kumpla co ma sklep i mi mówi, że nie ma na hurtowniach. To patrzę na Allegro, też nie ma. Są jeszcze po jakichś dziwnych sklepach internetowych, ale to kurde ~2300 złotych. Trochę ryzyko jak by miały być jakieś kłopoty z gwarancją, albo coś. Akurat mnie na nią stać w tym momencie, ale to JEST DLA MNIE DUŻO PIENIĘDZY i biorę się do tego zakupu jak pies do jeża i za ten czas mi 6gigowe zdążyły poznikać z hurtowni.
Azbesty Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 no mogę ci to jako tako wytłumaczyć średnio mam czas na pisanie bo rodzina.. wpadła w odwiedziny... Ale ty nazywasz te prace scenkami kiedy one nawet nie są scenkami tylko Samym modelem. z jakimś tam tłem. i ci ledwo starcza. Bierz bez zastanawiania się 6 giga. Co do tego zużywania pamięci. Render na CPU zużywa zupełnie co innego niż render na GPU. ale jeśli chcesz sprawdzić tak na oko ile ci będzie zajmował render to. przed renderem, patrzysz w menadzerze zadań na zużycie pamięci blendera. odpalasz render patrzysz do ile dochodzi. i potem to spadnie do stałej wartości. i generalnie odejmujesz jedno od drugiego. Ale no jak renderujesz to tam masz pokazane ile ramu zużywa :P czy ta twoja scena wejdzie? powinna wejść ale na styk.
ikkiz Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 na styk w 3, czy na styk w 6GB? co od czego mam odjąć w moim przykładzie?
veti Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 (edytowane) Ja nie mam pojęcia na podstawie czego Blender pokazuje zużycie pamięci. Mam takie wartości (RAM z Menadżera Zadań, VRAM z GPU-Z): VRAM: Sam system: 310Mb Blender Viewport: 422Mb Blender w czasie renderingu: 565Mb GPU-Z w czasie renderingu: 1417Mb RAM: Blender Viewport: 408MB Blender w czasie renderingu: 565Mb MZ w czasie renderingu: 1253Mb Rozdzielczość renderu Blender/GPU-Z/MZ 50% - 565/1417/1253 100% - 568/1417/1280 200% - 568/1417/1450 400% - 568/1418/2132 Wielkość Tiles Blender/GPU-Z/MZ 128x - 566/1419/1330 256x - 568/1421/1344 512x - 574/1427/1337 Edytowane 29 Październik 2014 przez veti
Azbesty Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Jedyne czego jestem pewien to fakt, że rozmiar renderu nie wpływa na zużycie pamięci. bzdurson :P chociażby świadczy fakt o tym że jak renderowałem scenkę w fullHD to przechodziło wszystko a potem jak renderowałęm do printa to już był crash :P
ikkiz Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 Na dziś jest 780 6GB tylko w morele.net, wszędzie indziej wyszedł. Boje się, że na przykład nie mają na stanie, zrobię przelew i potem się okaże, że cośtam, cośtam i dwa i pół tysiąca będą mi oddawać miesiąc. Trochę mi to pyrciną pachnie.
veti Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 @Azbesty Wydajność - może się coś się w przyszłości zmieni, ale w chwili obecnej to seria 700 jest sporo wydajniejsza (jakieś 20-25%).
ptaszek Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 Może pomysł czy nie oszczędzić trochę i nie poszukać Asusa 670 z 4gb? Ja mam te kartę i jest świetna i cicha :)
Monio Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 w chwili obecnej to seria 700 jest sporo wydajniejsza (jakieś 20-25%). Ej ej. Zdajecie sobie sprawe ze to inwestycja na ~2 miesiace? Dostosowanie o maxweli jest juz robione, skok wydajnosci bedzie bardzo duży. Ikkiz. Ja bym sie wstrzymał. Za 2 miesiące bedziesz sobie pluł w brodę że mogłeś mieć 30% wiecej wydajnosci za taka samą kasę.
ikkiz Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 Przespałem się ze sprawą i wezmę chyba GTX 970. Wyraźnie jest wolniejsza o (20%), ale tańsza o ponad 9 stów. 4 giga ramu zamiast 6, ale to nie powinno być wielkim problemem przy dopasowywaniu materiałów w trybie life, a różnicę w kwocie można przeznaczyć na farmę renderującą, jak trzeba będzie finalnie renderować coś, co potrzebuje więcej niż 4giga. Albo kupić nową, cichą i energooszczędną ... pralkę :)
Monio Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 Dobry wybór. Eksperymentalny testbuild z sm_52 od Dingesa był równie wydajny co 770, tylko wymaga jeszcze dopracowania. Pewnie do wydania 2.74 wszystko powinno śmigać elegancko. Nie wiem co ile wymieniasz sprzęt w kompie ale jak co parę lat jak większość osób to ci się opłaci jeszcze bardziej. Kiedyś tam mają rozbijać obecny, opasły mega-kernel cyclesa na mniejsze sub-kernele. Skok wydajności będzie odczuwalny na wszystkich grafikach ale w przypadku architektury nowych Maxwelli (czyli seria 900) to będzie najmocniej odczuwalne. W sumie to mogliby to zrobić już za czasów serii 500 bo wtedy nvidia zaczynała iść w taką stronę ale wiadomo, samo się nie zrobi. Nie wiadomo kiedy się za to zabiorą, może za rok, ale zabiorą.
ikkiz Napisano 30 Październik 2014 Autor Napisano 30 Październik 2014 szkoda tylko, ze ta pamięć wyświetlana przy renderowaniu to taki zduping całkowity i nikt nie wie, jak się to ma do faktycznego zapotrzebowania na vram.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się